Šilutės uostas pradeda naują sezoną: daugėja švartavimosi vietų, vyksta statybos

Šiemet Šilutės uosto klientams paruoštos bent trys naujienos, vieniems jos patiks, kitiems gal ne. Uosto valdytojas tikina, kad jau laikas keistis - plėsti ir gerinti paslaugas, didinti apyvartą.
UAB „Šilutės vandens turizmo centras” direktorius R. Višinskas sako, kad šiemet uostas laivavedžiams paruošė keletą naujovių.

Jau tryliktus metus Šilutės uosto veiklą koncesijos sutartimi su Savivaldybe organizuoja UAB „Kintai”. Uosto veiklai vykdyti įsteigtas UAB „Šilutės vandens turizmo centras”, kurio direktorius Rimgaudas Višinskas. Pasak jo, koncesijos sutartis jau įpusėjo ir pastebimas vis didėjantis uosto paslaugų poreikis, žmonių susidomėjimas vandens transportu verslui ir pramogoms.

Padidino vietų skaičių

Lig šiol Šilutės uoste galėjo švartuotis 101 įvairių parametrų laivas ir kateris. Šiemet parengtas naujas laivų saugojimo projektas ir vietų skaičius padidintas dar 40-čia.

Žinoma, būta nuogąstavimų ar bus tiek laivų ir katerių, kad užpildytų visas vietas. Dabar, pasak R. Višinsko, jau bemaž visos švartavimosi vietos yra užsakytos.

Iškart po Velykų „Šilutės vandens turizmo centro” darbuotojai pradėjo ruošti uosto įrangą, kad galėtų priimti klientų laivus. Tam reikės nuleisti 15 naujų tiltelių, kurie skirti naujoms švartavimosi vietoms, sutvarkyti suoliukus, šiukšliadėžes, kur būtina – padažyti.

Šilutės uoste šiemet įrengta dar 40 naujų švartavimosi vietų.

PVM mokėtojas – didesni mokesčiai

Nors naujų laivų kainos didelės, šiemet į uostą klientai atsiveš dar kelis visiškai naujus, ką tik pastatytus laivus. Taigi, uosto darbuotojams teks pasiruošti saugoti ir aptarnauti tokius laivus.

Didžioji Šilutės uosto klientų dalis yra mūsų rajono gyventojai, tačiau yra klientų ir iš kitų rajonų. Kai kurie Savivaldybės politikai norėtų, jog mūsų rajono laivininkai savo laivus galėtų laikyti uoste su 30 proc. mokesčio nuolaida. „Tokiems pasiūlymams negalime pritarti. Laivų švartavimo kaina paskaičiuota optimali, kad būtų ne didesnė nei kituose regiono uostuose, ir kad bendrovės pajamos bei išlaidos neperkoptų 50 tūkst. eurų. Lig šiol uostas buvo bendrovė, kuri nebuvo pridėtinės vertės mokesčio mokėtoja”, – sako R. Višinskas.

Uosto savininkas yra Savivaldybė, todėl dalis Tarybos narių pageidauja, kad uostas plėstų paslaugas, gautų didesnes pajamas, kartu pelno gautų ir Savivaldybė. Todėl bendrovė šiemet privalėjo registruotis PVM mokėtoju, nes padidinus švartavimosi vietų skaičių bei praplėtus paslaugas, pajamos padidės. Žinant, kad šiemet didėjo darbuotojų atlyginimai, uosto klientams bemaž trečdaliu buvo padidintas švartavimosi mokestis.

„Siūlantys daryti švartavimosi paslaugos nuolaidą krašto gyventojams turėtų pasirūpinti tokios nuolaidos kompensacija iš savivaldybės biudžeto”, – sako R. Višinskas.

Pelnas ir investicijos

2020 metais Šilutės uostas gavo apie 7 000 eurų pelną, nors jis gautas darbuotojų sąrašą sumažinus dviem žmonėmis. Kai kurie politikai domėjosi koncesijos sutartyje numatyta UAB „Kintai” investicijų suma uosto paslaugoms plėsti. Yra paskaičiuota, kad iki 2020 m. pabaigos „Kintai” turėjo investuoti nemažiau, kaip 146 tūkst. eurų.

„Tačiau per 13 metų uosto poreikiai augo ir bendrovė „Kintai”, siekdama plėsti paslaugas, čia investavo 703 tūkst. eurų”, – sako R. Višinskas.

Jau 10 metų uoste veikia degalinė, kuri pelno davė tik pernai. Šilutės uoste stovi ir keleivinis laivas, kuris plukdo poilsiautojus į iškylas ir į Nidą. Šiemet bus baigtas statyti angaras, kuriame galės žiemoti laivai.

60 proc. gauto pelno „Šilutės vandens turizmo centras”, pagal koncesijos sutartį turėtų atiduoti į Savivaldybės biudžetą. Tačiau bendrovė siūlys Savivaldybei gautą pelną investuoti į uosto turto gerinimą. Per 13 metų dalis medinių tiltelių supuvo, skaičiuojama, kad per 3 metus jų atnaujinimui reikėtų skirti apie 70 tūkst. eurų.

Pasak R. Višinsko, uostą valdančios bendrovės vadovai turi ir daugiau planų, kaip plėsti paslaugas Šyšos pakrantėse, apie tai pasakosime ateityje.

Sigitas Grinčinaitis
Komercijos direktorius, korespondentas