Suklastota rida padidina automobilio kainą 25 procentais

Daugelyje šalių vairuotojai automobilį keičia kas 3 - 5 metus, t.y., dažnas atlieka bent 2 - 3 naujesnio automobilio pirkimo - pardavimo veiksmus per dešimtmetį.

Odometer; Shutterstock ID 489559258; team: Castleford

Automobilio ridos klastojimas – vienas didžiausių naudotų automobilių rinkos skaudulių pasaulyje. Dažnai sunku nustatyti, kas turėtų būti atsakingas už šių duomenų klastojimą, o nesąžiningi pardavėjai vis bando dirbtinai išpūsti automobilio kainą.

Didžiausia automobilių istorijos tikrinimo platforma „carVertical“ atliko tyrimą, kuriame išsiaiškino, kokių automobilių odometrai atsukami dažniausiai. Išanalizuotos daugiau nei 570 tūkst. automobilių istorijos ataskaitos atskleidė, kiek vairuotojai permoka pirkdami automobilį su suklastota rida.

Dyzeliniai dominuoja

2020-aisiais daugiausia suklastotos ridos atvejų pastebėta tikrinant dyzelinu varomus automobilius. 74,4 % jų turėjo didesnes ar mažesnes ridos korekcijas. Dyzeliniai varikliai mėgstami vairuotojų, kurie kasdien įveikia ilgus atstumus, tai ir tampa priežastimi, kodėl tokie automobiliai dažniau turi netikras ridas.

Benzinu varomi automobiliai turi gerokai mažesnę suklastotos ridos tikimybę – jie sudarė vos 25 % visų pastebėtų odometro „atsukimo“ atvejų. Ateityje ši tendencija gali pasikeisti, nes naujų dyzelinių ir benzininių automobilių pardavimų proporcijos pastaraisiais metais stipriai pasikeitė.

Hibridiniai ir elektra varomi automobiliai pateko į rečiausiai sutinkamų sąrašą – jie sudarė tik 0,6 % visų atvejų.

Viena pagrindinių priežasčių, kodėl ridos „atsukimas“ toks populiarus – kaina. Vos už porą šimtų eurų odometro rodmenys gali būti suklastojami net ir apsaugotuose automobiliuose su atnaujinta programine įranga.

Kaip atskleidė tyrimas, priklausomai nuo automobilio amžiaus ir būklės, ridos sumažinimas gali padidinti mašinos kainą net 25 procentais, o iš JAV importuotų – net iki 6000 eurų. Tai pasiekiama tik odometro skaičių pakeitimu.

Senesni „atsukami“ daugiau

Dažniausiai klastojama automobilių, pagamintų 1991 – 1995 m. rida, vidutiniškai ji sumažinama 80 000 km. Tai todėl, kad senesnių automobilių duomenų klastojimas pigesnis ir reikalauja mažiau įgūdžių.

Automobiliai, pagaminti 2016 – 2020 m. vidutiniškai buvo „atsukti“ 36 000 km. Bet tokio klastojimo įtaka kainai gali būti kelis kartus didesnė nei seno automobilio.

Tyrimo metu aptikta atvejų, kai rida buvo sumažinta 200 000 ar net 400 000 km.

Taigi daugelis naudotų automobilių pirkėjų nežino tikrosios mašinos istorijos. Dar daugiau – apie jos praeitį nežino ir kai kurie pardavėjai. Automobilio istorijos ataskaita gali atskleisti faktus, kurie padės netapti prastai prižiūrėto automobilio savininku. Be to, ji gali tapti ir pagalbine priemone derantis dėl kainos. 25 % automobilio kainos – svari priežastis pasidomėti jo istorija internete prieš įsigyjant.