Vairuotojų kantrybės taurė vėl pilna

AUTOBUSUPARKE 1Šilutės autobusų parke vėl bręsta neramumai ir labai gali būti, kad nuo balandžio 5-osios šios įmonės darbuotojai pradės streiką.

Autobusų parko vadovai ir vairuotojai šią savaitę kone kasdien mina Savivaldybės slenksčius ir jau svarsto, kad gal prekybos centrą teks savo teritorijoje, greta stovinčių autobusų atidaryti. Mat daugiau nei milijoną litų skolinga Savivaldybė iš vežėjų reikalauja imtis dar daugiau papildomų verslų.

Jau nebe pirmą kartą streiku grasinantys vairuotojai šią savaitę įteikė savivaldybės vadovams raštišką reikalavimą skolą – daugiau nei milijoną litų – atiduoti iki balandžio 5 dienos.

O įmonės vadovas Artūras Stonkus trečiadienį vėl išklausė Savivaldybės administracijos vadovų siūlymo imtis papildomos veiklos.

Skola išaugo ne šiemet

„Šilutės autobusų parkas“ yra pavaldus rajono Savivaldybei, ji dotuoja ir nuostolingus autobusų maršrutus, kuriais vežiojami mokiniai, neįgalieji, garbaus amžiaus gyventojai.

Įmonės direktorius A.Stonkus pripažįsta, jog kovo 1 dieną maždaug 1 milijono 65 470 litų ribą pasiekusi skola susidarė ne šios rajono valdžios darbo laiku.

Tą milijoną „užaugino“ praėjusios kadencijos rajono vadovai, tačiau autobusų vairuotojams, įmonės remontininkams ir administracijos darbuotojams nuo to nė kiek ne lengviau.

Šioje vietoje verta priminti, kad autobusų vairuotojai į savivaldybę vaikšto ir su jos vadovais derasi toli gražu nebe pirmą kartą ir net nebe pirmus metus. Pastaruosius kelerius metus padėtis jau ne kartą buvo kritinė: žmonės algų negavo po kelis mėnesius, nebeturėjo iš ko ne tik Kalėdų švęsti, bet ir artėjant mokslo metams vaikų į mokyklas išleisti.

Kreipėsi į merę ir Seimo narį

Savivaldybės administracija autobusų parke anksčiau brendusius streikus apmalšindavo skolintais pinigais. Ne taip seniai 50 tūkst. litų autobusų parkui atiteko iš Savivaldybės išskirstytų pernai nepanaudotų beveik 2,5 milijono litų. Bet tai – tik trumpalaikės injekcijos, menkai pakeitusios skausmingą situaciją.

Šiuo metu autobusų vairuotojai piktinasi, kad nors dabar jau kelis mėnesius jiems sumokama kas mėnesį, tačiau už 3 praėjusių metų mėnesius iki šiol nėra atsiskaityta.

Antradienį autobusų parko darbuotojų delegacija Savivaldybėje paliko rajono merei adresuotą reikalavimą sumokėti susidariusią skolą. Dar vienas tokio rašto egzempliorius įteiktas Seimo nariui Artūrui Skardžiui, kurio irgi prašoma padėti išreikalauti skolą.

Jei tai nebus padaryta, vairuotojai grasina streiku.

Siūlo susigalvoti kitų verslų

„Jei mūsų įmonės apyvarta per metus būtų keliasdešimt milijonų, gal to vieno milijono trūkumas nebūtų toks skausmingas“, – svarsto A.Stonkus.

Direktorius džiaugiasi bent tuo, kad Savivaldybė randa galimybę bent iš dalies apmokėti einamąsias sąskaitas už nuostolingus maršrutus.

Antradienį susitikęs su administracijos direktoriumi Raimundu Ambrozaičiu, A.Stonkus ir vėl išgirdo, jog Savivaldybė neturi galimybių sumokėti įmonei iš karto visą skolą. R.Ambrozaitis sako matantis tik vieną išeitį – skolą autobusų parkui padengti dalimis iš į Savivaldybės biudžetą gautų neplaninių pajamų.

R.Ambrozaitis priminė, jog Savivaldybei priskaičiuojamos nuostolingų maršrutų dotacijos sudaro apie 45 proc. visų UAB „Šilutės autobusų parkas“ pajamų. Todėl, jo nuomone, pati bendrovė turėtų atidžiau peržiūrėti savo veiklą ir susigalvoti papildomų verslų, iš kurių galėtų gauti daugiau pajamų.

„Maximos“ neatidarys

Tokie pasiūlymai „Šilutės autobusų parko“ vadovui – jokia naujiena, apie tai buvo kalbėta jau kelis kartus.

Bet tikrai nepasakysi, kad įmonė tik laukia ranką ištiesusi. Papildomų pajamų užsidirba, teikdama įvairias paslaugas. Įvairiomis kryptimis vežamos ekskursijos, gabenamos siuntos, teikiamos padangų montavimo, šaltkalvių ir elektrikų paslaugos, atliekama elektros sistemų gedimų diagnozė, pagaliau – nuomoja sovėjimo aikštelę.

Kiek iš to yra naudos? „Pernai uždirbome kiek daugiau nei 400 tūkstančių litų, buvo metų, kai ir 500 tūkstančių litų papildomų pajamų gavome“, – sako A.Stonkus.

Kokių dar verslų galėtų imtis autobusų vairuotojai?

„Pagrindinė mūsų veikla yra žmonių vežimas. „Maximos“ juk neatidarysime?“ – visai nelinksmai klausia direktorius.
Be to, tuos „savus pinigus“ irgi yra kur panaudoti. Štai bene prieš 4 metus įmonė išperkamosios nuomos būdu įsigijo 9 naujus autobusus, tad dabar reikia kas mėnesį mokėti įmokas bankui.

Dar vienas savivaldybės vadovų ir autobusų parko darbuotojų atstovų grupės, vadovaujamos Povilo Juškevičiaus, susitikimas numatytas kitos savaitės pabaigoje. Tada, anot R.Ambrozaičio, bus sutikslinti visi skaičiai, tad bus galima ieškoti konkretaus sprendimo. Apie jį bus informuotas visas įmonės kolektyvas.