Švėkšnos miestelio centrine gatve važiuojantys sunkiasvoriai vilkikai, miškavežiai drebina sodiečių sodybas, naktimis trikdo miegą.
Pasak Švėkšnos seniūno Alfonso Šepučio, jau visą dešimtmetį sunkiasvoriai automobiliai, važiuojantys iš Klaipėdos uosto link Karaliaučiaus, pasirinko maršrutą per ramų Švėkšnos miestelį. Manoma, kad tokio transporto vairuotojai, važiuodami kaimų keliais, siekia išvengti muitininkų patikrų.
Seniūno nuomone, sunkiasvorio transporto keliamos vibracijos kenkia ne tik gyventojams, bet ir unikaliai šio miestelio puošmenai – bažnyčios ir viaduko architektūriniam kompleksui. Todėl jau ne vienerius metus švėkšniškiai prašo, kad būtų įrengtas miestelio aplinkkelis, padėsiantis išsaugoti ramybę ir saugumą miestelio centre. A.Šeputis nerimauja ir dėl galimų eismo nelaimių, mat vilkikų vairuotojai negali apvažiuoti bažnyčios teisinga eismo kryptimi, nes jiems trukdo viaduko tiltas. Tad vilkikai dažnai važiuoja prieš eismą, taip rizikuodami susidurti su kitu transportu ar pėsčiaisiais.
Praėjusį antradienį Švėkšnos seniūnijoje įvyko 10 bendruomenės atstovų susirinkimas, kuriame dalyvavo Šilutės savivaldybės meras Vytautas Laurinaitis bei Savivaldybės administracijos Ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas Mindaugas Oželis. Susirinkime buvo apsispręsta, per kokias vietoves bus teisiamas Švėkšnos aplinkkelis.
V.Laurinaitis švėkšniškiams pasakojo, kad su VĮ Klaipėdos regiono kelių vadovybe priėjo bendros nuomonės, jog pats laikas išspręsti Švėkšnos miestelio aplinkkelio problemą. Jau prieš aštuonerius metus minėta valstybės įmonė suplanavo ir 2009 metais suprojektavo aplinkkelį, kuris prasidėtų nuo Inkaklių gyvenvietės ir bemaž tiesia linija pro Nikėlų kaimą pasiektų plentą, einantį link Gardamo ir Žemaičių Naumiesčio.
Mero nuomone, aplinkkelio statyba yra sustojusi, nes nėra ryžtingo bendruomenės apsisprendimo, kad pritaria parinktai aplinkkelio trasai.
Miestelėnai norėtų artimesnio aplinkkelio
Seniūnas A.Šeputis parodė perspektyvinį Švėkšnos gyvenvietės plėtros planą, kuriame aplinkkelis įbrėžtas žymiai arčiau: jis prasidėtų nuo Pavilnučio sankryžos, Švėkšnos miestelio pakraščiu aplenktų gimnazijos stadioną, švėkšniškiams gerai žinomą Žvėryną ir įsikirstų į Kvėdarnos kelio sankryžą.
Švėkšnos verslininkas, Šilutės savivaldybės politikas Antanas Martinkus mano, kad artimesnis aplinkkelis būtų naudingesnis Švėkšnos verslininkams, nes neatitolintų pravažiuojančių žmonių nuo miestelio. Jis įsitikinęs, kad nutiesus tolimesnį aplinkkelį Švėkšnos verslininkai praras trečdalį klientų, kurie sustoja pailsėti, pavalgyti, apsipirkti.
Didžiausia kliūtis artimesniam aplinkkeliui statyti yra ta, kad jį reikėtų tiesti per privačias žemes: iš savininkų reikėtų išpirkti 16 sklypų ir iškeldinti dvi sodybas. Taigi šiuo metu toks aplinkkelio planas pavadintas utopiniu ir galėtų būti įgyvendintas tik tolimoje perspektyvoje.
Aptartas ir dar vienas variantas, kad aplinkkelis galėtų būti tiesiamas iš šiaurinės miestelio pusės, nuo Skomatų kelio pusės įsikertant į Gargždų kelią. Toks aplinkkelis būtų trumpiausias, tačiau jį nutiesus vilkikai vis tiek važinėtų pagrindine Švėkšnos gatve, tik aplenkdami katalikų bažnyčią.
Išnagrinėję visus variantus švėkšniškiai sutarė nebesiblaškyti ir pritarti VĮ Klaipėdos regiono keliai suplanuotam aplinkkelio projektui.
Meras V.Laurinaitis, gavęs bendruomenės atstovų pritarimo protokolą, yra įpareigotas rūpintis, kad taip seniai lauktas aplinkkelis būtų kuo greičiau pastatytas.
Prašo keisti kelių priklausomybę
Švėkšnos seniūnas A.Šeputis bei švėkšniškis, savivaldybės politikas Arūnas Kurlianskas įteikė sąrašą seniūnijai priskirtų kelių, kuriuos galėtų prižiūrėti Klaipėdos regiono kelių įmonė, mainais į tuos keliukus, kurie nors ir priklauso prižiūrėti minėtai įmonei, bet yra aktualesni seniūnijai.
Pasak A.Kurliansko, jis Savivaldybėje yra įregistravęs prašymą su 60 gyventojų parašais, kad Klaipėdos regiono kelių įmonei būtų perduota tvarkyti Vilkų Kampo kaimo kelią, nes seniūnija nepajėgi jį rekonstruoti ir tvarkingai prižiūrėti. Be to, politikas rajono merą V.Laurinaitį prašė tartis su Klaipėdos rajono savivaldybe ir kuo greičiau asfaltuoti vdinamuosius Skomantų ir Gargždų kelius, kuriais nemažai švėkšniškių kasdien keliauja į darbus Klaipėdoje ir Gargžduose.
Rašyti atsakymą