Antrokėliai gamtą tyrinėja kitaip

 

jankaus mokykla_ugdymasŠiandien siekiant ugdyti mokinių kritinį mąstymą, gebėjimą veikti įvairiose aplinkose, būtina išeiti iš formalizuotos aplinkos į netradicinę. Lietuvos gamtotyros pirmtakai taip pat pažymėjo, kad gamtotyra gali būti skleidžiama įvairiomis formomis.

Šilutės M. Jankaus pagrindinės mokyklos antrokėliai su mokytoja Violeta Lukočiene ne vienerius metus propaguoja ugdymą ,,už klasės durų“, kurio tikslas – skatinti mokinių ryšį su supančia aplinka bei ugdyti atsakomybę už ją. Keliaudami mokiniai pažįsta ne tik artimą aplinką, bet ir atranda dar nematytas vietas. Gamtamokslinis ugdymas vyksta pažintinėmis išvykomis, ekskursijomis, tai sudaro sąlygas glaudesniam ryšiui tarp gamtos – mokinio – šeimos – mokytojo, skatina išreikšti save, bendradarbiauti, įgyti pasitikėjimo ir atsakomybės.

Kadangi įvairios išvykos, gamtos fenologiniai stebėjimai nėra naujiena visoms mokykloms, tai mokytoja Violeta sugalvojo stebėjimus atlikti klasėje. Su tėvų pagalba mokiniai pririnko vynuoginių sraigių, jas apgyvendino akvariume. Kiekvienas antrokėlis augina savo sraigę, rytais ją numaudo, pamaitina, išvalo akvariumą, atneša maisto. Per matematikos pamoką sraiges vaikai pasvėrė, išmatavo, po savaitės vėl pakartojo ir palygino duomenis. Per pertraukas išneša į kiemą „pasiganyti“. Kiekviena sraigė turi savo vardą, o mokiniai savo sraigę atskiria pagal ant kriauklės užrašytą numerį. Jau ruošiamės ir sraigių lenktynėms. Savaitgaliais mokiniai savo sraiges parsineša namo. Jie mokosi rūpintis gyvūnais, o šie atsidėkoja teigiamomis emocijomis. Juk ne visi gali auginti šuniukus ar kačiukus. Kai pasibaigs stebėjimo laikas, kai kurie mokiniai norės auginti sraigę namuose, sako, kad ji neloja, necypsi ir pan.

Praktikos darbų, stebėjimų, mokslinių tiriamųjų darbų privalumai – tai mokinių motyvacijos didinimas, gamtamokslinės kompetencijos ugdymas, paskata domėtis gyvąja gamta.