Svajonių mokytojas – besišypsantis, atleidžiantis ir visad esantis šalia

Auguste 10 metuArtėjant Tarptautinei mokytojo dienai, kuri švenčiama spalio 5-ąją, mokyklose jau skamba šventiniai renginiai: vedamos netradicinės pamokos, rengiami koncertai.
Mokytojas – tas žmogus, kuris nusipelno išskirtinio mūsų dėmesio, nes nuo vaikystės tampa antruoju tėvu ar mama, vedančiu į tiesos ir pažinimo kelią.
Apie kokį mokytoją mes svajojame? Išugdantį kilnią pareigą, įkvepiantį, žadinantį kūrybiškumą, žingeidumą, visad suprantantį ir besišypsantį. Būtent mokytojas, pamiršęs savo asmenines problemas, turi visad išlikti mylintis, tiesiantis ranką ir sušildantis žodžiu.
Koks yra svajonių mokytojas? Apie tai paklausėme šilutiškių.

 

Augustė, 10 metų, Žibų pradinė mokykla:

– Būtų smagu, jeigu mokytojas į pamoką atsineštų saldainių. Juos valgytume per pirmą pamoką. Geras mokytojas turi būti linksmas, mandagus. Nenorėčiau grubaus mokytojo, kuris griežtai lieptų atlikti užduotis per tam tikrą laiką.
Būdama maža svajojau apie mokytojo profesiją, bet dabar jau ne, nes dirbti su vaikais yra sunku.

Emilis 8 metaiEmilis, 8 metai, Žibų pradinė mokykla:

– Nuoširdus, ramus, kuris niekada nevėluoja į darbą bei laikosi įstatymų – moko vaikus, sudrausmina. Nenoriu mokytojo, kuris būtų paniuręs arba, jei neatliktume namų darbų, šauktų.

 

 

 

 

 

 

Gabriele 9 metaiGabrielė, 9 metai, Žibų pradinė mokykla:

– Mokytojas turi būti griežtas. Jis turi mus išmokyti ne tik skaityti, rašyti, dainuoti, šokti, bet ir drausmingai elgtis. Mokytojas taip pat turi būti linksmas ir geras ne tik mokykloje, bet ir namuose.

 

 

 

 

 

 

Greta III kl. gimnazisteGreta, III kl., Šilutės pirmoji gimnazija:

– Gal ir norėčiau būti mokytoja, nes ir mano šeimoje yra daug mokytojų. Nors dabar esu apsisprendusi rinktis kitą profesiją, bet gal ateityje pasirinksiu mokytojo kelią. Man patinka bendrauti, matyti, kai mokiniai klauso. Manau, kad geras mokytojas yra tas, kuris bendrauja. Žinoma, mokytojas turi būti šiek tiek griežtas, nes reikia suvaldyti vaikus pamokoje, bet jis turi mylėti vaikus.

 

 

 

 

 

Martynas IV kl gimnazistasMartynas, IV kl., Šilutės pirmoji gimnazija:

– Mokytojas turi būti įdomus, inovatyvus, nes jo pareiga sudominti kiekvieną mokinį. Jei mokiniui bus nuobodu pamokoje, jis nekreips dėmesio į dėstomą dalyką. Jei mokytojas yra per daug skrupulingas, irgi negerai, nes į viską įsigilinti neužtenka pamokos.
Mokytojo darbas – vienas atsakingiausių, nes šios profesijos atstovai užaugina naująsias kartas ir išleidžia į pasaulį. Pats mokytoju niekada nesvajojau būti, tačiau, kai mokiausi pradinėje mokykloje, norėjau būti mokyklos direktoriumi.

 

 

 

 

 

Valdas 10 metuValdas, 10 metų, Žibų pradinė mokykla:

– Mokytojas neturėtų pykti, jei suklystame, turi mokėti visada atleisti. Man nepatinka, jei mokytojas liepia užduotį atlikti greitai.

 

 

 

 

 

 

 

Enrika 10 metuEnrika, 10 metų, Žibų pradinė mokykla:

– Geras mokytojas turi būti griežtas, nes negalima mokiniams leisti daryti tai, kas jiems šauna į galvą. Viskam turi būti aukso viduriukas.

 

 

 

 

 

 

 

Norbertas 10 metuNorbertas, 10 metų, Žibų pradinė mokykla:

– Gera mokytoja turi būti linksma, graži ir nuotaikinga, nes per pamokas reikia ne tik skaičiuoti ar atlikti užduotis, bet ir paišdykauti. Džiaugiuosi, nes mano mokytoja yra labai gera.
Nenorėčiau tokio mokytojo, kuris būtų griežtas ir neleistų net per pertraukas išeiti iš klasės.

 

 

 

 

 

 

Gintare antroko mamaGintarė, antroko mama:

– Mokytojas turi būti linksmas, geros nuotaikos. Malonu, jei vaikus jis sutinka su šypsena, tai lemia ir gerą mokinių mokymąsi bei elgesį. Mokytojas turi nepamiršti visad įvertinti bei pagirti mokinį už pastangas. Kai buvau mokine, mane pradžiugindavo toks mokytojo parodytas dėmesys. Po tokių akimirkų stiprėja noras mokytis.
Tikiu, kad būti mokytoju yra sunku, ypač – šiais laikais, kai tokie išdykę vaikai. Tačiau neabejoju, kad mūsų mokytojai su šiais iššūkiais susitvarko.

 

 

 

 

Eligija 15 metEligija, 15 metų, Šilutės jaunimo ir suaugusių mokymo centras:

– Vaikystėje norėjau būti kūno kultūros mokytoja, nes sekėsi sportuoti. Tačiau dabar planai pasikeitė, matau, jog dirbti mokytoju yra sunku. Geras mokytojas neturėtų pateikti sausų žinių, svarbu, kad jis bendrautų su  mokiniais, būtų jų draugas. Manau, tokių mokytojų yra nemažai.

 

 

 

 

 

 

Silutes rajono svietimo pagalbos tarnyboje psichologe dirbanti Genovaite Voitenko
Genovaitė Voitenko, Šilutės r. švietimo pagalbos tarnybos psichologė:

– Esu girdėjusi daug vaikų nuomonių, koks turi būti mokytojas.  Manau, kad tikrosios mokytojo savybės išryškėja dirbant su tais vaikais, kurie turi emocijų ir elgesio sutrikimų, asmeninių problemų, kai dėl tam tikrų priežasčių negali normaliai bendrauti su aplinkiniais.

Kartą per etikos pamoką darėme apklausą apie vaikų vertybes. Rezultatai buvo netikėti, nes iš 18 vertybių aukščiausiomis vaikai įvardijo humoro jausmą, supratingumą. Vadinasi, mokiniams šios savybės svarbesnės nei pažinimas. Mokytojas per pamokas turi ne tik teikti žinias, bet ir ugdyti asmenybes.

Bendraudama su vaikais iš rizikos šeimų dažnai pagalvoju, kad būtent mokytojas kartais būna tas vienintelis žmogus, kurį bręstanti asmenybė priima.

Kiekvienas mokytojas turi turėti psichologinių žinių, nes prie kiekvieno vaiko reikia mokėti prieiti. Mokytojas turi ne tik suprasti mokinį, bet ir pamokos metu padėti jam atsipalaiduoti. Savo elgesiu, geranoriškumu, garbingu bendravimu mokytojas parodo pavyzdį, iš kurio ir atsiranda pagarba.