Po septynių dešimtmečių atkurtas reguliarus vandens kelias į Nidą

laivas SMILTYNE1Jau nuo šio savaitgalio, gegužės 31 dienos, pirmąkart Nepriklausomos Lietuvos istorijoje, klaipėdiečiai ir miesto svečiai  turės galimybę naudotis viešuoju vandens transportu – atidaromas reguliarus greitaeigio laivo „Smiltynė“ maršrutas Klaipėda-Juodkrantė-Nida ir atgal.

AB „Smiltynės perkėla“ priklausantis laivas  „Smiltynė“ visą vasarą  reguliariai kursuos 2 kartus per dieną iš Danės upės, nuo krantinės šalia buvusio Senosios perkėlos pastato Žvejų gatvėje. Kelionė iš Klaipėdos į Nidą su sustojimu Juodkrantėje truks apie 2 valandas. „Seniai turėjome idėją, pasiūlyti žmonėms alternatyvų – greitą, patogų – susisiekimą su Juodkrante ir Nida vandens transportu. Džiaugiamės, kad pavyko atgaivinti istorinę Kuršių marių liniją, kuri buvo sustabdyta daugiau nei septyniasdešimt metų“,  – sako AB „Smiltynės perkėla“ generalinis direktorius Darius Butvydas.

Prieš šimtmetį ir tarp abiejų pasaulinių karų Klaipėdos krašto ir Rytprūsių žmonės buvo įpratę Neringos krantus pasiekti tik vandens transportu. Susisiekti su Kuršių nerija XX amžiaus pradžioje, kai kurortai Juodkrantė ir Nida išgyveno aukso amžių, poilsiautojams buvo siūloma tik vandens keliu. Garlaivis anksti ryte išplaukdavo į Klaipėdą iš Kranto (Cranz, dabartinis Zelenogradskas, Rusijos Federacija) ir grįždavo vakare. Maršrutas veikė iki pat II-ojo pasaulinio karo. Laivai plaukdavo kasdien į Klaipėdą, pakeliui užsukdami į Rasytę, (dab. – Rybačis, Kaliningrado sr.), Nidą, Preilą ir Juodkrantę.

Šią vasarą istorinį vandens kelią atgaivinusi AB „Smiltynės perkėla“ tikisi, kad ši paslauga paskatins daugiau žmonių palikti automobilius šiapus marių Klaipėdoje ir į Kuršių neriją keliauti vandens keliu. D.Butvydas sako, kad šiemet greitaeeigiu laivu “Smiltynė” planuojama perkelti 16 tūkstančių keleivių.
Laive paruoštos 72 sėdimos vietos keleiviams ir iki 43 vietų dviračiams. Pagrindiniame laivo denyje įrengtas uždaras keleivių salonas su panoraminiais langais, taip pat atviras keleivių denis su apžvalgos aikštele. Laive veiks baras, WC. Už papildomą mokestį keleiviai galės naudotis audio gidu. Išsinuomojus ausines, bus galima pasiklausyti senosios laivybos istorijų, pasakojimų apie uostą ir lankytinas vietas Klaipėdoje ir Kuršių nerijoje.

„Smiltynė“ – Olandijoje pagamintas „River Runner® 150MkII x 5“. Laivo ilgis – 30,44 metrų, plotis – 7 metrai, aukštis – 6 metrai, svoris – 37 tonos, greitis – 25 mazgai (~46,25 km/h).

Bilietus kelionei  galima įsigyti „Tiketa“ kasose arba e. bilietus internetu www.tiketa.lt. Taip pat  – laive „Smiltynė“, Senosios perkėlos kasose (Šiauriniame rage, Klaipėdoje) bei Klaipėdos, Palangos, Juodkrantės ir Nidos TIC (Turizmo ir informacijos centruose). Kelionė greitaeigiu laivu „Smiltynė“ į vieną pusę, bilietą perkant „Tiketa“ kasose ar internetu, kainuos 30 Lt, o perkant laive kiek daugiau – 33 Lt.
Visiems bilietams bus taikomas 2 Lt „Tiketa“ paslaugos mokestis. Dviračiai gabenami – už simbolinį 1 cnt mokestį. Veiks lanksti nuolaidų sistema: pigiau bilietus įsigys keturių ir daugiau asmenų grupės, nuo 7 iki 10 m. vaikai, vyresni nei 70 m. žmonės, neįgalieji ir kiti asmenys, kuriems suteikta teisė naudotis transporto lengvatomis.