Šilutę sudrebino „senų kibirų“ – antikvarinių automobilių gausmas

IMGP5159Zaporožiečiai, moskvičiai, volgos, rolsroisai, kadilakai – tokių ir kitokių, dažnam šilutiškiui net negirdėtų markių automobiliai trečiadienį iškilmingai įvažiavo į Šilutę.

Šilutė – pirmasis Klaipėdoje susibūrusios senų automobilių asociacijos „Seni kibirai“ narių surengto žygio per Lietuvą etapas. Paradas trečiadienį startavo Klaipėdos Teatro aikštėje, o finišuos jis rytoj irgi Klaipėdoje, čia šurmuliuosiančioje Jūros šventės karalystėje.

Porą valandų, kol senojo Turgaus aikštėje stovėjo antikvariniai automobiliai, aplink juos nemažėjo smalsuolių minia. Vieni tik apžiūrinėjo, antrieji fotografavo, o tretieji net ir į variklius bandė nosis įkišti ir išsiaiškinti, kaip stūmokliai, žvakės ir kitokios detalės veikia. Patys smalsiausieji automobilių savininkus kamantinėjo apie jų relikvijų amžių, kainas, nuvažiuotus kilometrus ir arklių jėgas.
DSCF5017
Ekipažų priėmimą surengusi „Šilutės naujienų“ komanda irgi maišėsi šiame būryje, svečius gardžia žuviene vaišino, viską fotoobjektyvu fiksavo, o dabar įspūdžiais su jumis dalijasi.

Priima „ne jaunesnius“ nei 30 metų

Turgaus aikštėje sustojusio karavano centre puikavosi klubą kartu su Alfredu Lakštučiu bei Arvydu Stelmokaičiu įkūrusio Augustino Jankevičiaus 1930-ųjų metų gamybos „Ford model A“. Juodas ir stebuklingai blizgantis gražuolis traukė visų atėjusiųjų žvilgsnius, tad jo irgi juodai pasipuošęs savininkas nespėjo atsakinėti į klausimus, pavyzdžiui, apie tai, kokios žvakės sustatytos jo automobilio variklyje.

A.Jankevičius sakė, kad savąjį gražuolį įsigijo užpernai balandį. Tuomet fordas buvo lygiai 80-ties metukų. 1930 metais jo kaina, pasak A.Jankevičiaus, buvusi 475 JAV doleriai, tuo tarpu dabar jis esąs neįkainojamas. „Pinigais jis neįvertinamas pirmiausia todėl, kad tai yra širdies džiaugsmas ir gyvenimo būdas visai šeimai“, – tikino klubo įkūrėjas.

Leistis į tolimas keliones tokiu senutėliu A.Jankevičiui nebaisu, mat visi klubo automobiliai turi būti (ir yra) techniškai tvarkingi. Klubo „Seni kibirai“ įkūrėjas naują TA ženkliuką ant savojo pasididžiavimo užklijavo kaip tik prieš žygį į Šilutę – praėjusį šeštadienį.

Pernai A.Jankevičius su savuoju širdies džiaugsmu nuriedėjo net į Švedijoje ir Estijoje vykusius senųjų automobilių sąskrydžius.

DSCF5012Devintą dešimtį skaičiuojantis juodukas fordas – ne vienintelis A.Jankevičiaus senovinis automobilis. Vyras dar turi 1918 m. pagamintą elektromobilį – vieną iš 6 pasaulyje išlikusių tokių „Rauch and Long“ gamintojo kūrinių. Jis dabar restauruojamas.
Dar nebaigta ir zaporožiečio „ZAZ 965 A“, kurį p.Augustinas neseniai nupirko savo trylikamečiam sūnui, restauracija. Senų automobilių klubo įkūrėjas įsitikinęs, kad vietoje nenustygstantiems paaugliams labai svarbu turėti mėgstamą užsiėmimą, kad nebeliktų laiko betiksliam vaikščiojimui gatvėmis.

Klubiečiai neuždaro durų nei sovietinių, nei užsienio šalių senų automobilių savininkams, svarbu tik, kad jų turtas atitiktų istoriniams automobiliams keliamus reikalavimus: būtų „ne jaunesni“ nei 30 metų ir jų gamyba būtų nutraukta ne mažiau kaip prieš 15 metų.

Klaipėdoje gyenantis, bet mūsų rajone, Minijos kaime, sodybą turintis A.Jankevičius neabejoja, kad šį žygį baigę klubo nariai saviškių gretose turės apie 50-70 narių. Mat nemažai senųjų automobilių aistruolių prie karavano prisijungia pakeliui.

Naumiestiškis ir juknaitiškis atvažiavo volgomis

Taip padarė ir naumiestiškis Antanas Kubaitis bei Juknaičiuose gyvenantis Algirdas Bagdonas. Abu vyrai atvairavo baltą ir juodą „Volgas“ – „GAZ-21“, abu jie prie atvykstančios automobilių vilkstinės prisijungė miesto prieigose.

A.Kubaitis sakė saviške 1958-aisiais pagaminta „Volga“ važinėjantis ir DSCF5067dabar. „Ji – stipri, todėl jos labai netausoju. Bet eksploatacija – brangi: 100-tui kilometrų net 15 litrų degalų pareikalauja“, – pasakojo naumiestiškis.

A.Kubaitis dar nebuvo apsisprendęs, ar tądien važiuos su karavanu toliau. Klubo narys jis nėra, bet tikino juo dar tapsiąs.
Juknaitiškis A.Bagdonas savąją „Volgą“ parsivarė iš Švėkšnos 2006-aisiais. Tuomet už ją vyras atidavė 2000 litų, bet vėliau dar gana daug papildomai į ją „sukišo“. Nors A.Bagdonas turi ir kitų mašinų, senosios „Volgos“ irgi „nekonservuoja“ – ja važinėja po visą Lietuvą. Štai praėjusį savaitgalį su šeima buvo ir Palangoje, ir Šventojoje.

Šiuolaikiškos mašinos – darbinės

Klaipėdietis Sigitas Truncė atvairavo 1979 m. pagamintą „Moskvič 2140“. Jis yra ne tik „Senų kibirų“, bet dar ir Vilkaviškio „Senų vežimų“ klubo narys. „Moskvičių“ pirko pernai po ilgų būtent balto automobilio paieškų. Rado tokį Biržų rajone ir 3 mėnesius dėl jo derėjosi. Nusiderėjo 500 litų, tad sumokėjo tik 1000 Lt. Sigitas sako, kad tai – nepigu.

IMGP5162S.Truncė irgi turi daugiau senovinių automobilių. Jo garažuose stovi dar 3 1979-ųjų gamybos „Moskvičiai“, 2 motociklai „IŽ“ ir vienas motoroleris „Elektron“. Savo „Moskvičiais“ vyras po visą Lietuvą kursuoja nuo 2010 metų. Mašinos – ištvermingos, tad nemalonių netikėtumų nebūna.

Beje, senoviniai „Moskvičiai“ yra S.Truncės „išeiginės“ mašinos, todėl juos saugo garažuose. Turi jis ir šiuolaikiškų automobilių, kuriuos vadina darbiniais ir sako, kad jie gali ir gatvėje pastovėti – nieko jiems neatsitiks…

Klubo „Seni kibirai“ viešnagę Šilutėje lydėjo grupės „Karčema“ naujausio albumo dainos. Ekipažų nariai gyrė išsaugotą Šilutės senamiestį ir skaniąją „Šilutės naujienų“ lašišų žuvienę, kuria ne kartą redakcijos „virtuvės šefas“ Sigitas Grinčinaitis yra vaišinęs ir šilutiškius Žuvienės virimo čempionato metu.

Už šiltą priėmimą parado iniciatoriai „Šilutės naujienų“ redakcijai įteikė padėkos raštą.

Daugiau nuotraukų „Šilutės naujienų“ „Facebook“ paskyroje.

TRUMPA TEKSTINĖ REKLAMA SU NUORODA 60€/MEN.