„Aurum 1006 km lenktynėse“ sužibėjo ir šilutiškis

 

lenktynes 1_pPraėjusį savaitgalį Palangoje pasibaigė jubiliejinės „Aurum 1006 km lenktynės“. Įkaitusio asfalto ir benzino kvapą, adrenalino pliūpsnius ir pergalės skonį iki šiol jaučia šilutiškis Karolis Jovaiša. Jo komanda, lenktynėse važiavusi automobiliu „Lotus exige“, savo kategorijoje užėmė pirmąją vietą, o bendroje įskaitoje iš 38 automobilių liko dvylikta. Puikų rezultatą vaikinai pademonstravo ir kvalifikacinėse varžybose, mažai atsilikę nuo „Lamborghini“ ir „Porche“ klasės automobilių.

 „Lenktynių rezultatas nustebino ne tik mus pačius, bet ir kitus sportininkus. Įrodėme, kad lengvas ir mažas automobilis gali atlaikyti tokį atstumą, važiuojant dideliu tempu. Komanda taipogi buvo susistygavusi ypatingai gerai“, – džiaugsmo neslepia K. Jovaiša.

„Porsche“ pranoko „Lamborghini“

Liepos 20 dieną Palangoje buvo duotas startas didžiausiu automobilių žiedinių lenktynių festivaliu Baltijos šalyse tituluojamoms „Aurum 1006 km lenktynėms“.

Renginio istorijoje tai buvo jubiliejinės, 20-osios lenktynės – neeilinė šventė tiek rengėjams, tiek patiems sportininkams, tiek žiūrovams, automobilių sporto gerbėjams. Ilgasis lenktynių savaitgalis į Palangą atėjo jau trečiadienį, kai čia darbą pradėjo „Aurum 1006 km lenktynių“ administracinė ir techninė komisijos, suteikusios galimybę liepos 20-ąją jubiliejiniame maratone varžytis 38 komandoms. Neatsitiktinai komisarai, tikrindami kaip paruošti sportiniai automobiliai, šiemet ypatingą dėmesį skyrė saugumo paketui. Mat šių lenktynių devizas – saugus eismas.

Į „Aurum 1006 km lenktynes“ atvyko 38 komandos iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Belgijos, Olandijos ir Slovakijos.

Lenktynėse dalyvaujančių komandų sudėtyje – 134 sportininkai ir 38 komandų vadovai, be mechanikų ir kito techninio personalo. Didžiausią delegaciją – 32 komandas, kaip ir dera į lenktynes delegavo varžybų šeimininkai. Vyriausiam dalyviui buvo 57-eri metai, o jauniausiam – 16.
Populiariausias „Aurum 1006 km lenktynių“ automobilis išliko BMW. Įvairių modifikacijų BMW automobilių pagrindinių lenktynių trasoje šiemet žiūrovai matė net 15. Tvirtą antrąją poziciją populiariausiųjų sąraše užėmė „Volkswagen“ – 6. Trečioji vieta priklausė „Porsche“ – keturi automobiliai, o ketvirtoji – kartu su „Porsche“ vienomis iš rimčiausių pretendenčių laikomoms trims ekipoms, į trasą išvairuosiančioms vertus varžovų pagarbos įvairių modifikacijų „Lamborgini“.

Dvi komandos lenktynėms pasirinko „Cupra“, o po vieną – įvairių modifikacijų „Alfa Romeo“, „Chevrolet“, „Hyundai“, „Honda“, „Lada“, „Lotus“, „Peugeot“ ir „Subaru“ automobilius.
Liepos 20 dieną, nuo lenktynių pradžios prabėgus 8 val. 37 min. 26,121 sek., finišo liniją, nuvažiavęs visą 373 ratų distanciją pirmas kirto „Circle K milesPlus Racing Team“ komandos lenktynininkas Julius Adomavičius, vairavęs „Porsche GT3 Cup“ automobilį.

lenktynes 2Savo klasėje – pirmi

Šilutiškis Karolis važiavo komandoje „autopublic.org – lamboo.lt“, kartu su kauniečiu Pauliumi Paškevičiumi ir klaipėdiečiu Martynu Čiuželiu. Jų vadovas – Laurynas Vaitiekūnas. Vaikinai važiavo 2012 metų automobiliu „Lotus exige“, turinčiu 450 arklio galias ir sveriančiu 800 kg. Tai buvo pati lengviausia mašina iš visų.
„Aurum 1006 km lenktynėse“ šilutiškis dalyvavo jau antrą kartą. Pernai jis važiavo kitu automobiliu, kuris patyrė techninių nesklandumų, komanda buvo prastai pasiruošusi, taigi gerų rezultatų pasiekti nepavyko.

„Šiemet komanda buvo puiki ir viskas vyko sklandžiai. Pavyko parodyti įspūdingą rezultatą, pats dar negaliu patikėti“, – džiaugsmo neslepia K. Jovaiša. Komanda savo SP2 klasėje laimėjo pirmąją vietą, o bendroje įskaitoje vaikinai liko dvylikti.
Lenktynininkai laimėjo didžiules taures, rėmėjų įsteigtus prizus. „Aurum 1006 km lenktynėse“ šmėžavo daug Lietuvos pramogų pasaulio ir krepšinio žvaigždžių, bet Karolis sako, kad nebuvo laiko kada su jais bendrauti, komanda orientavosi į lenktynes. Vaikinai dažnai buvo rodomi per televiziją, kuri transliavo lenktynes.

Karolis neslepia, kad lenktynėse važiavo ne dėl prizų, o dėl tokio vairavimo patirties ir komandos garsinimo. Jis labai dėkingas savo rėmėjams UAB „Kavesta“ ir UAB „Įtampa“, be kurių pagalbos nebūtų išvažiavęs, juk automobilių lenktynės – brangus sportas.

Praėjus porai dienų, po lenktynių pabaigos, Karolis gavo pasiūlymą dalyvauti Baltijos šalių lenktynėse.

Galvojo, kad lenktynės baigtos

Pasak Karolio, galbūt jo komanda būtų pasirodžiusi dar geriau, jeigu ne nenumatytos kliūtys. „Važiavome 6-oje vietoje ir likus valandai laiko iki varžybų pabaigos, lūžo automobilio galinio kairiojo rato pusašis. Dėl to kritome į 12-ąją poziciją“, – „Šilutės naujienoms“ pasakojo Karolis.
Šiose lenktynėse buvo ir daugiau nesklandumų. Karolis pasakojo, kad ketvirtadienį vyko treniruotės, penktadienį treniruotės ir kvalifikacinis važiavimas, o šeštadienį – lenktynės. Ketvirtadienį lūžo svarbi automobilio „Lotus exige“ dalis – priekinio kairiojo rato stebulė.

„Manėme, kad lenktynės baigtos, bet mus išgelbėjo geri mechanikai. Jie važiavo per visą Lietuvą, rinko detales, pjaustė metalus ir individualiai pagamino detalę automobiliui, nes Lietuvoje tokių automobilių kaip ir nėra, taigi ir jų detalių“, – įspūdžiais dalinosi lenktynininkas.
Galiausiai, penktadienį, praleidusi daug treniruočių, komanda išvažiavo į kvalifikacinį važiavimą ir parodė įspūdingą rezultatą – užėmė 7 – ąją vietą. Trasos tiesiojoje „Lotus“ išvystė maksimalų 220 km/h greitį. Komandos „autopublic.org – lamboo.lt“ laikas buvo 1 min. 12, 6 sek., o pavyzdžiui „Lamborgini“ kvalifikacijoje pralėkė per 1 min. 8, 9 sek.

lenktynes 3„Lengviausiu ir mažiausiu automobiliu parodėme įspūdingą rezultatą, juk „Lamborgini“ ir „Lotus“ skiriasi kaip diena nuo nuo nakties“, – sako Karolis.
Lenktynės iš vaikinų pareikalavo ir fizinių jėgų. Karolis pasakojo, kad šeštadienį lauke buvo 21-25 laipsniai šilumos, o automobilio salone svyravo nuo 50 iki 60. Karštis į automobilio saloną patenka iš variklio skyriaus, kad šis geriau aušintųsi, maksimaliu galingumu įjungiami ir ventiliatoriai. Lenktynininkai tokiame įkaitusiame automobilio salone praleido apie pusantros valandos.

Važinėja nuo 4 metų

Šiuo metu K. Jovaiša studijuoja Verslo kolegijoje Klaipėdoje. Vaikinas sako, kad vasarą daugiau laisvo laiko, taigi galima atsidėti savo mėgstamam pomėgiui. Lenktynių pasaulyje 20-metis ne naujokas. Būdamas vos keturių metukų jis pradėjo važinėti kartais, o nuo 12 metų pradėjo sportuoti profesionaliai. Į lenktynių sportą jį atvedė tėtis Egidijus.

Karolis kartais važiavo Lietuvos čempionatuose, vėliau Baltijos šalių. Aukščiausias jo šios sporto šakos pasiekimas buvo Portugalijoje įvykęs pasaulio kartingo čempionatas. Pasak vaikino, tąkart įspūdingų rezultato pasiekti nepavyko, iš 72 dalyvių jis liko 32-as. Visgi tai buvo pirmas kartas tokio lygio varžybose.
Jau anksčiau Karolis yra sakęs, kad norint pasiekti geriausią rezultatą, reikia labai daug treniruotis. Kad patektų tarp stipriausių jis yra išvažinėjęs begalę litrų kuro, nuzulinęs daugybę padangų.