Savivaldybės kaimynus gąsdina žaliąją zoną prarysianti aikštelė

aikstele dariaus ir gireno gMaždaug 4 milijonai litų – tiek pinigų artimiausiais metais bus investuota Šilutėje rekonstruojant Dariaus ir Girėno gatvę.
Eismas šia seniai didesnio remonto nemačiusia gatve – gana intensyvus, todėl bus nemažai šilutiškių, kuriuos naujiena apie rekonstrukciją pradžiugins.

Bet ne visus. Šios gatvės 5-ojo namo gyventojai piktinasi, kad rekonstruojant gatvę bus platinama ir tarp jų namo bei rajono Savivaldybės pastato esanti automobilių stovėjimo aikštelė.

Žmonės neabejoja, kad planuodami platinti aikštelę iki pat daugiabučio langų rekonstrukcijos sumanytojai ir projektuotojai nusižengia higienos normoms, o gyventojai dėl to neteks ramybės, bus priversti kvėpuoti dar labiau užterštu oru. Dėl to jie prašo, kad situaciją įvertintų higienistai.

Apie projektą sužinojo atsitiktinai

Važiuodami 1,04 km ilgio Dariaus ir Girėno gatve, vairuotojai seniai keiksnoja ir rajono valdžią, ir kelininkus, ir ekonominę krizę. Kaip nekeiksnos, jei čia žiemą – vasarą apstu duobių, gatvė siaura ir lyg to dar būtų negana – daugelyje vietų užkimšta pakraščiais stovinčiais automobiliais.

5-asis namas – 4 aukštų daugiabutis, kurio gyventojai savosiomis transporto priemonėmis užstato ir Dariaus ir Girėno gatvės, ir ją kertančios Kalinausko gatvės pakraščius. Kai kurie savo automobilius palieka ir minėtoje kiemo aikštelėje prie Savivaldybės.

Kad Dariaus ir Girėno gatvė bei jos kiemuose esančios automobilių stovėjimo aikštelės bus rekonstruojamos (platinamos), gyventojai sužinojo atsitiktinai.

Liepos 10-ąją Savivaldybės tinklapyje pasirodė pranešimas, jog suinteresuoti asmenys gali susipažinti su projektu – jis yra projekto rengėjos UAB „Urban Line“ būstinėje, Vilniuje.

Ten nuvykti ir pamatyti projektą gyventojai turėjo viso labo tik liepos 11-ąją, mat jau liepos 12-ąją buvo numatytas projekto svarstymas.

Aišku, taip suskubti suinteresuotiems asmenims nepavyko. Todėl suprantama, kad žmones papiktino toks skubumas ir slaptumas, su kuriuo, jų žodžiais tariant, „stumiamas“ šis projektas.

Be to, anot gyventojų atstovo Adolfo Nausėdos, niekur nebuvo akcentuojama, kad rekonstruojant gatvę bus platinama šalia 5-ojo namo esanti automobilių stovėjimo aikštelė. Žmonės tai suprato vėliau, kai pagaliau turėjo galimybę įsigilinti į projektą.

Baiminasi dėl pavojaus sveikatai

Gyventojai įsitikinę, kad projektą užsakiusi Savivaldybės valdžia sumanė pasididinti sau aikštelę, nepaisydami šalia gyvenančių žmonių interesų. Toje namo pusėje yra apie 20 butų ir dvi įstaigos.

Blogiausia, pasak A.Nausėdos, kad naujoji aikštelė sunaikins didžiąją dalį vejos, esančios prie daugiabučio. Žalioji zona tarp namo ir Savivaldybei priklausančios stovėjimo aikštelės ir dabar nesiekia 10 metrų. Tad akivaizdu, kad ją dar labiau paplatinus mašinos bus išrikiuotos tiesiog po langais.

Pagal galiojančias higienos normas, nuo atvirų automobilių stovėjimo aikštelių iki gyvenamųjų namų turėtų būti ne mažesnis nei 10 metrų atstumas. Jei numatoma, kad aikštelėje stovės daugiau kaip 10 automobilių, apsaugos zona turi būti dar didesnė.

Žmonės mano, jog Savivaldybė neturėtų pretenduoti į žaliąją zoną, o Savivaldybės tarnautojai savąsias mašinas galėtų statyti kad ir senojo Turgaus aikštėje, kuri dieną būna pustuštė. Nieko nenutiktų, jei jas pasistatę valdininkai iki darbovietės paėjėtų keletą žingsnių.

Savo pretenzijas žmonės išdėstė savo rašte Klaipėdos visuomenės sveikatos centro (KVSC) Šilutės skyriui. „Prašome išreikšti poziciją šiuo sanitarinės apsaugos ir taršos poveikio zonos nustatymo klausimu, galimai labiau orientuotą į gyventojų sveikatos saugą“, – rašoma rašte.

Visada yra visokių nuomonių

„Kai tik pradedi ką nors daryti, visada yra ir patenkintų, ir prieštaraujančių. Bus ir šį kartą visokių“, – tokia Savivaldybės administracijos direktoriaus Raimundo Ambrozaičio nuomonė.

Jis siūlo pagalvoti, kur ateityje automobilius statys šilutiškiai, jei jau dabar nepradėsime rūpintis plėsti aikšteles. Mašinų tikrai nemažės, tik priešingai – daugės.

Direktorius sako nedrįstantis tvirtinti, jog minėta aikštele naudojasi tik Savivaldybės tarnautojai. Ko gero, dalis automobilių joje – to paties  Dariaus ir Girėno g. 5-ojo namo gyventojų. Direktorius pastebėjo, jog po darbo, išvažiavus namo tarnautojams, aikštelėje statomos ir iš darbų grįžtančių gyventojų mašinos.

Bus nauji šaligatviai ir dviračių takas

Savivaldybės Ūkio skyriaus vyr. specialistas Mindaugas Oželis pasakoja, kaip atrodys Dariaus ir Girėno gatvė pasibaigus rekonstrukcijai. Tiesa, kol tai įvyks, gali praeiti keleri metai, mat darbai vyks keliais etapais.

Pirmajame etape bus paklota nauja asfalto danga, antrajame – šaligatviai ir pėsčiųjų bei dviratininkų takas dešinėje gatvės pusėje (žiūrint nuo Lietuvininkų g.). Trečiajame etape bus montuojami nauji šviestuvai ir rengiamos automobilių stovėjimo aikštelės. Tokių aikštelių bus ne viena: kur tik leidžia gatvės plotis, automobilius bus galima statyti 45 laipsnių kampu. Tokių vietų atsiras priešais minėtąjį 5-ąjį namą, taip pat – priešais 22-ąjį daugiabutį.

Važiuojamoji gatvės dalis nebus plečiama.

Kada galime tikėtis vaikščioti naujais šios gatvės šaligatviais? M.Oželis pasvarsto, kad jeigu Kelių priežiūros programos lėšų Savivaldybė gaus tiek, kiek gaudavo ankstesniais metais, prieš sumažinimą, tai jau 2014 metais darbai galėtų pajudėti. Bet jei finansavimo apimtys nepadidės, ką nors prognozuoti sudėtinga.

Pasak M.Oželio, 4 milijonai litų – tik preliminari projekto kaina, po viešųjų pirkimų procedūrų ji gali keistis.

M.Oželis įsitikinęs, jog projektuotojai nerizikuos savo atestatais ir statybos normoms nenusižengs. Be to, ir projekto ekspertizė jau atlikta, ją vykdė Statybos projektų ekspertizės centras Vilniuje.

Higienistai skundą perdavė Savivaldybei

KVSC Šilutės skyriaus vyr. specialistė Audronė Jurjonienė „Šilutės naujienoms“ patvirtina, kad rekomenduojama išlaikyti 10 metrų atstumą nuo namo iki automobilių stovėjimo aikštelės. Bet čia pat paklausia, ar kokiame nors kieme mes matėme tokį atstumą?

Gerai pagalvoję, neturime ką atsakyti. Specialistė konstatuoja, jog tokie atstumai besiplečiančiuose miestuose tapo nebeįgyvendinama prabanga.

Bet kokiu atveju, galutinį verdiktą dėl projekto tars rajono architektas. Todėl, anot KVSC specialistės, atsakyti į gyventojų pretenzijas perduota Savivaldybei.

Namas ir aikštelė – ne svetimi

Rajono architektas Edmundas Benetis stebisi, kad žmonės kalba apie šį objektą kaip apie svetimą. Tarsi ne jų namas neturėtų nė vienos stovėjimo aikštelės, tarsi į tą aikštelę savo automobilius atvarytų kitų Šilutės pakraščių gyventojai.

„Juk bandome situaciją išspręsti gyventojų naudai, juk niekas kitas toje praplėstoje aikštelėje mašinų nestatys – tik čia gyvenantys žmonės ir jų svečiai. Vadinasi, rekonstrukcija čia gyvenantiesiems padės išspręsti jų problemą“, – sako E.Benetis.
Jis neneigia, kad ir Savivaldybės tarnautojams, kurių yra apie 170 žmonių, jau kyla mašinų parkavimo problema.

Be to, į šiuos rūmus kasdien atvažiuoja daugybė interesantų, ir jiems privalu užtikrinti sustojimo vietas. Girdima skundų, kad net vestuvininkų palydoms dabartinėje aikštelėje pritrūksta vietos.

Be to, yra ne tik atstumo, bet ir kitų reikalavimų, pavyzdžiui, užtikrinti reikiamą automobilių stovėjimo vietų skaičių prie namų.
Rajono architektas stebisi, kad suaugę žmonės nesupranta, jog namo nepatrauksi toliau, vadinasi, lieka ieškoti kitų išeičių. Tai ir darė projektuotojai, kuriems buvo pasakytos esamos problemos.