Senų automobilių verslas: yra daug nelegalų

sena masinaNors nuo šių metų sausio įsigaliojo Europos Parlamento ir Tarybos direktyva, pagal kurią net 95 proc. seno automobilio privalo būti perdirbta ar pakartotinai panaudota, iki šiol Lietuvoje veikia nemažai nelegalių automobilių ardytojų, kurie ne tik slepia mokesčius, daro žalą gamtai, bet ir neperduoda perdirbimui automobilio atliekų, pranešime spaudai konstatuoja Gamintojų ir importuotojų asociacija.

Jų nelegaliai įkurtos automobilių ardymo aikštelės trukdo aplinkiniams gyventojams, teršiama aplinka, o nevertingos išardytų automobilių dalys tiesiog išmetamos nuošalesnėse vietose. Už tokių ardytojų išmestų atliekų sutvarkymą turi sumokėti savivaldybės gyventojai.

Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) nuolat registruoja pranešimus apie nelegalius automobilių ardytojus. Pernai tokių pranešimų gauta 19, šiemet jau 7. Iš viso ENTPT asociacija atsakingiems pareigūnams yra perdavusi beveik 60 pranešimų apie nelegalius ardytojus, tačiau ne visuomet sulaukiama problemų sprendimo. Pavyzdžiui, dėl Klaipėdos raj. Ketvergių gyvenvietėje įsikūrusio automobilių laužyno gautas ne vienas gyventojų pranešimas, apie tai informuoti atsakingi pareigūnai, tačiau nerimą keliantys pranešimai gaunami iki šiol.

ENTPTA atstovai tikisi, kad artimiausiu metu prasižengusius sudrausminti trukdančios teisinės bazės spragos bus užkamšytos ir nelegalūs ardytojai bus pažaboti.

„Turime operatyviai reaguoti į išaiškinamus teisės aktų trūkumus, kitaip ES direktyvų užduotys nebus įgyvendinamos, o mūsų valstybė sulauks sankcijų“, – sako Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos vadovas Alfredas Skinulis. Jis atkreipia dėmesį į tai, kad sklandžiai neveikianti sistema mažina gyventojų pasitikėjimą visa atliekų tvarkymo sistema.

Lietuvoje kasmet išardoma 50-60 tūkst. tonų senų automobilių, iš kurių apie 30 proc. (t.y. 15-20 tūkst. tonų) susidaro nevertingos plastiko, gumos, stiklo, salono apdailos ir kitokių automobilinių dalių atliekos. Senus automobilius supirkinėja ne tik legalūs, bet ir nelegalūs ardytojai, kurie vertingas dalis priduoda į antrinę rinką, metalą parduoda, o gumos, stiklo, plastiko atliekas šalina į pamiškes, buitinių atliekų konteinerius ir pan..

Pagal teisės aktus, kurių įgyvendinimą prižiūri Aplinkos ministerijai pavaldžios institucijos bei policija, seno, nebevažiuojančio automobilio savininkas privalo pasirūpinti seno automobilio atliekų sutvarkymu. Tai galima padaryti visai paprastai, pasinaudojant Gamintojų ir Importuotojų Asociacijos kartu su ENTPA jau kurį laiką sukurtos senų automobilių tvarkymo sistemos paslaugomis, sudarančios galimybes automobilius priduoti kiekvienoje Lietuvos regione.

Nepasirūpinę senais automobiliais gali būti nubausti už neeksploatuojamos, paliktos be priežiūros transporto priemonės laikymą bendro naudojimo vietose.

Reklama: ERG filtrai