Unikalias verslo idėjas užgesina žinių stoka

1Sprendimą kurti verslą Lietuvos moterys dažnai atidėlioja dvejodamos savo žiniomis. Laimei, informacijos spragas užpildo specialiai moterų verslumui skatinti skirti renginiai ir projektai. Vienas jų netrukus suburs ir verslias Klaipėdos regiono moteris. Gegužės 10 d. uostamiestyje organizuojamas „Klaipėdos regiono Išmanių moterų forumas 2016”.

„Barclays“ banko Jungtinėje Karalystėje atlikto tyrimo duomenimis 42 procentai moterų verslininkių  pradėjusios savo verslą besąlygiškai tikėjo jo suklestėjimu. Tačiau apie verslo pradžią dar tik svarstančias moteris dažnai kamuoja dilema, nuo ko pradėti.  Nors pastaruoju metu sąlygos moterims vystyti verslo idėjas tapo žymiai palankesnės, silpnąją lytį realizuoti savo idėjas stabdo nuostata, kad jos pristigs žinių.

„Naujam verslui sunkiausiai įsisprausti į rinką ir paskelbti žinią apie save. Rinkdamosis į  verslumą skatinančius renginius, moterys gali palengvinti ir sutrumpinti šį procesą. Tokiuose susibūrimuose pasisemiama ne tik įvairiapusių žinių, o ir užmezgami naujam verslui gyvybiškai svarbūs kontaktai. Kuom verslas verslui gali būti naudingas, kaip buriantis palengvinti mažų įmonių kelią į verslo olimpą ir planuoju papasakoti savo pranešime  gegužės 10 d. forumo dalyvėms“, –  atviravo viena iš renginio organizatorių Jurgita Šilinskaitė-Venslovienė.

Jurgita yra forumą organizuojančios verslių Klaipėdos regiono moterų asociacijos „Idėjų pakrantė“ valdybos pirmininkė. Organizacija buvo įkurta norint įkvėpti moteris išsigryninti turimas idėjas ir pradėti nuosavą verslą, o jau vykdančias veiklą pastūmėti sustiprinti savo prekinį ženklą ir plėsti veiklą panaudojus išmaniąsias technologijas. Kurti asociaciją pajūrio moterys suskato po 2015 m. pavasarį didžiuosiuose šalies mietuose vykusio mokumų ciklo „Išmani moteris“. Kaip tik jis paskatino ir pačią Jurgitą realizuoti kurį laiką brandintą jūrinių dovanų verslo idėją.

Kaip versle pasitelkti išmanumą, renginio dalyvėms papasakos MONONY prekinio ženklo įkūrėja Ineta Česnulevičiūtė, įgyvendinusi vaikiškų drabužių ir vaikų mados vakarėlių verslo idėją. Forume – moters įžvalgos apie skaitmeninio verslo privalumus bei trūkumus ir apie tai, kurią verslo kryptį pasirinkti –  internetinę prekybą ar tiesioginius pardavimus.

Nutrūktgalviškų start`up vystytoja Reda Pazdrazdytė įtinkins moteris, kad net aplinkinių nuostabą keliantys verslo planai pasinaudojus minios finansavimo principu (angl. crowdfunding) gali gauti reikiamų lėšų ir būti įgyvendinti. Reda –  nekilnojamojo turto bendruomeninių projektų vystytoja, projekto MB „Svencelės bendruomenė“ vadovė, investicinio projekto Islands.lt viena iš įkūrėjų.

Kaip išsiaiškinti, ar planuojama verslo idėja bus sėkminga, kaip identifikuoti pirkėjų mėgstamus ir jiems vertę kuriančius produktus, atviraus lektorius, patyręs koučeris, Aleksejus Žaltovski, žinomas kaip projektų „Talentų karta“, „Atradimai.lt“ bei „LapinoSkrynia.lt“ įkūrėjas.

O kad sunkiame verslo kūrimo procese moterys neprarastų motyvacijos, suklupusios atsistotų ir eitų toliau, įkvepiantį pranešimą „Čempionais per naktį netampama“ skaitys 17 metų vadovavimo patirtį turinti neurolingvistinio programavimo licencijuota trenerė, tarptautinių derybų komandų lyderė, patyrusi koučerė ir VICTORY CODE prekinio ženklo įkūrėja Viktorija Česonytė.

Daugiau apie asociaciją „Idėjų pakrantė“:  http://idejupakrante.lt/index.php