Sveiki ir visaverčiai vaikų priešpiečiai Lietuvoje – retenybė

sumustinisTik trečdalis Lietuvos tėvų savo vaikams ruošia priešpiečius, bet dažniausiai – sumuštinius.

Svarbiausias nepagrindinių dienos valgymų kriterijus atžalas auginantiems lietuviams – kad vaikas užkąstų savo mėgstamų, kad ir ne pačių sveikiausių produktų, o priešpiečių palankumas sveikatai rūpi tik penktadaliui tėvelių, rodo bendrovės „Lidl Lietuva“ užsakymu „Spinter tyrimų“ atlikta apklausa.

Kaip atrodo sveiki priešpiečiai bei kaip skatinti vaikus nuo mažens valgyti sveikai?

Parenka ne tik naudingus produktus

Priešpiečių dėžutes savo vaikams ruošia tik 32 proc. apklaustųjų, turinčių mokyklinio amžiaus vaikų: 14 proc. tai daro kasdien, 18 proc. – kelis kartus per savaitę.

Dauguma respondentų, net 73 proc., priešpiečiams ruošia sumuštinius. Kiti įdeda javainių batonėlį (29 proc.) arba pieno produktų, pavyzdžiui, varškės sūrelių, jogurto, varškės (28 proc.). Tik ketvirtadalis tėvų (25 proc.) pasirūpina, jog vaikai suvalgytų vaisių ir daržovių.

Populiariausių priešpiečių sąraše toliau rikiuojasi saldainiai bei sausainiai (21 proc.), vandens buteliukas (15 proc.), sultys (13 proc.) ir žuvis arba mėsa (7 proc.). Net 45 proc. respondentų į priešpiečių dėžutę įdeda tai, ką mėgsta valgyti jų vaikas.

„Apklausos rezultatuose galima įžvelgti paradoksą: tėvams statistiškai svarbu, kad maistas būtų gaminamas namuose, tačiau savo vaikams jie dažniausiai gamina sumuštinius, kurie ne visada yra reikiamo naudingų medžiagų kiekio šaltinis“, – komentavo maisto technologė, sveikatai palankios mitybos ir sveiko gyvenimo būdo propaguotoja Raminta Bogušienė.

Ji sako, kad sumuštiniai nėra blogas pasirinkimas tuo atveju, jei atidžiai galvojama, kokius produktus pasirinkti, kad tai taptų sveiku užkandžiu. Visgi dažnai to nėra paisoma.

„Gaminant sumuštinius priešpiečiams yra rizikos, kad ne visada bus užtikrintas reikiamas naudingų medžiagų kiekis vaiko organizmui. Įprasti sumuštiniai – batonas, sviestas ir sūris ar mėsos gaminiai – neturėtų būti daromi priešpiečiams, – sako R.Bogušienė. – Tačiau  sumuštinis su duona, turinčia daug skaidulinių medžiagų, mažiau pridėtinio cukraus ir druskos, su šviežiomis daržovėmis, žalumynais, ankštinių kultūrų ar avokado užtepėlėmis, bus labai palankus vaiko organizmui!“

Ką parinkti priešpiečiams?

Anot ekspertės, augančiam organizmui svarbūs ne tik trys pagrindiniai dienos valgymai, bet ir visaverčiai priešpiečiai bei pavakariai. Puikus pasirinkimas užkandžiaujant yra grūdų ar daržovių paplotėliai, praturtinti maltais riešutais; šviežios daržovės, užkandžiai iš ankštinių kultūrų, riešutai bei sėklos, švieži bei kokybiški džiovinti vaisai ir uogos, šviežiai spaustos sultys, vaisių kokteiliai ir tyrelės.

Troškuliui numalšinti vaikas turi nešiotis geriamojo vandens – specialistė siūlo nepratinti vaikų prie saldžių gėrimų.

Priešpiečių dėžutėje neturėtų būti mėsos ir žuvies produktų, kurių paprastai valgoma pietų ir vakarienės metu, bulvių, kukurūzų ar kitokių traškučių, riebaluose virtų, skrudintų ar spragintų gaminių, taip pat saldainių, šokolado ir jo gaminių, kuo mažiau rafinuotų miltų, kruopų, cukraus ir aliejaus gaminių.

Kulinarinis pradžiamokslis – vaikams

Vaikams ypač svarbus reguliarumas, nes tai – augantis organizmas, kuriam nuolat reikia energijos. „Valgymas ne rečiau kaip kas tris valandas neleidžia peralkti, palaiko normalų cukraus lygį kraujyje. Valgant reguliariai, įvairų ir subalansuotą maistą vaiko organizmas bus nuolat energingas ir sveikas, o tas padės susikoncentruoti dienos metu, siekti geresnių rezultatų ne tik mokantis, bet jėgų užteks ir sporto užsiėmimams“, – teigia R.Bogušienė.

Siekiant gerinti situaciją šalyje, vien per rugsėjo mėnesį visose „Lidl Lietuva“ parduotuvėse bus išdalinta 150 tūkstančių kulinarinių knygelių su sveikos mitybos principais ir subalansuotais priešpiečių receptais. Kulinarinė knygelė „Skonių aikštelė“ parengta „Lidl Lietuva“ drauge su „Virtuvės mitų griovėjais“ ir Alfu Ivanausku.

Lietuvos gyventojų vaikų priešpiečių tyrimą 2016 m. liepos 19-26 d. atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Į klausimus atsakė 315 respondentų, turinčių mokyklinio amžiaus vaikų.

TRUMPA TEKSTINĖ REKLAMA SU NUORODA 60€/MEN.