Į akląją zoną patenka visi
ERGO atstovas Rimvydas Pocius sako, kad dalies eismo įvykių išvengti itin sudėtinga. Vieni tokių susiję su patekimu į akląją zoną – aplink automobilį esančią teritoriją. Joje vairuotojas atsiduria, kai jo automobilio priekinis ratas susilygina su kito automobilio galiniu bamperiu, ir joje lieka iki lenkimo pabaigos.
Itin atsargiems reikėtų būti persirikiuojant į kitą eismo juostą, ruošiantis pasukti ir sustoti, dėl aklosios zonos kitas automobilis, atrodytų, išdygsta iš niekur. Sureaguoti, kai kitas vairuotojas įsiveržia į jūsų erdvę, ar tai padarote jūs, gali būti per vėlu, viską lemia vos akimirka. Su akląja zona gali susidurti ir sunkiasvorių bei dviračių vairuotojai.
Norint sumažinti galimybes patekti į akląją zoną, ypatingą dėmesį reikėtų skirti veidrodėlių sureguliavimui. Šoniniuose veidrodėliuose turėtų matytis automobilio šonas ir kuo didesnė kelio dalis, horizonto linija turi atsidurti ten, kur baigiasi viršutinis veidrodėlio ketvirtadalis žiūrint nuo viršaus. Jei šoniniai veidrodėliai sureguliuoti per žemai, gali būti sunku pastebėti toliau važiuojančius automobilius, jei per aukštai – važiuojančius arti. Tuo metu galinio vaizdo veidrodėlis turi būti pasviręs, jame turėtų matytis visas galinis stiklas.
Jei veidrodėliai sureguliuoti tinkamai, nereikės sukinėti galvos, pasilenkti ar pasvirti į šoną. Naujuose automobiliuose išvengti aklosios zonos spąstų padeda papildomos saugumo sistemos, ant šoninių veidrodėlių pasirodantys ryškūs simboliai. Jei tokių saugumo sistemų nėra, pigus sprendimas – ant šoninių veidrodėlių kampuose klijuojami papildomi sferiniai veidrodėliai.
Praleiskite didelius automobilius
Reikia būti itin atidiems norint įvažiuoti iš greitėjimo juostos, kai pagrindiniu keliu važiuoja krovininis automobilis ar autobusas.
Jei važiuojate šalia didelės transporto priemonės jai iš dešinės, tikėtina, jog jos vairuotojui esate nematomi, todėl rekomenduojama persirikiuoti jai pravažiavus. Stenkitės aplenkti tik joms pravažiavus, neskubėkite, nes tokioje situacijoje krovininio automobilio ar autobuso vairuotojams jus sunku pamatyti. Siekiant aplenkti ir užvažiuoti priešais tokią transporto priemonę nemaža eismo įvykio tikimybė.
Saugumui itin svarbūs ne tik technologiniai sprendimai, bet ir vairuotojų elgesys. Prieš atliekant manevrą būtina bent kelis kartus pažvelgti į visus veidrodėlius, ar neatsirado kliūtis automobilio judėjimo kryptimi. Tikrinti galinio vaizdo veidrodėlį reikėtų kas 5 sekundes. Patariama pažiūrėti ir per petį: prieš rikiuojantis į kairę – per kairį, prieš rikiuojantis į dešinę – per dešinį. Dviem automobiliams keliaujant panašiu greičiu aklojoje zonoje automobilis gali likti net kelias sekundes, todėl visuomet reikėtų būti atsargiems.
Svarbu ir tinkamai informuoti kitus eismo dalyvius. Planuokite savo veiksmus kelyje, posūkio signalą įjunkite gerokai prieš manevrą. Jei patys pakliuvote į kito vairuotojo akląją zoną, prilėtinkite ar atsitraukite, kad jus pamatytų.
Pagal BNS inf.
Rašyti atsakymą