Šilutės bibliotekininkai kuria analogų Lietuvoje neturintį žaidimą

grindopolis 2Visą vasarą Šilutės bibliotekoje vyksta darbai: ant specialių plokščių lituojami laidai, tvirtinami šviesos diodai, žaidimui rašoma speciali kompiuterinė programa (interaktyviam 65 colių ekranui).

Išradingieji bibliotekininkai gamina interaktyvų žaidimą „Grindopolis“. Įsivaizduokite, kad tai bus tarsi stalo žaidimas, tik veiksmas vyks ant grindų. Žaidėjui išridenus virtualų kauliuką distancinio pulto pagalba, vaikščioti žaidimo lenta reikės ne figūrėlėmis, o savomis kojomis.

Žaisdami šį žaidimą Šilutės vaikai, o ir kiti lankytojai, sužinos daug įdomių faktų apie mūsų miestą, jo istoriją.
Kuria unikalią žaidimo švieslentę

Pažiūrėti, kaip vyksta žaidimo kūrimo darbai, smalsumo vedini, į Šilutės biblioteką užsukome ir mes. Pravėrus šalia lazerių kambario esančių patalpų duris, patenkame į savotiškas dirbtuves.

Ant stalo didžiulė, laidais apraizgyta medienos plokštė, už jos – du bibliotekos darbuotojai, be kurių projektas nevirstų realybe – bibliotekinių procesų automatizavimo inžinierius Ovidijus Kulda ir jam talkinantis vyresnysis bibliotekininkas Ovidijus Normantas.

222Turėdami laisvą minutėlę nuo kitų darbų, vyrai ant lentos lituoja jungiklius, šviesos diodus. Vėliau ant vieno tokio medienos segmento uždedamas organinis stiklas, kuris leis žaidėjui užlipti ant jo. Dar smagiau, kad užlipus ant kvadrato, jis nušvis tam tikra spalva.

„Grindopolio“ lentą sudarys šešios tokios plokštės, kurios sudėliotos ant grindų užims apie 10 kv. m. Kai bibliotekininkai baigs lituoti šviesos diodus, menininkas Andrius Sirtautas sukurs piešinį ant žaidimo lentos.

Kad žaidėjai galėtų vaikščioti žaidimų lenta, turės ridenti virtualų kauliuką ir atsakyti į klausimą apie Šilutę. Atsakius ar sužaidus mini žaidimą ekrane, gaus papildomų taškų eiti į priekį arba grįžti atgal.

Vykdo daugiau įdomių veiklų

Žaidimas „Grindopolis“ kuriamas, gavus finansavimą iš Lietuvos kultūros tarybos, pagal projektą „Jaunųjų technologų akademija“ bibliotekoje. Šį projektą kuruoja vyresnioji bibliotekininkė Akvilė Tamošiūnė. Pasak Akvilės, projektu siekiama mažinti kultūrinę ir socialinę atskirtį bei įtraukti jaunimą į bendrą netradicinę veiklą, skatinti saviraišką, komandinį darbą, partnerystę, iniciatyvas.

Vasaros metu prisidėti prie šio projekto įgyvendinimo buvo kviečiami ir Šilutės vaikai. Jaunieji bibliotekos lankytojai su bibliotekininkais aptarė būsimo žaidimo idėją, litavo mažos įtampos jungiklių grandines.

A. Tamošiūnė džiaugiasi, kad jau tada „Grindopolis“ sulaukė didžiulio susidomėjimo. Ji tikisi, kad žaidimą baigus įrengti, vaikai noriai ateis jį žaisti ir tokiu būdu pagilins žinias apie Šilutės kraštą.

Priminsime, kad „Grindopolis“ ne vienintelis inovatyvus bibliotekininkų projektas. Pernai didžiulio susidomėjimo ir lankytojų sulaukė lazerių kambarys, kelis metus atgal – galvosūkių kambarys „Bebaimių 12“.

Bibliotekoje taip pat vyksta robotų konstravimo, programavimo, 3D modeliavimo, bepiločių skraidyklių užsiėmimai.