Vainutiškiai keliavo po Biržų kraštą

vainuto neigalieji keliavo birzai P8190220Šilutės rajono neįgaliųjų draugijos Vainuto padalinio nariai neturi kada nuobodžiauti: gegužę aplankėme Kretingą ir jos apylinkes, o neseniai 53 žmonių grupė išvykome į antrąją ekskursiją, šįkart – po Biržų kraštą.

Mūsų ekskursija prasidėjo nuo Biržų pilies, kurioje veikia Biržų krašto muziejus „Sėla“. Muziejus įkurtas 1928 metais, jame 25 ekspozicijų salės, saugoma 109 900 eksponatų. Muziejuje susipažinome su Biržų krašto, miesto, pilies, kunigaikščių Radvilų ir grafų Tiškevičių istorija, nepriklausomos Lietuvos laikotarpiu, tremties, pasipriešinimo okupaciniams režimams istorija.

Pamatėme Biržų krašto išeivių ir jų artimųjų dovanotus daiktus – meno dirbinius, knygas, medalius.

Vadovaujant gidei toliau autobusu pasukome link karstinių įgriuvų, užlipome į Kirkilų apžvalgos bokštą. Pereiti pėsčiųjų tiltu per Širvėnos ežerą iki Astravo dvaro nesiryžome – baimė nugalėjo smalsumą.

Keliauti po Biržų kraštą ir nepamatyti alaus gamybos būtų „nusikaltimas“. Rinkuškių alaus darykloje buvome supažindinti su alaus virimo procesu bei įrenginiais, sudomino alaus muziejus, kuriame sutikome legendinį Biržų krašto personažą – Žaldoką, snaudžiantį aukštaitiško tipo kaimo sodybos prieangyje. Domėjomės, kaip alus buvo gaminamas senovės kaimo sodyboje.

Grįždami namo, netoli Likėnų kurorto aplankėme A.Jaronytės sodybą. Devintą dešimtą įpusėjusi moteris per 40 metų pati viena visišką pelkę pavertė nuostabiu rojaus kampeliu – kastuvu iškasė 3 tvenkinius, kuriuose dabar puikuojasi nuostabios lelijos. Aplinkui įkurtas parkas, žydi gėlės. Negalėjome atsistebėti šios moters darbštumu, kai neretai jaunos moterys net šiukšlių savo kiemuose nesugeba susirinkti.

Dėkingi esame puikiam vairuotojui Arūnui, kuris mus pavėžėjo pro Pakruojo dvarą ir Bijotus.

Kelionė buvo puiki dovana sunkiai vaikščiojantiems žmonėms.

Mūsų padalinio darbo planuose – ne vien ekskursijos. Visus metus sveikatą stipriname organizuodami šiaurietiško ėjimo užsiėmimus, kviečiame psichologus skaityti paskaitas, visos seniūnijos neįgaliuosius ir senjorus, kuriems reikalinga, aprūpiname slaugos priemonėmis. Už tai esame dėkingi savo rėmėjams iš Vokietijos Kukshaveno (Cuxhaven) diakonijos ir Tadui Girčiui. Organizuojame ir vakarones, sveikiname jubiliatus. Artimiausias renginys – „Atverkime kelią rudeniui“.