Pastaruosius keletą metų gimnazijoje daugėja mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių. Gimnazijos bendruomenė susiduria su iššūkiais, siekiant užtikrinti kokybišką ugdymą skirtingus poreikius turintiems vaikams. Dalyvaudami projekte pedagogai siekė įgyti daugiau žinių, analizuoti praktines patirtis kitose šalyse, ieškoti universalių ugdymo metodų, kurie palengvintų mokinių įtrauktį ir užtikrintų ugdymo kokybę kiekvienam.
Projekto metu šeši gimnazijos pedagogai dalyvavo kursuose Atėnuose, Berlyne ir Dubline, kur gilino įtraukiojo ugdymo metodines žinias ir jų praktinio taikymo įgūdžius, mokėsi išteklių ir priemonių efektyvaus panaudojimo būdų, kad atlieptų visų mokinių skirtingus poreikius. Projekto pabaigoje penkių mokytojų komanda vyko į Ispanijos miestą Kordobą, kur IES San Alvaro vidurinėje mokykloje stebėjo pamokas, popamokinius užsiėmimus, susipažino su įtraukiojo ugdymo sistema, taikoma mokykloje.
Mokytojai ir pagalbos mokiniui specialistai, dalyvavę projekto mobilumuose, savo įgytomis žiniomis ir patirtimis dalinosi dalykų metodinėse grupėse, gimnazijos metodinėje taryboje.
Gimnazijos bendruomenė, įvykdžiusi projekto veiklas, įgijo kompleksinių žinių ir praktinių įgūdžių svarbiausiose įtraukiojo ugdymo sudėtinėse dalyse: įvaldytos skirtingos darbo metodikos, susipažinta su ugdymo aplinkų pritaikymu ir turimų išteklių efektyviu panaudojimu, remiantis universalaus dizaino principais. Atliepdami įtraukiojo ugdymo keliamus iššūkius, kuriame savo gimnazijos įtraukiojo ugdymo modelį, tikime sėkme gerinant mokinių savijautos mokykloje rodiklius, ugdant mokinių socialinį-emocinį intelektą. Jau dabar stebime sustiprėjusį dalykų mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų bei tėvų bendradarbiavimą, efektyvesnį darbą pamokoje mokant įvairių ugdymosi poreikių turinčius mokinius.
Danguolė NAUJOKIENĖ, projekto koordinatorė
Rašyti atsakymą