Šilutiškiai parduotuvėse lankosi rečiau, nebešluoja kruopų ir makaronų, o pirkinius planuoja

Šilutiškiai, ne taip kaip per pirmąjį karantiną, iš parduotuvių lentynų nebešluoja kruopų, makaronų, kitų negendančių produktų, asmens higienos reikmenų. Atvirkščiai, daugiau laiko praleidžiant ir gaminant namuose perkami švieži produktai ir konditerijos gaminiai.

Šilutės „Maxima“ parduotuvėse pirkėjų srautas šiuo metu beveik penktadaliu mažesnis nei pernai. Pirkėjai, nors ir lankosi parduotuvėse rečiau, perka daugiau, pagal kruopščiai suplanuotą sąrašą.

Jau įsibėgėja kalėdinė prekyba, perkamos ne tik kalėdinės dekoracijos, bet ir egzotiniai produktai: delikatesinis kaštainių kremas, ančių kepenėlių paštetas, o mandarinų ir kūčiukų parduodama gerokai daugiau nei pernai.

Jau dvi savaites pirkėjai džiaugiasi savitarnos kasomis prekybos centre IKI, tikėtina, kad kitąmet jos atsiras ir LIDL. Pirkėjai jau suprato, kad savitarnos kasose atsiskaityti greičiau ir patogiau.

Apie pasikeitusius Šilutės pirkėjų įpročius „Šilutės naujienos“ kalbėjosi su didžiųjų prekybos tinklų – IKI, LIDL ir MAXIMA – atstovais.

Pirkėjai įvertino savitarnos kasas

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė pasakojo, kad antrojo karantino metu didelių kruopų, makaronų ir pan. pirkimų nebefiksuojama. Atvirkščiai, perkama daugiau šviežios mėsos, šviežių daržovių ir vaisių, bandelių, duonos.

„Tiesiog įprasti produktai, iš kurių gaminami skanūs pietūs bei vakarienės. Padidėjo ir kulinarijos patiekalų pirkimas. Esame bene didžiausias restoranas mieste, todėl galime pasiūlyti jau paruoštų skanių patiekalų, kuriuos tereikia pasišildyti. Pirkėjai per antrąjį karantiną tą vertina ir noriai perka tokią produkciją, nes ji sutaupo brangaus laiko“, – sakė ji.

Šilutiškiai, kaip ir visos Lietuvos gyventojai, pirmojo karantino metu įsitikino, kad prekių bus visada, „Iki“ tiekimo grandinė yra tvirta, todėl neverta pirkti labai į priekį.

Šiuo metu Kalėdinė prekyba tik įsibėgėja. Duomenys rodo, kad dėl pandemijos pramogų ir kelionių netekę lietuviai šiemet greičiausiai bus linkę daugiau išleisti šventinių produktų krepšeliui ir palepinti save brangesniais produktais.

Ant Kalėdų stalo galbūt atsiras daugiau egzotiškų patiekalų. Jau dabar perkama prancūzų virtuvės delikateso – kaštainių kremo, o įprastą vištą gal būt pakeis kepta žąsis. Gyventojai, šalia tradicinių patiekalų siekia išbandyti prabangesnių skonių ir iš Vakarų Europos šalių perima kulinarines tendencijas: pavyzdžiui, šventinius Kalėdų pietus pradėti ančių kepenėlių paštetu.

Pirkėjai jau nuo pandemijos pradžios yra atsargesni. Įpročiai pasikeitę – jie perka rečiau, bet jų krepšelis yra didesnis. Perkama racionaliai, su aiškiu sąrašu.

„Iki“ tinklas jau 8 mėnesius dirba specifinėmis sąlygomis, laikantis griežtų saugumo priemonių. Srautams reguliuoti, pirkėjai į parduotuvę įleidžiami tik su prekybiniais vežimėliais arba krepšeliais.
V. Budrienė pasidžiaugė, kad Šilutės pirkėjai jau įvertino savitarnos kasas „Bitutė“, kurių pagalba už pirkinius galima atsiskaityti greitai, patogiai ir išvengti bet kokio fizinio kontakto. Iki šių metų galo planuojama įdiegti 125 naujų savitarnos kasų visoje Lietuvoje. Parduotuvėse, kur yra savitarnos kasos, jomis naudojasi maždaug pusė pirkėjų ir procentas kasmet auga. Nors dažnai galvojama, kad savitarnos kasomis įprastai naudojasi tik jaunesni pirkėjai, jose apsiperka įvairaus amžiaus žmonės. Pabandę vienąkart jie supranta, kad taip atsiskaityti už pirkinius yra lengva ir patogu.

IKI tinklas šiuo metu peržiūri visas priemones, kad tinkamai vykdyti Vyriausybės rekomendacijas prekybininkams. Ši rekomendacija skirta išvengti susibūrimų itin trumpu laikotarpiu konkrečioje vietoje, pvz. kai dideliam kiekiui prekių taikoma nuolaida tik tam tikrą valandą.

„Nemažai Lietuvos žmonių maistą perka per akcijas, todėl jas absoliučiai naikinti būtų ne tik socialiai neteisinga, tačiau to nereikalauja ir rekomendacija. Jeigu nebeliktų savaitės pasiūlymų leidinių, dar daugiau pirkėjų ateitų į parduotuves, nes tai būtų bene vienintelis likęs informacijos kanalas, kam taikoma palankesnė kaina“, – komentavo V. Budrienė.

Perka namų puošybos priemones

„Lidl Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Lina Skersytė pasakojo, kad pirmojo karantino metu žmonės buvo linkę įsigyti daugiau ilgo galiojimo prekių, higienos priemonių. Šiuo metu apsipirkimo įpročiai normalizavosi, prekių trūkumo nejaučiama.

Kaip ir pirmojo karantino metu, dabar pirkėjai parduotuvėse lankose rečiau, bet labiau planuoja pirkinius ir įsigyja jų ilgesniam laikui. Karantino metu daugiau gaminama namuose, todėl įsigyjami produktai, skirti gaminti namuose.

Jau kelintą savaitę „Lidl“ prekiauja artėjančioms šventėms skirtais aksesuarais.
„Akivaizdu, kad šiemet žmonės labiau susidomėję namų puošyba, juos domina įvairios girliandos, namų dekoro detalės“, – komentavo L. Skersytė.

Prekybos tinklas atsižvelgia į karantino rekomendacijas prekybininkams ir situaciją vertina rimtai.
„Rekomenduojama susilaikyti nuo trumpalaikio pardavimų skatinimo priemonių, kurios didina pirkėjų srautus tam tikru trumpu laiku tam tikroje vietoje. Mes nevykdome degustacijų, tokių trumpalaikių skatinimo veiksmų, kaip laimės valandos, ir pan. Siekiame, kad pirkėjai turėtų pakankamai laiko susiplanuoti pirkinius ir apsipirkti išvengiant būriavimosi. Parduotuvėse vykdoma pirkėjų srautų kontrolė ir taikoma daug įvairių prevencinių priemonių“, – sakė „Lidl“ atstovė.

Lapkričio pabaigoje prekybos tinklas pradėjo diegti savitarnos kasas. Šiuo metu jos jau veikia dviejose „Lidl“ parduotuvėse Vilniuje, o šių kasų plėtra bus tęsiama ir ateityje.

Pirkėjų sumažėjo penktadaliu

Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė pastebi, kad antrąją COVID-19 bangą pirkėjai pasitiko jau išmokę pavasarinio karantino „pamokas“. Ji prisimena, kad prieš įvedant pirmąjį karantiną iš lentynų buvo šluojami grikiai ir kiti ilgesnio galiojimo produktai. Šį rudenį nieko panašaus nebuvo. Žmonės po pirmosios pandemijos bangos įsitikino, kad šalyje nėra maisto produktų stygiaus ir nėra reikalo kaupti atsargų.

„Prasidėjus antrajam karantinui netikėtų pirkėjų elgsenos pokyčių, kuriuos fiksavome pavasarį, nebuvo. Žmonės jau kurį laiką gyvena pakeitę savo įpročius ir yra prisitaikę prie pasikeitusių aplinkybių. Matome, kad žmonės šįmet Kalėdoms ruošiasi iš anksto ir jau lapkričio pabaigoje pradėjo pirkti tiek šventines namų papuošimo prekes, tiek vaišėms skirtus maisto produktus, kurie gali būti užšaldyti ar ilgesnį laiką stovėti lentynose“, – komentavo E. Dapkienė.

Per pastarąsias savaites kūčiukų pardavimai yra kone 50 proc. didesni nei pernai tuo pačiu metu, daugiau parduodama ir mandarinų bei įvairių kalėdinių saldumynų. Jau perkamos eglutės ir jų papuošimai. Laikantis karantino taisyklių šįmet daug žmonių didesnį dėmesį skiria šventinei Kalėdų atmosferai kurti savo namuose. Žmonės dar pavasarį išmoko planuoti pirkinius, o šie įgūdžiai praverčia ir Kalėdų laikotarpiu, planuojant dovanų pirkimą. Tai leidžia šventėms pasiruošti saugiai, be skubėjimo.

Šilutėje pirkėjų srautas šiuo metu beveik penktadaliu mažesnis nei pernai. Žmonės parduotuvėse lankosi rečiau, tačiau apsiperka daugiau. Pirkinių krepšelis 15 proc. didesnis, jame atsiduria kasdieniai maisto produktai, tačiau jų įsidedama daugiau, kad pakaktų ilgiau.

„Mes raginame žmones iš anksto planuoti pirkinius Kalėdoms, nepasiliekant apsipirkimo paskutinėms dienoms. Jau dabar galima įsigyti ilgesnio galiojimo maisto produktus, kurie bus naudojami vaišėms gaminti, pavyzdžiui, šaldyti ir konservuoti produktai, gėrimai, bakalėjos prekės ir kt. Paskutines dienas reiktų pasilikti būtiniausių šviežių produktų – žuvies ir mėsos, pieno ir duonos gaminių, daržovių ir vaisių – pirkimui. Toks planavimas padės prieš Kalėdas apsipirkti greičiau ir parduotuvėje užtruksite trumpiau“, – pataria „Maxima“ atstovė.

Dvejose Šilutės „Maxima“ parduotuvėse veikia savitarnos kasos. Naudojimasis šiomis kasomis tiek Šilutėje, tiek visoje Lietuvoje, per karantiną yra labai išpopuliarėjęs.

„Nevykdysime trumpalaikių pardavimus skatinančių veiksmų, tarkim, tik konkrečią dieną ar konkrečiomis valandomis taikomų nuolaidų ar kitų veiksmų, kurie skatintų žmones dažniau vykti į parduotuves. Tačiau gerų kainų, šventinių pasiūlymų pirkėjai tikrai ras. Mūsų akcijos, kurių metu pirkėjai pigiau gali nusipirkti tiek kasdienių maisto produktų, tiek kitų prekių, nėra trumpalaikės. Jos įprastai trunka arba savaitę ir taikomos visose prekybos tinklo parduotuvėse, arba keturias dienas ir taikomos daugelyje mūsų parduotuvių. Tačiau, atsižvelgdami į Vyriausybės rekomendacijas, šių veiksmų viešinimą sumažinsime“, – komentavo E. Dapkienė.

Kassavaitinės ar keturių dienų nuolaidos yra įprasta ir prekybos tinklo klientams žinoma praktika, kuri nei pavasarinio karantino metu, nei dabar negeneruoja papildomų srautų.

Rūta Ežerinskė
Korespondentė, interneto svetainės administratorė