Žibų pirmokėliai – tarptautiniame projekte

zibu pirmokeliaiŠilutės Žibų pradinės mokyklos 1a klasės mokiniai dalyvavo tarptautiniame INTERNATIONAL EDUCATION and RESOURSE NETWORK projekte, kurio tikslas – supažindinti mokinius su įvairių šalių, projekto partnerių kultūra, švenčių tradicijomis bei siekti tarpkultūrinio bendradarbiavimo tarp įvairių šalių mokyklų.

Šalies mokyklų dalyvavimas vaikų gebėjimus ugdančiuose tarptautiniuose konkursuose, projektuose yra labai svarbus veiksnys dedant ne tik gebėjimų, bet ir bendrosios dvasinės bei komunikacinės kultūros pagrindus.

Kadangi pagrindinė projekto tema – šventinių atvirukų gamyba bei jų išsiuntinėjimas nepažįstamiems kitataučiams, mūsų mokyklos pirmokėliai labai atidžiai ir kruopščiai darė atvirukus: piešė, karpė, klijavo, spalvino, dekupavo… Pramokę rašyti pirmąsias raides  šventiniuose savo darbeliuose nuoširdžiai užrašė palinkėjimus anglų ir lietuvių kalbomis. Paruoštus laiškus išsiuntė į septynių pasaulio šalių mokyklas. Jie iškeliavo Australijos, Kanados, Anglijos, Lenkijos, Indianapolio (JAV), Baltarusijos, Taivano (Kinija) mokyklų, projekto partnerių mokinukams.

Smagiausia buvo tai, kad laiškai iš minėtų šalių mokyklų ėmė plūste plūsti kaip  „atgalinė banga“ mano mokinukams. Vokuose jie sulaukė ne tik atsako į pasveikinimą, bet ir filmuotos medžiagos kompaktiniuose diskuose apie jų pačių  šalį, papročius, tradicijas, kuri leido mūsų vaikams labiau susipažinti su svečiomis šalimis. Nemažai gautų laiškų buvo parašyti lietuvių kalba. Tai padėjo suprasti, kad mūsų gimtąja šalimi, lietuvių kalba bei tradicijomis domimasi ir svetur.

Atgal grįžusių (iš visų 7 pasaulio šalių) laiškų kiekis rodo, kad mokinukams pavyko užmegzti ne su vienu, bet su keliais vaikais iš užsienio tam tikrus susirašinėjimo santykius.

Dalyvaudami šiame tarptautiniame projekte pirmokėliai mokėsi kruopštumo, atidumo, susipažino ir išmoko daug naujų angliškų žodžių. Išmoko vienas su kitu pasitarti, paprašyti klasės draugų, tėvelių pagalbos.

Mes, mokytojai, kiekvienas sau keliame uždavinį, kaip išugdyti mokinių gebėjimą bendrauti, rasti, tvarkyti ir perduoti informaciją. Šiandien galime drąsiai pasakyti, kad mums tai pavyksta. Mano mokiniai entuziastingai stvėrėsi šios užduoties ir įrodė, kad tereikia tik pašaukti, ir į tavo kvietimą atsilieps.

Džiugu, kad  užsimezgę ryšiai dar ir dabar nėra nutrūkę. Vaikai labiau pradėjo domėtis ne tik mūsų papročiais, istorija, be ir anglų kalba bei kitomis, dar mums nelabai gerai žinomomis kalbomis.