Siūloma kurti kuro kolonėlių mažiesiems laivams tinklą

uostasSusisiekimo ministerija siūlo įrengti kuro kolonėles judriausiuose šalies vidaus vandenų uostuose ir prieplaukose. Tai būtų aktualu mažųjų laivų savininkams, kurie nuolat patiria nepatogumų, pildami degalus į laivų kuro talpyklas iš buitinių talpų, ir dažnai kelia vandenų taršos ir žalos gamtai riziką.

Pasak susisiekimo viceministro Sauliaus Girdausko, kuro kolonėlių įrengimas padėtų išspręsti įsisenėjusią problemą, kuri egzistuoja jau daugiau nei dešimtmetį, kai dar 2005 metais siūlyta įrengti degalinę Nidos tarptautiniame vidaus vandenų uoste. „Mūsų tikslas – kuro kolonėlių pramoginiams laivams tinklo sukūrimas, nes Lietuvoje veikiančių vos dviejų kolonėlių tikrai nepakanka“, – sako S. Girdauskas.

Antradienį vykusiame tarpinstituciniame pasitarime Susisiekimo, Energetikos ir Aplinkos ministerijų specialistai bei Lietuvos savivaldybių asociacijos ir verslo atstovai aptarė degalinių laivams įrengimo sąlygas, reikalavimus ir galimybes, kaimyninės Latvijos patirtį. Lietuvoje įregistruota apie 18 tūkst. pramoginių laivų. Daugiausia jų – Kauno ir Klaipėdos regionuose. Šiuo metu pramoginių laivų reikmėms veikiančios kuro kolonėlės yra mažųjų laivų uoste Šilutėje ir Pilies uostelyje Klaipėdoje. Naujas degalines pramoginiams laivams būtų tikslinga įrengti Nemuno deltoje esančiame Uostadvaryje ir Kauno mariose. Stacionarios degalinės pavyzdžiu galėtų tapti Šilutės kuro kolonėlė, mobilios – Klaipėdos Pilies uostelio.

Verslininkai teigė nesantys suinteresuoti degalinių laivams įrengimu, nes pagal jų apskaičiavimus ši veikla nebūtų pelninga dėl laivybos mūsų šalyje sezoniškumo (laivyba intensyviausia gegužės-rugsėjo mėn.). Sutarta, kad kuro kolonėlių įrengimo problema turėtų būti išspręsta bendromis savivaldybių ir verslo pastangomis.

Straipsnis iš lrytas.lt