Siuntų apimtį augina ir populiarėjanti dalijimosi ekonomika

Terminalini siunt_aptarnavimasPer pirmąjį šių metų ketvirtį naudojimasis savitarnos terminalais, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, išaugo daugiau nei perpus – 55 proc. Didėjantis ne tik verslo, bet privačių klientų per „LP EXPRESS“ terminalus siųstų siuntų skaičius atskleidžia dalijimosi ekonomikos populiarėjimo tendenciją.

Spartus internetinės prekybos augimas nuosekliai didina siunčiamų siuntų skaičių. Statistika rodo, kad pastaruoju metu vis daugiau žmonių pirmenybę teikia savitarnos terminalams.

„Sparčiai tobulėjant technologijoms stipriai keičiasi ir šalies gyventojų gyvenimo būdas. Turėdami vis mažiau laiko ir siekdami kuo efektyviau jį išnaudoti žmonės tampa atviresni naujovėms, mobilesni ir reiklesni paslaugų teikėjams. Šiais laikais klientai yra labai nekantrūs ir itin taupo brangų savo laiką. Daugiau nei perpus išaugęs per terminalus siunčiamų ir gaunamų siuntų skaičius tik patvirtina patogaus pašto paslaugų prieinamumo poreikį“, – teigia siuntų savitarnos terminalų „LP EXPRESS“ veiklą vykdančios Lietuvos pašto patronuojamosios įmonės „Baltic Post“ direktorius Juozas Buitkus.

Siunčiamų siuntų gausėjimas atskleidžia ir daugiau tendencijų. Remiantis Lietuvos pašto duomenimis, per terminalus siunčiamų siuntų sektoriuje šalyje pastaruoju metu fiksuojamas itin padidėjęs privačių klientų aktyvumas. Per pirmąjį šių metų ketvirtį verslo klientų siuntų daugėjo 27 proc., o privačių – net 43 proc.

„Pasaulyje didelio dėmesio sulaukusios ir pripažinimą pelniusios dalijimosi ekonomikos paslaugos sėkmingai skinasi kelią ir Lietuvoje. Sparti pažanga ir informacinių technologijų tobulėjimas lemia dalijimosi ekonomikos principu veikiančio verslo augimą, o sėkmingi startuolių įsitvirtinimo rinkoje pavyzdžiai skatina vis daugiau gyventojų ieškoti papildomų pajamų generuojančių veiklų.

Ypač populiarėja dalijimosi ekonomikos principais veikiančios daiktų mainų platformos, per kurias galima keistis, įsigyti ar parduoti įvairiausių daiktų. Šie nauji žmonių įpročiai formuoja ir siuntimo paslaugų poreikį. Todėl stengiamės, kad teikiamos paslaugos būtų lengvai prieinamos, kokybiškos ir patikimos“, – pažymėjo „Baltic Post“ vadovas.

Pasak didžiausios mainų portalų grupės pietryčių Europoje „Kominoi“ vadovės ir „tarpmergaičių.lt“ platformos įkūrėjos Erikos Paulauskės, lietuviai – versli tauta, todėl darbštumas ir kūrybiškas požiūris juos nuolat skatina ieškoti neatrastų savirealizacijos erdvių.

„Remiantis dalijimosi ekonomikos principais šalia viešbučių, taksi ar bankų paslaugų nuolat atsiranda paslaugų, kurias žmonės gali teikti vieni kitiems be nereikalingų tarpininkų. Tokios paslaugų keitimosi platformos itin populiarios tarp jaunesnio amžiaus, naujovėmis besidominčių ir greitai jas įsisavinančių, aktyvių žmonių. Lietuviai entuziastingai parduoda, keičia, maino ar skolina išaugtą avalynę, netinkamus ar dėl kitų priežasčių nebenešiojamus drabužius ir visus kitus jų poreikių nebetenkinančius ar nebereikalingus daiktus“, – teigia E. Paulauskė.

Įmonės, valdančios pirmaujančius mainų portalus septyniose Europos šalyse, vadovė įsitikinusi, jog ir ateityje žmonės taupydami laiką ir finansinius išteklius vis daugiau paslaugų, susijusių tiek su buitimi, tiek su laisvalaikiu ar pramogomis, bus linkę įsigyti atitinkamose internetinėse platformose tiesiai iš fizinių asmenų.