Šalies keliuose pradės veikti dar 100 greičio matuoklių

Lietuvos automobilių kelių direkcija informuoja, kad vidutinio greičio matuoklių indėlis didinant eismo saugumą jau matomas.

Todėl šalies keliuose netrukus pradės veikti dar 100 naujų įrenginių, jie pažeidimus fiksuos 50 ruožų.

Pasak Kelių direkcijos vadovo Remigijaus Lipkevičiaus, Lietuva nuo 2001 iki 2021 m. žuvusiųjų skaičių sugebėjo sumažinti nuo 202 iki 52 žmonių milijonui gyventojų. Nors ankstesni 5 metai nerodė didesnio pokyčio mažinant skaudžiausių eismo įvykių skaičių, 2021 m. mirtinų eismo įvykių sumažėjo 17 proc.
„Nuo 2016 iki 2020 m. ruožuose, kuriuose nuo 2021 m. jau veikia 56 naujos VGMS, eismo įvykių metu buvo sužeisti 407 ir žuvo 36 eismo dalyviai – vidutiniškai 80 sužeistų ir apie 7 žuvusius per metus.

Kai minėtuose ruožuose pradėjo veikti VGMS, per 2021 m. buvo sužeisti 26 ir žuvo 2 eismo dalyviai – maždaug 70 proc. sumažėjo nukentėjusiųjų skaičius. Nors tai dar tik vienerių metų rezultatai, bet jie patvirtina, kad VGMS plėtrą vykdyti tikslinga. Atsižvelgiant į tai, svarstoma galimybė toliau plėsti VGMS tinklą šalyje. <…> Greičio viršijimas – dažniausiai nulemianti itin skaudžias eismo įvykių pasekmes priežastis,“ – teigia R. Lipkevičius.

Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai, įrengti 81 kelio ruože, ir 70 momentinio matuoklių pavojinguose taškuose. Jie fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą. Šiais metais valstybinės reikšmės keliuose jau baigiami rengti ir pradės veikti dar 50 VGMS (100 įrenginių). Apie kelio ruožą, kuriame įrengti nustatyto greičio režimo ar kitus pažeidimus fiksuojantys automatiniai prietaisai, informuoja kelio ženklai Nr. 636 „Automatinė eismo kontrolė“.

Greičio matuoklių įrengimo vietos nustatomos atsižvelgus į kriterijus, nustatytus LAKD parengtose metodikose. Vieni svarbiausių kriterijų – vidutinis metinis paros eismo intensyvumas, eismo įvykių pasekmės, kai nesaugus važiavimo greitis yra pagrindinė nelaimes lėmusi priežastis, lenkimo ribojimai. Prioritetinę eilę sudaro pagal nustatytus kriterijus atrinkti valstybinės reikšmės kelių ruožai, kuriuose eismo saugos požiūriu tikslingiausia būtų diegti greičio kontrolės sistemas.
Informacija, kur įrengti greičio matuokliai, skelbiama LAKD tinklapyje.