Lietuviai – tarp mažiausiai per metus nuvažiuojančių Europoje

Atstumas, kurį per metus nuvažiuoja automobilis, gali pasufleruoti, kokia bus jo rida po kelių metų. Automobilių duomenų įmonė „carVertical“ atliko tyrimą Europoje ir JAV siekdama įvertinti, kuriose šalyse transporto priemonės per metus nuvažiuoja daugiausiai. Nemažai į Lietuvą iš Vakarų importuojamų automobilių pasižymi didele rida, kurią pardavėjai koreguoja, siekdami dirbtinai pakelti transporto priemonės vertę. Kuo mažesnė naudoto automobilio rida, tuo atidžiau reikėtų pasidomėti jo praeitimi.

Didžiausia rida – olandiškų automobilių

Tarp tikrintų automobilių, didžiausią vidutinę metinę ridą turėjo Nyderlanduose važinėjantys automobiliai – 29,851 km. Toliau rikiuojasi automobiliai iš Ispanijos (29,017 km), Danijos (27,346 km), Belgijos (24,308 km) ir Prancūzijos (23,775 km). Vos po 3-4 metų automobilių iš šių šalių odometrai jau rodys apie 100 tūkst. km ridą, kas gali paskatinti jų savininkus juos parduoti ir rinktis naują.

„Didesnė rida reiškia, kad automobilis bus vertas mažiau, todėl vairuotojai siekia tokius automobilius parduoti kol jų vertė smarkiai nenukrito. Iš Vakarų Europos į Lietuvą atkeliauja nemažai kelerių metų senumo automobilių su didele rida. Importuoti automobilius iš kitų Europos šalių nėra sudėtinga, todėl pats importo faktas reikšmingai nepadidina galutinės automobilio kainos“, – sako „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.

Lietuvoje važinėjančių automobilių metinė rida viena mažiausių Europoje – 17,980 km. Nors Lietuvos dydis lemia, kad vairuotojai dažniausiai keliauja trumpus atstumus, Lenkijos (17,925 km) ir Estijos (17,501 km) automobiliai nuvažiuoja dar mažiau. O Latvijos automobilių rida mažiausia visoje Europoje – 17,420 km.

Mažesnė rida užfiksuota tik iš JAV importuotuose automobiliuose – 16,941 km. Nors amerikietiškų automobilių rida ir mažiausia tarp visų tyrime dalyvavusių šalių, visgi dauguma iš JAV įvežtų transporto priemonių būna smarkiai apgadintos. Kitu atveju automobilių prekeiviams neapsimokėtų jų importuoti.

Taigi, nors automobiliai Lietuvoje per metus nuvažiuoja mažesnį atstumą nei Vakarų Europoje, po 10 metų tokio automobilio rida gali siekti jau apie 180 000 km.

Maža rida ir gera kaina – įtartina

Rinkdamiesi naudotą automobilį vairuotojai turėtų įtariai vertinti tuos, kurie turi mažą ridą, tačiau parduodami už mažesnę nei vidutinė rinkos kainą. Nesąžiningi pardavėjai neretai pakoreguoja odometro rodmenis, taip siekdami uždirbti daugiau.

Tikimybė įsigyti automobilį su pakoreguota rida smarkiai padidėja perkant iš užsienio įvežtus. Šalių registrai nesikeičia automobilių duomenimis, o nesąžiningi asmenys naudojasi šia spraga. Taip į Lietuvą patenka daugybė automobilių, kurių rida buvo suklastota, dažnai ne kartą.

„Prieš vykdami apžiūrėti dominančio automobilio, pirkėjai turėtų pasidomėti istoriniais jo faktais – įrašais apie kada nors patirtą žalą, istorinės ridos grafiku. Kartais žmonės važiuoja šimtus kilometrų automobilio apžiūrėti, tačiau tik tada sužino, jog rida buvo suklastota. Pirkėjams visada patariame atilikti bandomąjį važiavimą ir patikrinti automobilį autorizuotame autoservise. Jeigu pardavėjas nesutinka vežti automobilio į gerą reputaciją turintį servisą, tikriausiai reikėtų ieškoti kito modelio“, – aiškina M. Buzelis.

BNS inf.