ŽŪM moksleiviai meistriškumą kėlė stažuotėse užsienyje

zum stazuotes DSC04487Žmonių su specialiaisiais poreikiais integracija į visuomenę ir darbo rinką – vienas svarbiausių išsivysčiusių Europos bei pasaulio šalių politikos prioritetų. Lietuvoje pastaraisiais metais asmenų su specialiaisiais poreikiais integracija įgauna pagreitį, kasmet vis daugiau neįgaliųjų tampa aktyviais visuomenės nariais.

Profesinio mokymo įstaigos – viena svarbiausių grandžių, įgyvendinanti visuomenės siekį sudaryti neįgaliems žmonėms lygias galimybes tapti savarankiškiems.

Šilutės žemės ūkio mokyklos Žemaičių Naumiesčio skyriuje kasmet mokosi apie 100 tokių jaunuolių. Nors mokykla – ne pati moderniausia, svarbiausia čia yra ne sienos ir nauji mokykliniai suolai, svarbiau – šilti bendruomenės narių tarpusavio santykiai, entuziazmas drąsiai žengti į priekį ir pasiruošti įsitvirtinti konkurencingoje šiuolaikinėje darbo rinkoje.

Keičiantis technologijoms mažės žemos kvalifikacijos darbuotojų poreikis, reikės vis daugiau aukštos bei vidutinės kvalifikacijos specialistų. Todėl neįgalių žmonių laukia dideli iššūkiai, kuriems būtina ruoštis.

Šilutės ŽŪM kasmet dalyvauja tarptautiniuose mobilumo projektuose, jų metu specialiųjų poreikių mokiniai vyksta į stažuotes ES šalyse. Šiemet buvo vykdomas Erazmus+ programos projektas „Meistriškumas“, kurio metu 4 būsimieji virėjai atliko 4 savaičių praktiką Italijoje, Romoje, ir 4 būsimieji apdailininkai tiek pat laiko stažavosi Vokietijoje, Chemnitzo mieste.

Projekto tikslai – įtvirtinti turimus profesinius įgūdžius, įgyti naujų, susipažinti su naujomis technologijomis, įgyti socialinės patirties, savarankiškumo, gilinti užsienio kalbos žinias.zum stazuotes 059

Partneriai Vokietijoje ir Italijoje pasistengė, kad lietuviai turėtų geras gyvenimo ir darbo sąlygas, gerai įgyvendintų projekto tikslus.

Būsimieji virėjai įtvirtino Italijos virtuvės patiekalų paruošimo gebėjimus: gamino salotas, daržovių, grybų, antruosius mėsos ir žuvies patiekalus, kepė picą, gamino lazaniją ir kt. Laisvalaikiu jie keliavo po Romą, susipažino su miesto istorija, kultūriniais paminklais.

Būsimieji apdailininkai taip pat grįžo įgiję patirties, nes priėmusi įmonė suteikė modernias darbo vietas, skyrė vadovus, aprūpino įrankiais.

Stažuočių metu įgyti įgūdžiai bus įvertinti pagal naują ECVET (Europos kreditų perkėlimo) metodiką. Tai reiškia, kad stažuotės metu moksleiviai įgyvendino jų profesinio mokymo programoje numatytas veiklas. Grįždami jie parsivežė vadovų vertinimus, į kuriuos atsižvelgta vedant metinius pažymius. Mokinių pasiekimai įvertinti tik gerai.

Mūsų mokiniai grįžo pasitikintys savimi, savarankiškesni ir drąsesni. Būsimieji virėjai – Rūta Žiliūtė, Jolanta Rauktytė, Justina Jurkšaitytė ir Andriejus Vasiliauskas sako, kad laikas Italijoje prabėgo kaip viena diena, ir kad jie mielai vėl grįžtų atgal. Būsimieji statybininkai Arvydas Rezgys, Mindaugas Lapinskas, Jurgis Oželis ir Evelina Jarockytė taip pat mielai sugrįžtų atgal į Vokietiją.

Stažuotės buvo nemokamos, nes projektinė veikla vykdoma gavus Europos Sąjungos paramą pagal Mokymosi visą gyvenimą programą. Vaikinams ir merginoms įteikti Europass mobilumo dokumentai, priimančiųjų organizacijų sertifikatai – jie sudaro didelę pridėtinę vertę greta mokyklos išduodamų kvalifikacijos pažymėjimų. Todėl stažuotėse dalyvavę mokiniai lengviau integruosis darbo rinkoje.

Mokyklos vadovai džiaugiasi, kad gali suteikti galimybę savo specialiųjų poreikių mokiniams naujų įgūdžių įgyti ES šalyse.

Direktorius Algimantas Abromaitis sako: „Į mokyklą rugsėjo 1-ąją ateinantys nedrąsūs, neretai menkus socialinius įgūdžius turintys jaunuoliai per 3 metus tampa savimi pasitikinčiais, atvirais gyvenimo iššūkiams žmonėmis. Mokyklos siekis – kiekvienam sudaryti jo galimybes atitinkančias ugdymosi sąlygas ir mes džiaugiamės, kad mokykla yra tokių žmonių užuovėja“.