Patarimai kaip paruošti automobilį žiemai

Automobilis žiemą. / Simonos Pužaitės (silutesnaujienos.lt) nuotr.Oras pastebimai atšalo. Rytais dažnam reikia valyti apšerkšnijusius automobilio stiklus. Tikėtina, artimiausiu metu sulauksime ir sniego.

Patys šiltais drabužiais ir apavu pasirūpiname, vos pradėjus šalti. Ar visada tiek pat dėmesio sulaukia keturratis draugas? Artėjant šalčiams būtina atlikti keletą paruošiamųjų darbų, kurie leis sėkmingai išgyventi šį etapą, sudėtingą bet kokiai technikai.

Apie tai, kad nuo lapkričio 10 d. visi lengvieji automobiliai turi važinėti žieminėmis arba demisezoninėmis padangomis, turbūt nereikia priminti. Jei dar nesuskubote perauti savo draugo, padarykite tai šiandien pat. Ir ne dėl galimos baudos, o dėl jūsų ir kitų eismo dalyvių saugumo.

Antras būtinas žingsnis – svarbiausių automobilio sistemų diagnostika. Avarijos, kai atsisako veikti stabdžiai, užstringa vairas ar subyra važiuoklė, nėra dažnos, bet laiku atlikta profilaktika padės išvengti tokių nemalonumų. Žinoma, panašūs gedimai pavojingi bet kuriuo metų laiku, bet žiemą, kai kelius padengia ledas, pasekmės gali būti ypač skaudžios.

Būtina pasirūpinti ir kitais automobilio mazgais ir sistemomis. Reikia padaryti viską, kad, jei netyčia ryt temperatūra nukristų iki -30 C, automobilis vis tiek užsivestų. Taigi, ką būtina padaryti, kad ryte nereiktų šalti prie neužvedamos transporto priemonės. Iškart skubame nuraminti naujokus. Nieko labai sudėtingo nėra. Tiesiog viską reikia daryti tinkamai ir laiku.

1.Techniniai skysčiai

Staiga atšalus orams gali sugesti automobilio sistemos, kuriose naudojami skysčiai, nes pastarieji šaldami plečiasi. Jeigu peršals antifrizas, gali suskeldėti variklis, jei bus vandens stabdžių sistemoje, gali tekti keisti stabdžių žarneles, pamiršus laiku pakeisti langų plovimo skystį, gali tekti tvarkyti ir purkštukus. Beje, vasarinis langų ploviklis gali tapti ne tik sistemos gedimo, bet ir avarijos priežastimi. Reikalas tas, kad esant minusinei temperatūrai ant stiklo užpurkštas skystis iškart sušąla, aptraukdamas langą gražiu, bet nepermatomu šerkšnu, vairuotojas nebemato kelio. Langų plovimo skysčiai tikrai nebrangūs, tad, jei dar nepasikeitėte, skubiai tą padarykite.

2. Variklio priežiūra

Jeigu automobilis šiemet jau profilaktiškai lankėsi servise ir viskas buvo gerai, tikėtina, kad per artimiausius porą mėnesių nieko neatsitiks. Jeigu techninė apžiūra bus po kokio mėnesio, tai verčiau užsukite į servisą iš anksto. Blogiau tikrai nebus.

Tinkamiausi žiemą yra sintetiniai variklio tepalai, tačiau, jei visą laiką naudojate pusiau sintetinius, tokių ir pilkite. Labiausiai turėtų sunerimti mineralinius tepalus naudojantys vairuotojai. Gali būti, kad temperatūrai nukritus iki -20 ar -25 C tepalas tiek sustings, jog akumuliatorius nesugebės prasukti starterio. Užvedimą žiemą palengvina naujos žvakės ir laiku pakeistas oro filtras.

3. Tikrinam stabdžius

Labai svarbu patikrinti ne tik stabdžių būklę, bet ir jų skystį. Stabdžių skystyje, kaip ir bet kuriame kitame, turinčiame spirito, per keletą eksploatacijos metų dėl higroskopiškumo gali prisirinkti vandens. Geriausiu atveju stabdžiai žiemą tampa mažiau efektyvūs, blogiausiu – jie užšąla ir suardo stabdžių žarneles. Skysčio būklės patys nepasitikrinsite. Tam reikia specialaus prietaiso – areometro. Laimė, daugelis servisų jį turi, tad nepatingėkite ir užsukite į artimiausią.

Jeigu automobilis senesnis negu 5 metai, servise reiktų paprašyti patikrinti ir stabdžių cilindriukų būklę. Antrą kartą tokią procedūrą reiktų atlikti sausio viduryje – druskos, kuriomis barstomi keliai, nelabai teigiamai veikia šiuos automobilio mazgus.

Būtinai patikrinkite ir stovėjimo stabdį. Prasidėjus šalčiams jis gali prišalti arba „prikepti”. Siekiant to išvengti, stabdį vertėtų paveržti, o kontakto su užpakaliniais stabdžiais vietose sutepti specialiu skysčiu.

4. Elektra

Jei žiemą atidžiau pradėsite stebėti aplinkinius automobilius, pastebėsite, kad dažnas jų turi problemų su vienu ar kitu elektros sistemos elementu.

Akumuliatorius. Jeigu jis nėra naujas, tai prieš ateinant speigams būtina jo profilaktika. Jeigu akumuliatorius pildomas, nuimkite jį, patikrinkite elektrolito lygį. Jeigu jis naujo tipo ir nepildomas, nusiteikite kas ketverius metus tiesiog keisti. Išlaidos nebus labai didelės ir žiema nekels rūpesčių. Priešingu atveju, kokį ankstyvą rytą laukiant tech. pagalbos prie neužsivedančio automobilio ir skaičiuojant, kiek tai kainuos, galima ir peršalti.

Tikrindami akumuliatorių apžiūrėkite ir aukštos įtampos laidus. Jeigu matyti pažeidimai arba laidai kibirkščiuoja, tuojau pat juos keiskite.

Žibintai. Būtina patikrinti, ar šviečia visos lemputės, ar švarūs priekinių žibintų stiklai. Žiema – toks laikas, kai šviesos ir taip trūksta, o jei dar prasidės problemos su apšvietimu, bus liūdna. Įpraskite automobilyje turėti porą atsarginių lempučių ir saugiklių rinkinį. Kainuoja jie nedaug, vietos užima labai mažai, tačiau kartais tikrai praverčia.

autoreviu logo2 top