Senoji Šilutės autobusų stotis stumiama į aukcioną

11AUTOBUSU STOTŠilutės vaizdą darkantys ir visus įvažiuojančius į mūsų miestą šiurpinantys senieji autobusų stoties pastatai pagaliau pradėti stumti privatizacijai.

Šilutiškiai jau seniai piktinasi, kad šie nebenaudojami pastatai netvarkomi, kad juose dažnai būriuojasi asocialūs asmenys, slepiasi neprižiūrimi vaikai. Ši vieta neretai vadinama tikra miesto piktžaizde.

Jau metus veikia nauja Šilutės autobusų stotis, pastatyta buvusio Šilutės autobusų parko vietoje, šalia „Lidl“ prekybos centro.

Savivaldybės politikams pateiktas svarstyti klausimas leisti UAB „Šilutės autobusų parkas“ viešo aukciono būdu parduoti parkui nuosavybės teise priklausantį ir nebenaudojamą autobusų stoties pastatą, dispečerinę ir kitus kiemo statinius. Šilutės savivaldybės taryba tokį klausimą svarsto, nes autobusų parko visos akcijos priklauso Savivaldybei.

 

Gyvavo tris dešimtmečius

Senoji autobusų stotis UAB „Šilutės autobusų parkas“ tarnavo apie 25 metus. Bendrovės direktorius Artūras Stonkus pasakoja, kad pradžioje joje veikė ir kavinė, laikrodžių taisykla, buvo ir smulkių prekių bei laikraščių parduotuvėlės. Porą metų veikė net videoteka, klientai čia galėjo peržiūrėti kasetes ar jas nuomotis. Tačiau bėgant laikui visos papildomos veiklos stoties pastate traukėsi ir galiausiai visai iš čia dingo.

Apie stoties pastato ir sklypo privatizaciją Savivaldybėje buvo kalbama nuo to laiko, kai pradėta svarstyti, jog reikėtų autobusų stotį iškelti į kitą vietą. Kitaip tariant, svarstymai truko nemažiau kaip 10 metų.
Stoties vietą „matavosi“ ne vienas didysis prekybos centras, buvo užuominų, kad čia galėtų būti pastatyti ir gyvenamieji daugiabučiai.

A. Stonkus mano, kad dabar viską parodys laikas. Jis tikisi, kad sandėris bus sėkmingas, o Savivaldybės administracija laikysis žodžio ir pinigus, gautus pardavus stoties pastatus, skirs autobusų parkui. Įmonei išties trūksta lėšų naujiems autobusams pirkti, o jų, pasak direktoriaus, pradžioje reikėtų nupirkti bent penkis. Tokių apynaujų autobusų kaina rinkoje siekia apie 100 tūkst. Eur.

Nuosavybė – pastatai, o žemė priklauso valstybei AaUTOBUSU STOT__3

Ekonomikos ir finansų komitete sprendimo projektą dėl leidimo parduoti autobusų stoties, dispečerinės ir kiemo statinius pristatė Ūkio skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Thumat. Ji sakė, kad pradėjus veikti naująjai autobusų stočiai, senoji stotis autobusų parkui yra nebereikalinga.

Turto vertintojai jau nustatė pirminę parduotino turto vertę – 150 tūkst. Eur. Žemė, ant kurios stovi statiniai priklauso valstybei.

Gautas lėšas už aukcione privatizuotus objektus yra sutarta palikti Savivaldybės bendrovei, kad ji galėtų įsigyti naujus autobusus.

Pirmasis, kuris pasidomėjo siūlomu parduoti objektu, buvo konservatorius Zigmantas Merliūnas. Jo nuomone, parduodami statiniai tikrai nėra nei racionalūs nei išvaizdūs, nors jie stovi patrauklioje miesto vietoje. Ar bus norinčių įsigyti statinius, jeigu jie yra nuomojamoje žemėje? Be to, ar pardavimo sutartyje bus aptarta, kam naudojamas įsigytas turtas? Z. Merliūno nuomone, niekas nenorėtų, kad patrauklioje miesto dalyje atsirastų dar viena metalo supirkimo aikštelė ar kas nors panašaus.

Į šią pastabą sureagavo ne tik D. Thumat, bet ir Savivaldybės administracijos direktorius Virgilijus Pozingis. Pasak D. Thumat, įsigiję pastatus jų savininkai galės sudaryti nuomos sutartis su valstybe ir naudotis žeme kaip išmano. V. Pozingis teigė, kad po privatizacijos gali nutikti įvairiausių situacijų. Sklypas yra komercinės paskirties ir Savivaldybė sieks, kad privatizuojant būtų gauta kuo didesnė nauda ir pastatai nestovėtų užkalinėtais langais.

Yra ir kitokių sumanymų

Savivaldybės administracijos direktorius V. Pozingis sakė, kad dabar politikams yra pateiktas pirminis būtinas sprendimo projektas. Vėliau, jeigu Savivaldybės taryba pritars, bus dar daugiau sprendimo projektų. Jo nuomone, administracijai vertėtų pačiai nuosavybės teise įsigyti parduodamo turto pastatus ir tuomet viešuoju aukcionu parduoti „Šilutės autobusų parkui“ nebereikalingą turtą kartu su žemės sklypu.

Pasak V. Pozingio, tuomet Savivaldybės biudžetui atitektų ir pusė lėšų, gautų už parduotą žemės sklypą.

Po tokių paaiškinimų visi Ekonomikos ir finansų komiteto nariai, kurie dalyvavo posėdyje – pirmininkas Vygantas Kamarauskas, pavaduotojas Sigitas Majus, nariai Antanas Martinkus, Edvardas Jurjonas, Daiva Plikšnienė, Zigmantas Jaunius ir Z. Merliūnas vienbalsiai pritarė leisti „Šilutės autobusų parkui“ parduoti įmonei jau nebereikalingą turtą – senosios autobusų stoties statinius.

TRUMPA TEKSTINĖ REKLAMA SU NUORODA 60€/MEN.