Senosios autobusų stoties atsikratėme, turėsime ir naujesnių autobusų

Šilutė pagaliau atsikratė griūvančių ir miesto vaizdą darkančių senosios autobusų stoties pastatų – jie ir buvusios stoties teritorija parduoti, o į „Šilutės autobusų parko“ bendrovės sąskaitą už šį pirkinį jau įplaukė 350 tūkst. eurų.

Todėl rajono tarybos politikai išklausė „Šilutės autobusų parko“ direktoriaus Artūro Stonkaus planus apie tai, kaip bus atnaujintas mūsų miesto autobusų parko transportas.

Pridėjusi panašią sumą bendrovė planuoja įsigyti 8 apynaujus, galinčius vežti po 30 keleivių autobusiukus.

Svarstė apie įvairių dydžių autobusus

Bendrovės direktorius A. Stonkus politikams neprasitarė, kas nupirko senąją autobusų stotį. „Šilutės naujienoms“ pavyko išsiaiškinti, kad šį objektą nupirko investicinė grupė, statanti komercinės
paskirties pastatus. Tad galima tikėtis, kad senojoje autobusų stotyje, anksčiau ar vėliau, atsiras naujas prekybos centras ar koks nors gamybinės paskirties pastatas.

A. Stonkus jau anksčiau buvo gavęs Savivaldybės vadovų ir politikų pažadą, kad pardavus nebereikalingą autobusų stotį bendrovei bus leista atnaujinti savo autobusų parką.

Direktorius sako, kad anksčiau ar vėliau įvairūs pandeminiai suvaržymai vis tiek baigsis, tad ir vežėjams bus leista vežamus keleivius sodinti kiekvienoje sėdynėje, o ne kas antroje, kaip dabar. O patys ekonomiškiausi ir mažiausiai kuro sunaudojantys yra autobusai, kuriuose yra iki 30 sėdimų vietų.

Buvo ir svarstymų, kad gal vertėtų įsigyti naujesnį autobusą tolimiems reisams. Tačiau, už gautą sumą ir bendrovei įmanomas pasiskolinti lėšas galima būtų įsigyti tik vieną naujesnį arba du jau gerokai pavažinėtus autobusus.

Kad autobusų parkui jau senai reikia naujesnių autobusų, mano ir Ekonomikos ir finansų komiteto pirmininkas Vygantas Kamarauskas. Jis juokaudamas sakė, kad jeigu kelyje pamatei juodus dūmus verčiantį autobusą, yra nesunku atspėti, kad tai – „Šilutės autobusų parko“ transportas. Todėl jis sveikino iniciatyvą pirkti naujus autobusus.

Pasak A. Stonkaus, neplanuojama pirkti visiškai naujų autobusų, nes tokių kainos gali būti per didelės. Parko specialistai domėjosi ir išsiaiškino, kad rinkoje yra autobusų, kurie buvo naudojami vos pusmetį ar metus ir pravažiavo tik po kelis tūkstančius kilometrų. Tokie autobusai, galima sakyti, yra visiškai nauji, tačiau parduodami patrauklesne kaina.

Ar verta pirkti dyzelinu varomus?

Tarybos narys Sigitas Majus klausė, ar planuojama pirkti tik dyzelinį kurą naudojančius autobusus? Gavęs A. Stonkaus patvirtinimą, S. Majus klausė, ar nevertėtų įsigyti ir autobusų su benzininiais varikliais? Pasak jo, šalies aplinkosaugininkai jau kelia iniciatyvas, kuriomis siekiama nebeleisti naudoti transporto su dyzeliniais varikliais. Tačiau Ekonomikos ir finansų komiteto posėdyje tokios politiko abejonės buvo paneigtos. Nes jeigu ir atsiras draudimai dyzeliniams automobiliams įvažiuoti į vieną ar kitą Europos miestą, tai bus tik išskirtiniai atvejai. Be to, dabar ketinama pirkti autobusus, kurie važinės tik mūsų rajono teritorijoje.

Politikai domėjosi, kokia didesnių mūsų autobusų ateitis, ar jie bus naikinami? Pasak direktoriaus, didesni, tvarkingi autobusai bus naudojami maršrutuose rytinio piko metu, o mažesni naudojami kitu laiku, kai sumažėja keleivių skaičiai.

Politikai domėjosi, ar „Šilutės autobusų parkas“ nenorėtų įsigyti elektra varomų autobusų? Pasak A. Stonkaus, toks noras gali būti, tačiau šiuo metu pavyktų įsigyti tik vieną tokį autobusą ir jo eksploatacija būtų pernelyg sudėtinga. Vien įkrovimo vietai įrengti tektų išleisti apie 50 tūkst. eurų. Didesnę tokių autobusų kainos dalį sudaro jame esančių akumuliatorių kaina, o akumuliatorių naudojimo garantinis laikas tik 4 – 5 metai. Vadinasi po tiek metų tektų išleisti bemaž tiek pat pinigų, kaip perkant naują autobusą. Taigi, „Šilutės autobusų parkui“ toks pirkinys – ne pagal kišenę.

Gal perleisti paslaugą privačioms kompanijoms?

Teritorijų ir kaimo reikalų komiteto narys Audrius Endzinas sakė manantis, kad savivaldybės bendrovė „Šilutės autobusų parkas“ patiria privilegijas lyginant su privačiomis įmonėmis. Jo nuomone, lėšos, kurios buvo gautos už senosios stoties su jai priklausančia teritorija privatizavimą, galėjo būti panaudotos ir kitaip. Dabar jos atiduodamos bendrovės transportui atsinaujinti. „O kas būtų, jeigu savivaldybė savo valdomus autobusų maršrutus atiduotų į aukcioną? Gali būti, kad paslauga ne pabrangtų, o atpigtų?“ – svarstė jis.

Panašiai mano ir mero pavaduotojas Sigitas Šeputis. Jis sakė, kad kadaise yra buvęs savivaldybės turto privatizavimo tarnybos vadovu, ir dabar pastebi, kad privatizuotos įmonės puikiai dirba.
Tačiau, kaip ten bebūtų, viena iš autobusų parko paskirčių yra vežti moksleivius į mokyklas ir namo. Už šią paslaugą apmoka savivaldybė. Todėl prieš bandant ką nors keisti vertėtų gerokai paskaičiuoti savivaldybės išlaidas.

Tuo diskusija apie autobusų parko privatizavimą komitetuose pasibaigė.

Komercijos direktorius, korespondentas