Rekordinį plaukimą irklentininkai skyrė vaikams

irklentes rusnejePirmąją vasaros dieną atvykusieji pasimėgauti saulės ir vandens pramogomis į Rusnės paplūdimius turėjo progą pamatyti ir neeilinį reginį. Nešini saldžiomis vaišėmis ir rūkyta žuvimi, rusniškiai krante sutiko tris irklentininkus, kurie per aštuonias dienas Nemunu nuplaukė 460 kilometrų ir finišavo Atmatos upės pakrantėje.

Akcijos sumanytojas Mark Gurskij kvietė kartu plaukti irklenčių sporto entuziastus ir aukoti Rusnės specialiosios mokyklos mokiniams, kad jie galėtų įgyvendinti savo svajones.

Tai pirmasis ir rekordinis toks plaukimas, sulaukęs dėmesio visoje šalyje.

Išliko atkakliausi

Gegužės 2-ąją irklenčių treneris M.Gurskij paskelbė labdaringos plaukimo akcijos pradžią ir kvietė visus šalies gyventojus skambinant ar rašant SMS žinutę trumpuoju numeriu 1419 aukoti Rusnės specialiosios mokyklos auklėtiniams. Plaukti irklentėmis pasiryžo Lietuvoje žinomi žmonės: „Power Hit Radio“ laidų vedėja Raminta Vyšniauskaitė, šuolių į vandenį čempionas Ignas Barkauskas, grupės „4Fun“ būgnininkas Laimonas Staniulionis, dainininkas Justinas Lapatinskas, LNK žinių vedėja Agnė Zacharevičienė, sportininkas ir dainininkas Lukas Pačkauskas, inžinierius Justinas Bielskis, suping.lt komanda ir kiti pramogų bei verslo pasaulio atstovai.

Rekordinę irklentininkų kelionę pradėjo 8 žmonės, bet Rusnę pasiekė tik trejetas su operatoriumi Mantu, kuris rūpinosi irklentininkais nuo kranto, filmavo ir fotografavo visos kelionės akimirkas.

Anot į Rusnės salos krantą išlipusių finalininkų, kelionė tikrai buvo nelengva. „Ir fiziškai, irk psichologiškai reikėjo būti tvirtiems. Per dieną ant irklenčių tekdavo išstovėti po 7-8 valandas ir, nepaisant oro sąlygų, įveikdavome po 60-70 km“, – „Šilutės naujienoms“ sakė M.Gurskij. Paklaustas, kodėl pasirinko surengti labdaringą projektą būtent dėl Rusnės specialiosios mokyklos vaikų svajonių, irklenčių sporto entuziastas prisipažino, jog toks labdaringas darbas jam ir komandai nėra pirmas.
irklentininkai atplauke
„Mes kasmet aplankome daug įvairių įstaigų, kurios ugdo ir globoja vaikus, vežame jiems labdarą: rūbų, žaislų. Šiemet nutarėme pradžiuginti rusniškius. Iš pradžių norėjome siekti rekordo, tačiau vėliau šio tikslo atsisakėme, nes vien rekordo siekimas yra gana savanaudiškas tikslas“, – sakė jis.

Apipylė dovanomis

Į salą atplaukusius irklentininkus pasitiko Rusnės seniūnė Dalia Drobnienė, salos bendruomenės pirmininkas Raimondas Plikšnys, Rusnės specialiosios mokyklos direktorius Romualdas Blechertas ir auklėtiniai. Pastarieji irklentininkams įteikė lauko gėlių bei atsidėkodami pasveikino specialiai parengtu koncertu.

Projekto dalyviai džiaugėsi, kad keliaudami irklentėmis Nemunu ir nakvodami vis skirtingose vietose susipažino su daug geros valios žmonių, kurie išgirdę apie projektą spausdavo ranką už pasiryžimą, netradicinę idėją ir tokį iššūkį bei prisidėjo savo gerumu, aukomis.

„Tiesą pasakius, supratome, kad nuovargis, kurį manėme sukaupę viso plaukimo metu, išgaravo tą pačią sekundę, kai pasiekę Rusnę išvydome mūsų laukiančius Rusnės specialiosios mokyklos vaikus. Jų susidomėjimas irklenčių sportu, tuo, kaip mes galėdavome po aštuonias valandas per dieną išstovėti ant irklentės ir noras visko išmokti patiems tik dar kartą patvirtino, kad tokios gerumo iniciatyvos turi būti kasdienybė. Tai nepakartojamai nuostabūs vaikai, kuriems norisi atiduoti viską, kas geriausia pasaulyje. Jie mus priverčia susimąstyti, kas yra tikrasis žmogiškumas ir koks jis svarbus. Tikimės, kad šis mūsų plaukimas taps kasmetine tradicija ir prisijungs dar daugiau žmonių”, – po rekordinio plaukimo kalbėjo M.Gurskij.

Anot R.Blecherto, vaikai ir mokyklos kolektyvas nuoširdžiai džiaugiasi jiems parodytu išskirtiniu dėmesiu. „Dėkojame už tai, kad sugalvojote tokį kilnų darbą dėl mūsų vaikų. Sveikiname ir linkime jums sėkmės“, – sakė R.Blechertas, įteikdamas komandai padėką, mokyklos laikraštį, kuriame įdėta ir informacija apie labdaringą projektą, bei padovanodamas po knygą, kurioje surašyta Rusnės specialiosios mokyklos istorija. Direktorius svečius patikino, jog būsimame šios knygos tęsinyje bus aprašytas ir šis pasiaukojantis irklentininkų plaukimas
Rusniškiai nebūtų rusniškiai, jei atvykusių svečių neapibertų ir kitomis dovanomis. Irklentininkai buvo pavaišinti energiją grąžinančia gira, apdovanoti rūkyta žuvimi.

Nesėpdamas nuostabos, kad sulaukė tiek daug salos gyventojų dėmesio ir padėkų, kelionės organizatorius M.Gurskij sakė, jog kol kas dar nežino, kiek iš viso šio projekto metu bus suaukota pinigų. Mat prie bendros sumos dar nėra pridėtos lėšos, kurias skyrė verslo pasaulio atstovai.

Irkluotojai pakviesti paviešėti Rusnėje ir susipažinti su jos žmonių gyvenimu ir gamta.

Daugiau nuotraukų „Facebook“ albume.