Trikdžiai kelyje pavasarį: bėdų gali pridaryti net saulė

Atėjus pavasariui kelyje trikdžių ir pavojų ne mažiau, nei žiemą. Atšilus orams į kelią pasipila eisme žiemą nedalyvavę jo dalyviai, aktyvėja gyvūnų migracija, iššūkiu gali tapti ir staigūs oro sąlygų pokyčiai. Draudikai apžvelgia 5 dažniausiai pavasarį incidentus kelyje galinčias nulemti priežastis.

Plikledžio tikimybė

Šylant orams nuo ledo išsivaduoja ir keliai. Visgi artėjant vakarui termometras gali rodyti ir minusą, o vanduo virsti ledu. ERGO atstovas Rimvydas Pocius sako, kad ypač pavojingas yra vadinamasis juodasis, plika akimi praktiškai nematomas ledas. Tuomet vairuojant reikėtų vengti staigių judesių, rinktis saugų greitį, o norint sužinoti, ar kelią padengęs plikledis, pamėginti švelniai stabdyti, prieš tai įsitikinus, kad šalia nėra kitų eismo dalyvių.

Duobės

Ne mažesnį pavojų gali kelti ir atsivėrusios duobės. Jų atsiradimui įtakos turi vanduo ir temperatūrų svyravimas, tad patekti į, atrodytų, iš niekur atsiradusią duobę įmanoma ir naujai nutiestame kelyje. Automobilio remontas, jei pažeisti pakabos elementai, gali atsieiti ir tūkstančius eurų. Tad jei vairuotojas kelyje pastebi duobę, apie ją turėtų įspėti kitus eismo dalyvius, policijos pareigūnus ar kelio savininką.

Saulė

Saulės spinduliai gali ne tik atpalaiduoti ir taip sumažinti budrumą, bet ir apakinti. Kadangi žiemą atprantame nuo ryškios šviesos, akys tampa jautresnės, reikėtų naudoti skydelį ar akinius nuo saulės, pasirūpinti stiklų švara. Saulė gali apakinti ir kitus vairuotojus, tad kelyje nereikėtų atsipalaiduoti.

Daugėja eismo dalyvių

Pavojumi gali tapti ir padidėjęs eismo dalyvių skaičius. Pavasarį į gatves patraukia žiemos metu vengiantys vairuoti žmonės, motociklai, vis daugiau dviratininkų bei paspirtukininkų. Papildomai apsižvalgyti reikėtų net atidarant automobilio dureles, kuriomis galima kliudyti dviratį ar paspirtuką. Daugiau atsargumo reikėtų ir artėjant prie perėjų – pavasarį padaugėja ir pėsčiųjų.

Gyvūnų migracija

Atsargesniems reikia būti apie laukinius žvėris informuojančiais kelio ženklais pažymėtuose ruožuose, važiuojant keliais, kurie kerta mišką ar pievas. Taip pat pradėjus temti, naktį ar anksti ryte, kai gyvūnų migracija – aktyviausia. Taip padidėja šansai laiku reaguoti į pavojų ir jo išvengti.

Pagal BNS inf.