Renovacijos broką tenka šalinti ir po 3 metų

BALKONAS 2Šilutės Laisvės alėjos daugiabučio gyventojas jau nebeapsikenčia jo namui eksploatacinę priežiūrą atliekančios bendrovės paslaugų. Žmogus skundžiasi, kad nuo 2016 metų, kai jo namą renovavo tuometinio „Šilutės būsto” bendrovės parinktas rangovas – Gargždų statybinė organizacija „Norvila”, jam nepavyksta prisiprašyti pašalinti statybininkų darbo broką.

Tuomet jis skundėsi, kad yra nepatenkintas statybininkų darbu – jie nesandariai įstiklino balkoną. Pro įstiklinimo rėmą, ant balkono grindų, bėga lietaus vanduo, nes įstiklinto balkono rėmas yra su plyšiu.

Pasak vyriškio, toks brokas paliktas ir yra pas daugumą jo kaimynų. O neseniai vyras netikėtai aptiko dar vieną trūkumą: išsireikalavęs įvykdytos renovacijos dokumentus jis suprato, kad jam prirašyta ir neatliktų darbų, kurių šeima neprašė, už daugiau nei 450 Eur. Ši suma įskaičiuota į renovacijos darbų sumą ir ją tenka mokėti kiekvieną mėnesį.

Po renovacijos lijo į balkoną

Laisvės alėjos 8 namo gyventojas Zigmas pasakojo niekaip nesulaukiantis pagalbos dėl nekokybiškai įstiklinto balkono. Pasak šilutiškio, po kiekvieno lietaus ant balkono grindų atsirasdavo tokia bala, kad nors kojas plauk. Jam dvigubai pikta dėl to, kad senieji balkono langai, kuriuos statybininkai nuardė, kad visiems sustatytų vienodus rėmus, buvo visiškai sandarūs. 

Todėl, pasak Zigmo, jis neapsikentė ir ėmėsi defektą šalinti pats. Pasamdytas meistras sumontavo sistemą, kuri lietaus vandenį surenka ir nuleidžia į čia pat balkone stovintį kibirą.

„Tik taip išsisprendęs šią po renovacijos likusią problemą galėjau būti ramus”, – sako Zigmas.

Tik per pusantrų metų Zigmui pavyko gauti dokumentus, kuriuose nurodyti darbai, kurie buvo atlikti jo bute. Ir labai nustebo, kuomet pamatė, kad dokumentuose nurodoma, jog jo bute buvo atlikti papildomi darbai: pakeistas 3,09 kv. metrų lango stiklas. Apie tokį darbą, kurio jo šeima neprašė ir nė nematė, jis sužinojo tik po pusantrų metų, kai baigėsi renovacija.

Kur ieškoti teisybės? Negi pačiam reikalauti statybininkų pasiaiškinti ar kreiptis į tuos, kurie organizavo renovaciją? Tokie klausimai iškilo šilutiškiui.

Šių metų spalio 22 d. Zigmas raštu kreipėsi į dabar jau „Mano Būstas Vakarai” bendrovę ir rajono savivaldybę. Atsakymą jam atsiuntė tik Virgilijus Pozingis, kuris pranešė, kad irgi persiuntė laišką bendrovei „Mano Būstas Vakarai”.
Iki gruodžio pradžios jokio atsakymo negavęs Zigmas nutarė pagalbos prašyti „Šilutės naujienose”.

Aiškinsis komisija

UAB „Mano Būstas Vakarai” direktorius Aleksas Kvederis, sužinojęs apie incidentą, tą pačią dieną ėmėsi jį aiškintis – į Zigmo namus išsiuntė specialistą. Kartu atvyko ir renovaciją atlikusios bendrovės „Norvila” darbų subrangovo „Vilviltė” atstovas. Svečiai apžiūrėjo ne tik jo, bet ir kitų laiptinėje gyvenančių žmonių butų balkonus ir bemaž kiekviename rado ką reikėtų tvarkyti. Dabar gyventojams lieka tik pasitikėti pažadu, jog po kelių savaičių pas juos atvyks bendrovės meistrai ir pašalins įstiklintų balkonų nesandarumus.

Kaip išspręsti 3,09 kv. metrų lango pakeitimo (arba ne) problemą, subrangovo atstovas iškart negalėjo atsakyti. Jo nuomone, praėjo nemažai laiko po rekonstrukcijos pabaigos. Labai gaila, kad toks trūkumas nebuvo pastebėtas iškart po renovacijos, priduodant darbus. Tokio ploto langas bute yra, tačiau ar buvo prašymas jį pakeisti, ir ar jis buvo pakeistas, dar reikia tirti. „Vilviltės” atstovas pažadėjo, kad bus sudaryta komisija, kuri atliks tyrimą. Zigmui pažadėta, jog po tyrimo vyks derybos, kaip kompensuoti nuostolį, jei toks bus nustatytas.