„Swedbank“ perspėja: sukčiai vėl atakuoja – gyventojams siunčiami pranešimai el. paštu

97Pastarosiomis dienomis „Swedbank“ stebi suaktyvėjusią sukčių veiklą, kuomet banko klientams siunčiamos fiktyvios žinutės elektroniniu paštu. Žinute gyventojai informuojami, jog jiems atsiųstas pranešimas, kurį galima perskaityti aktyvavus žinutėje esančią nuorodą. Bankas perspėja tokių nuorodų neaktyvuoti ir jokiu būdu neatskleisti interneto banko ir mokėjimo kortelių duomenų.

Šiuo metu klientai dažniausiai gauna tokio turinio pranešimus: „Gerbiamas kliente, Jūs gavote naują pranešimą, spauskite čia norėdami skaityti“ ir „Gerbiamas kliente, saugumo sumetimais sąskaitos internete buvo užblokuotas. Norėdami atkurti savo paskyrą prašome spausti čia”.

„Perspėjame klientus, kad tokių laiškų „Swedbank“ savo klientams nesiunčia, ir prašome neatidaryti jokių žinutėje esančių nuorodų ir prisegtų dokumentų. Dažniausiai tokios nuorodos veda į suklastotą interneto banko puslapį, o prisegtais dokumentais platinami virusai. Raginame tokiose suklastotose svetainėse jokiu būdu nevesti savo asmeninių prisijungimo prie interneto banko duomenų ir nenurodyti mokėjimo kortelių informacijos“, ‒ įspėja „Swedbank“ operacinės rizikos kontrolierius Mindaugas Montvilas.

Pasak „Swedbank“ saugos eksperto, verta nepamiršti kelių pagrindinių interneto banko saugumo reikalavimų. „Jungdamiesi prie „Swedbank” interneto banko, visuomet įsitikinkite ar jungiatės tinkamu adresu. Interneto banko adresą interneto naršyklėje įrašykite patys. Niekuomet nespauskite įtartinų nuorodų, esančių el. laiškuose ar interneto tinklalapiuose“, ‒ pataria M. Montvilas.

Kitas svarbus aspektas ‒ jungiantis prie „Swedbank” interneto banko reikia nurodyti tik vieną iš kortelėje esančių slaptažodžių. Bankas niekuomet neprašo nurodyti visų ar keleto slaptažodžių iš slaptų kodų kortelės. Jei jūsų prašo tai padaryti, jūs esate nukreipti ar patekote į sukčių suklastotą interneto svetainę, kuri gali atrodyti kaip interneto banko kopija.

„Visada atidžiai perskaitykite jums atsiųsto pranešimo turinį, patikrinkite siuntėjo adresą. Kone visada tokiuose pranešimuose būna rašybos klaidų, kurios signalizuoja, jog pranešimai yra sugeneruoti naudojant automatines vertimo programas“, ‒ pasakoja „Swedbank“ saugos ekspertas.

Patikimai saugokite savo asmeninę bankininkystės informaciją ‒ atminkite, kad visi „Swedbank“ interneto banko prisijungimo rekvizitai (vartotojo ID, slaptažodžiai, saugumo kortelių kodai) bei duomenys apie mokėjimo korteles yra raktas nuo jūsų sąskaitų banke.

Jeigu savo slaptus kodus nurodėte pašaliniams asmenims, negaišdami bet kuriuo paros metu skambinkite bankui tel. 1884 arba (8 5) 268 4444 ir juos blokuokite. Visus įtartino pobūdžio turinio pranešimus prašome persiųsti šiuo adresu phishing@swedbank.lt

Primename „Swedbank” interneto banko adresus: Interneto bankas privatiems klientams – https://ib.swedbank.lt/private

Interneto bankas verslui – https://ib.swedbank.lt/business  

Daugiau informacijos apie rekomenduojamas saugumo priemones rasite čia: http://www.swedbank.lt/lt/pages/saugaus_naudojimo_atmintine