Priekulės aplinkkelis užtikrins saugesnę kelionę į Klaipėdą

Priekules aplinkkelisSiekiant pagerinti saugaus eismo sąlygas miestų ir miestelių keliuose, Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos vykdo Europos Sąjungos finansuojamus projektus.

Šiuo metu Lietuvoje tiesiami trys aplinkkeliai: Vilniaus išorinis pietinis, Vilniaus vakarinis, Kairių ir Priekulės aplinkkelis.

Dažnai į Klaipėdą keliaujantiems šilutiškiams aktualiausias paskutinysis projektas, kurį įgyvendinus bus nutiestas 6,5 km ilgio Priekulės aplinkkelis, pastatyti ir įrengti 3 nauji tiltai, pralaida per Neknupį bei saugaus eismo priemonės. Tikimasi, kad tai padės sumažinti avaringumą šiame kelyje ir grūstis Priekulės miestelio centre.

Tikimasi sumažinti automobilių grūstis

Bendra projekto „Transeuropinės reikšmės kelio Nr. 141 (Kaunas – Jurbarkas – Šilutė – Klaipėda) plėtra. Priekulės aplinkkelio tiesimo I etapas“ vertė yra daugiau kaip 41,7 milijono litų. 31,55 milijono litų dengia Europos regioninės plėtros fondo Ekonomikos augimo veiksmų programa iš 2007-2013 metų Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų.

Pasak projekto rengėjų, valstybinės reikšmės kelias Nr. 141 Kaunas- Jurbarkas – Šilutė – Klaipėda yra vienas ilgiausių krašto kelių Lietuvoje. Jo ruože nuo Pagėgių iki Klaipėdos vyksta intensyvus krovininio transporto (505 krovininiai automobiliai per parą) eismas.

Ypač bloga situacija susiklostė Priekulės miestelyje, kurio transporto infrastruktūra yra visiškai nepritaikyta tokio intensyvumo eismui (4660 automobilių per parą) per miestelio centrą.

Situaciją komplikuoja ir miestelio ribose esantis visiškai pasenęs tiltas per Miniją, kuriuo eismas galimas tik viena kryptimi.

Darbus planuojama baigti anksčiau

Pernai gegužę pradėtus Priekulės aplinkkelio tiesimo darbus vykdo UAB „Lemminkainen Lietuva“ ir UAB „Hidrostatyba“.
„Lemminkainen Lietuva“ projekto vadovas Algirdas Ignotas sakė, kad šiuo metu vyksta tiltų statyba, kelio šlaitų tvirtinimas gelžbetoninėmis plokštėmis, elektros tinklų rekonstravimas. Sekasi gerai, nors prasidėjęs pavasarinis potvynis šiek tiek trukdo kelio šlaitų tvirtinimui ir tiltų statybai.

Ilgiausias tiltas – 83 m ilgio – bus nutiestas per Minijos upę, kiti du tiltai kirs Agluonos (42 m ilgio) ir Gruodės upes (31 m ilgio).
Jau atlikta 65 proc. darbų. Oficiali projekto darbų pabaiga numatyta 2014 m. gegužės 15 d., bet planuojama baigti anksčiau.