Patarė biuruose naudoti mažiau šiukšliadėžių

siuksliadezesPopieriui suirti vidutiniškai reikia 2 metų, metalinėms pakuotėms – 90 metų, plastikui – 200 metų, o stiklui – net iki 900 metų. Apie atliekų rūšiavimą namuose kalbama jau seniai, tačiau nedažnas susimąsto, kiek įvairiausių atliekų per dieną yra išmetama darbo vietose – biuruose.

Ir nors šiandien rūšiavimas biuruose vis dažniau tampa taisykle, o ne išimtimi, specialistai tiki, kad rezultatai galėtų būti ir geresni. Su tais, kurie pasiryžę keisti požiūrį į atliekas darbe, dalijamės pagrindiniais patarimais, kaip pradėti rūšiuoti ir tai daryti efektyviai.

Į pagalbą ateina atliekų rūšiavimo specialistai

Pakuočių atliekų tvarkymą organizuojanti viešoji įstaiga „Žaliasis taškas“ siūlo tapti atsakingu, rūšiuojančiu atliekas biuru. Pradėti reikėtų nuo konsultacijų su atliekų rūšiavimo specialistais.

Jie teigia, kad dažniausiai pasitaikančios klaidos yra neperdirbamų atliekų išmetimas į perdirbti skirtas pakuočių atliekų dėžes. Tarp perdirbimui netinkamų atliekų itin dažnai pasitaiko pasibaigusių tušinukų, sulūžusių liniuočių, spausdintuvų kasečių, neveikiančių skaičiavimo mašinėlių ar net komunalinių atliekų.

Be to, į popieriui skirtas dėžes nereiktų mesti ir popierinių rankšluosčių, kadangi jie netinka perdirbti ir turėtų keliauti į neperdirbamų atliekų ar specialius konteinerius.

Specialistai pateikia ir praktišką patarimą – atsisakyti individualių šiukšliadėžių po kiekvienu darbo stalu ir pakeisti jas atliekų rūšiavimo dėžėmis bendrose patalpose. Taip sutaupysite vietos, be to, biuro valytojams, kurie ištuština pripildytas atliekų rūšiavimo dėžutes, bus paprasčiau tai padaryti bei nesumaišyti, kur dėti jau išrūšiuotas atliekas.

Nuo ko pradėti?

Jei jūsų bendrovė ar organizacija jau apsisprendė imtis rūšiavimo, atkreipkite dėmesį į penkis paprastus patarimus, ką daryti, kad rūšiavimas būtų efektyvesnis.

Pirma, išsirinkite idėjos ambasadorių. Išsirinkite biuro rūšiavimo lyderį, kuris ne tik pasirūpins, kad biure atsirastų sąlygos rūšiuoti, bet ir skatins bei įkvėps kolegas šiai reikšmingai veiklai.

Antra, sužinokite pagrindines rūšiavimo taisykles. Pasikonsultuokite su rūšiavimo specialistais dėl atliekų rūšiavimo tvarkos ir sužinokite, ką rūšiuoti galima ir ko ne.

Trečia, susikurkite sąlygas lengvam rūšiavimui. Užsisakykite atliekų rūšiavimo dėžes, pastatykite jas visiems kolegoms lengvai pasiekiamoje vietoje ir šalia pakabinkite atliekų rūšiavimo atmintinę, kurioje būtų trumpai perteikta svarbiausia rūšiavimo informacija.

Ketvirta, įpratinkite kolegas rūšiuoti. Nors kartą per metus susirinkimo metu aptarkite atliekų rūšiavimo pasiekimus ir pasidalinkite pastebėjimais. Didesnei motyvacijai sukurti galite surengti rūšiavimo konkursą, o pavyzdingiausiai rūšiuojantį kolegą apdovanoti.

Penkta, mažinkite atliekų kiekį. Ieškokite būdų, kaip sumažinti atliekų kiekį biure. Susitarkite, jog spausdinsite iš abiejų lapo pusių, venkite popierinių dokumentų, jeigu yra galimybė jais dalintis elektroninėje erdvėje.

Įmonės, organizacijos ir ugdymo įstaigos, norėdamos pradėti rūšiuoti atliekas, turėtų kreiptis į „Žaliąjį tašką“. Šios organizacijos specialistai pakuočių atliekų rūšiavimo dėžių kompleksus, kuriuose yra trys konteineriai – stiklui, plastikui ir popieriui, suteikia nemokamai, o taip pat gali pakonsultuoti rūšiavimo klausimais. Turint reikiamą įrangą, tai yra specialias dėžes, rūšiuoti bus daug paprasčiau.

TRUMPA TEKSTINĖ REKLAMA SU NUORODA 60€/MEN.