Vairuotojams – apie saugų vairavimą permainingomis oro sąlygomis

Sniegas, šaltukas, atlydys, plikledis, kitos oro permainos vairuotojams tampa nemalonia staigmena. Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) primena, ką reiktų prisiminti, kai oro sąlygos nuolat keičiasi.

Saugus atstumas

Žiemos sąlygomis reikėtų važiuoti ne tik lėčiau, bet ir rinktis didesnį atstumą iki priešais važiuojančių automobilių, kad užtektų laiko sustabdyti automobilį. Stabdymas turėtų būti lėtesnis ir tolygus. Žiemą saugus atstumas yra tas, kuris nuvažiuojamas per 3 sekundes nuo priekyje esančios transporto priemonės. Jei vairuotojas važiuoja 50 km/val. greičiu, saugus atstumas žiemą turėtų būti apie 40 metrų – tiek nuvažiuojama per 3 sekundes.

Kai oro temperatūra yra artima nuliui, pavojingiausias reiškinys keliuose yra plikledis. Plika akimi jis ne visada matomas, todėl būtina rinktis mažesnį už maksimalų greitį. Tiltų ir viadukų paviršių temperatūra būna gerokai žemesnė, čia susidaro nepastebimas plonytis ledo sluoksnis. Sankryžos taip pat yra slidžiausi kelio ruožai, nes dėl nuolatinio stabdymo jose susidaro ledukas. Artėjant prie sankryžų, reikėtų pradėti stabdyti bent prieš 50 metrų.

Prieš pradedant kelionę žiemos sąlygomis, būtina atkreipti dėmesį į kelio dangos būklę, įsivertinti, koks yra padangų sukibimas su kelio danga. Išbandyti galima važiuojant paspaudus stabdžius, įsitikinus, kad tai daryti saugu.

Sniego košė

Reikėtų didesnį dėmesį atkreipti į kelio ruožus, padengtus sniego koše, juose dažniausiai automobilį sumėto. Šlapio sniego prisikaupia šalikelėje bei kelio viduryje, todėl persirikiuoti į kitą eismo juostą reikia tolygiai. Nerekomenduojama staigiai kirsti sniego košės ruožo. Jei automobilį sumėtė, būtina išlaikyti tą patį greitį arba net truputį jį padidinti. Svarbiausia automobilį išlaikyti toje pačioje trajektorijoje.

Techninė būklė

Žiemą svarbi tinkama automobilio techninė būklė. Turi būti naudojamos žieminės padangos, kurių protektoriaus gylis ne mažesnis kaip 5 mm. Prieš kelionę reikėtų patikrinti žibintus, ar visos lemputės šviečia, ar žibintų stiklai skaidrūs. Netinkamai prižiūrint žibintus, jų paviršius pasidengia matiniu sluoksniu, jie nesuformuoja teisingo šviesos spindulio, nebesimato kelkraščio, pėsčiųjų.

Derėtų patikrinti akumuliatorių, kuris esant žemai temperatūrai nusilpsta arba gali išsikrauti. Taip nutinka, kai automobilis, kurio akumuliatorius yra jau ne naujas, keletą dienų stovi nenaudojamas.
Dar viena aktuali aplinkybė – automobiliu įveikiami tik trumpi atstumai.

Prieš kelionę verta nuvalyti sniegą ne tik nuo automobilio priekinio stiklo, bet ir kapoto, stogo. Būtina laiku pakeisti vasarinį langų plovimo skystį į žieminį, juo apiplauti automobilio stiklus, kad neužšaltų purkštukai.

Būtina patikrinti automobilio valytuvus, kurie dažniausiai sugadinami spustelėjus šaltukui. Viena pagrindinių klaidų – valytuvų įjungimas nepatikrinus, ar jie neprišalę, taip galima sugadinti ne tik valytuvus, bet ir jų mechanizmą. Jei valytuvai prišalę, nuo stiklo juos reiktų atkelti itin atsargiai.
Prieš kelionę su informacija apie kelių būklę ir oro sąlygas galima susipažinti interneto svetainėje www.eismoinfo.lt