Savivaldybės valdžia nenuleidžia rankų: sieks įsigyti naują keleivinį laivą

Apie tai, kad Šilutės rajono savivaldybės administracija dar pernai buvo parengusi projektą ir teikė jo paraišką finansavimui gauti, kad galėtų įsigyti 50-70 vietų vandens viešojo transporto laivą, varomą elektra, rašėme beveik prieš metus. Tačiau pastarasis projektas, kaip paaiškėjo praėjusį lapkritį, negavo finansavimo, tad nenuleidžiant rankų, reikėjo imtis kitų veiksmų.

Todėl imtasi ieškoti partnerių ir rengti projektą, kuris šį mėnesį jau atgulė ant stalų Savivaldybės tarybai. Taigi, pastaroji svarsto, ar pritarti dalyvauti kitame projekte – „Baltijos elektrinis keltas: vandens transporto varomo elektra galimybės“ („Baltic e-ferry: Baltic waterborne electric mobility solutions“). Laukiamas rezultatas – bus sukurta projekto koncepcija dėl vandens transporto, varomo elektra, galimybių Baltijos regione ir teikiama projekto paraiška gauti finansavimą projektui įgyvendinti.

Projektas „Baltijos elektrinis keltas: vandens transporto varomo elektra galimybės“ („Baltic e-ferry: Baltic waterborne electric mobility solutions“) subūrė paraiškai rengti kelis partnerius: Gdansko miestą (Lenkija), Bartho miestą (Vokietija), Švedijos vidaus kelių ir transporto institutą ir Šilutės rajono savivaldybės administraciją. Bendra projekto paraiškos rengimo suma 40 000 Eur. Šilutės rajono savivaldybės prisidėjimas – tik 900 Eur.

Anot Savivaldybės Planavimo ir plėtros skyriaus Viešojo administravimo institucijos specialistės Karolinos Bernotienės, jei būtų sulaukta finansavimo šiam projektui, netolimoje ateityje vėl būtų galima rengti projektą ir kreiptis dėl galimybių gauti finansavimą elektra varomo laivo įsigijimui. Juk visiems aišku, kad pastarąjį, kuris nėra pigus, be papildomo finansavimo, Šilutės savivaldybės administracijai tikrai nėra paprasta įsigyti.

Vien pernai aprašytame sprendimo projekte apie elektra varomą laivą jau buvo išdėliota ir jo vertė – tuokart tokio 50-70 keleivių vietų laivo vertė buvo įvardinta apie 3 mln. eurų. Šis elektra varomas laivas talpintų tiek keleivių, kaip planuojama, kursuotų maršrutu Šilutė – Nida – Šilutė, o bilieto kainą keleiviams sudarytų tik tiesioginės laivo išlaikymo išlaidos, pelno nebūtų siekiama.

Kaip sakė K. Bernotienė, norint, kad svajonė išsipildytų ir pavyktų mūsų savivaldybės administracijai įsigyti elektra varomą laivą, reikia gerai atlikti pagrindinius „namų darbus“. Būtent dėl to ir buvo parengtas projektas su partneriais iš Lenkijos, Vokietijos ir Švedijos.