Kantrybės nebetekę šilutiškiai taip pat gali sukilti ir surengti piketą prie valdžios rūmų – tą prieš savaitę įrodė sodų bendrijos „Rasa“ gyventojai, centrinėje miesto gatvėje sustoję su plakatais, reikalaujančiais pagaliau sutvarkyti Rasos ir Jovarų gatves.
Šios gatvės tiesiogine žodžio prasme jau nebepravažiuojamos ir taip tęsiasi beveik 10-metį. Žvyruota danga tokia duobėta, kad čia jau nebevažiuoja taksistai, o soduose gyvenantys žmonės ne be pagrindo baiminasi, kad ir greitoji bei gaisrinė pas juos nebevažiuos.
Šilutės r. savivaldybės vadovų slenksčius sodų gyventojai mindo jau nuo 2010-ųjų, o bendrijos pirmininkas sako pastaruoju metu į valdžios rūmus sukantis kas mėnesį. Kiek kartų apie „Rasos“ gyventojų bėdą rašė laikraščiai, kiek kartų jie bendravo ir su seniūnijos vadovais, sako ir patys nebesuskaičiuotų. Tačiau jų skundus išklausę valdininkai pažada, kad „va, jau tuoj, tuoj“, o jie kaip kratėsi per duobes, taip kratosi ir toliau.
Lapkričio 3-ąją piketavę apie 100 šilutiškių surinko parašus po prašymu, kurį pažadėjo išsiųsti ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovybei. O jų išklausyti jų išėjo vienintelis savivaldybės atstovas – administracijos direktoriaus pavaduotojas Virgilijus Pozingis.
Į savivaldybę eina nuo 2010-ųjų
„Mes nebetikime jūsų pažadais“, „Kur dingo mūsų kelias?“, „Užtenka žadėti – pradėkite dirbti“ – tokiais ir panašiais šūkiais išrašytais plakatais apsiginklavę „Rasos“ sodų gyventojai ir sodininkai iš ryto užėmė pozicijas priešais rajono savivaldybę. Čia pat visi linko ir dėjo parašus prie kreipimosi į rajono ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovybę, kuriame buvo išlieję visą savo pyktį dėl duobėto kelio į sodų bendriją.
Jame gyventojai priminė, kad su tokiu prašymu kreipiasi toli gražu nebe pirmą kartą. Jie taip pat išsakė nuomonę, jog sisteminga žvyro danga dengtos ir labai duobėtos gatvės priežiūra kainuoja daugiau, nei tos gatvės asfaltavimas, o akivaizdžios naudos iš to nėra.
„Bent jau skaldos kada būtų papylę. O dabar – smėlio papila, po to lietui lyjant jį pastumdo greideriu, o tas pastumdymas – tik į balą išmetami pinigai“, – sakė jie.
Šilutiškiai priminė, kad dėl šios problemos į savivaldybę jie jau kreipėsi 2010 m., 2011 m., 2012 m., 2013 m., 2015 m., bet iki šio laiko girdi tik pažadus, kad… artimiausiu metu gatvė bus rekonstruota.
Mašinos genda dažniau nei kaimuose
Pasikalbėti su saodininkais išėjo vienas savivadybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Virgilijus Pozingis, tad jam ir teko atlaikyti visą gausaus susirinkusiųjų būrio pyktį. Žmonės pasakojo, jog ta duobėta gatve ir vaikai eina į mokyklas, nes ne visos šeimos turi automobilius. Bet ir tie, kas turi, nesidžiaugia – į servisus priversti važinėti kur kas dažniau nei atokiuose kaimuose gyvenantys sodiečiai, nes mašinos nuolat genda.
Išsikviesti taksi pastaruoju metu sodininkams irgi darosi beveik neįmanoma, nes vairuotojai reikalauja didesnio užmokesčio arba iš vis atsisako vykti į tą jau pagarsėjusią sodų bendriją.
„Šiuo metu net pagalbos tarnybų automobiliai negalėtų laiku atvykti – toks baisus tas mūsų kelias“, – guodėsi šilutiškiai. Jie klausė, negi esantys „kitos motinos vaikai“, kad yra verčiami dešimtmetį po kelis kartus per dieną minti neišbrendamą ir neišvažiuojamą klampynę.
Pareikalavo konkretaus atsakymo
„Rasos“ sodų bendrijos pirmininkas Gediminas Juodeikis pasakojo, jog „Rasoje“ iš viso yra 375 sklypai, ji vienija apie 316 narių. Nemaža jų dalis soduose ir gyvena, ir tų gyvenančiųjų kasmet vis daugėja. Kai kurie piketo dalyviai sakė sode gyvenantys jau 30 metų, ir neatsimenantys, kad kelias į bendriją kada būtų buvęs geresnis.
Tie ilgiau gyvenantys sodininkai prisiminė, jog kai kada ankstesniais metais miesto seniūnija bent jau griovius nuo kelio vandeniui nutekėti padarydavo, tuomet padėtis bent laikinai pasitaisydavo. Pastaraisiais metais net ir tokio „patobulinimo“ niekas nebedaro.
Pasak pirmininko, bendrija turi duomenų, kad konkursas gatvės asfaltavimo darbams atlikti įvyko jau prieš kelis metus, o 2016 m. rajono savivaldybė sudarė sutartį su UAB „Šilutės automobilių keliai“ dėl Rasos ir Jovarų gatvių rekonstravimo. Jau ir projekto korekcija esanti padaryta, ir numatyta bendra sutarties vertė – 596 225,17 Eur su PVM. Todėl žmonėms neaišku kodėl iki šiol niekas nedaroma ir kada darbai pajudės?
Jie reikalavo išsamaus atsakymo su konkrečia planuojamų atlikti darbų data.
Pažadėjo pradėti jau pirmadienį
V.Pozingiui sunkai sekėsi peršaukti įsiaudrinusią sodininkų minią. „Tik laukiam gero oro ir darbai pajudės“, – tokie savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo žodžiai tik dar labiau supykdė žmones, kurie panašių pažadų sakė besiklausantys jau nuo 2010-ųjų.
„Laukiam pinigų. Jei Vyriausybė ir Seimas duotų tiek pinigų, kiek pažadėję, jau seniai būtume tą kelią padarę. Bet iki šiol iš savo biudžeto viską darom“, – kalbėjo V.Pozingis.
Jis tikino pats „keikiantis“ tą kelią, nes irgi juo namo važinėjantis, o gyventojams patarė „važiuoti lėtai“. Dar V.Pozingis čia pat priminė gyventojams, kad „Rusnei dar blogiau“ – šios gyventojai po kelis mėnesius priversti gyventi visai atskirti nuo pasaulio.
Galiausiai V.Pozingis pasiūlė visiems „melsti Dievą, kad nelytų“, tuomet esą darbai pajudėsią jau pirmadienį. Dar šiemet kelyje iki sodų bus padaryti pagrindai – paklota lietaus drenažo sistema, įrengtas kelio pagrindas. Kitais metais jau būtų galima iš karto pradėti kloti pėsčiųjų taką, bortelius, įrengti apšvietimą, o galiausiai – ir pakloti asfalto dangą.
Tačiau jo žodžiai atsimušė it į sieną. „Meluoja ištisai“, – žodžių nerinko įpykę gyventojai. „Tai gal mums dar ir prie Seimo nuvažiuoti?“ – klausė kiti.
Ir pradėjo
Tačiau jau šią savaitę per „Rasos“ sodus nuskriejo džiugesnė žinia. Pirmininkas G.Juodeikis sakė, jog į Rasos gatvę jau atvyko technika ir buvo pradėti pirmieji darbai.
V.Pozingis „Šilutės naujienoms“ sakė, jog šiemet Rasos ir Jovarų gatvėse bus atlikta darbų už 20 000 eurų, kuriuos tam reikalui iš savo biudžeto skiria rajono savivaldybė. Likusią sumą iš Kelių direkcijos tikimasi gauti kitais metais, tada bus galima ir baigti darbus.
Rašyti atsakymą