Autobusų parko iškeldinimo startas: prisistatė du investuotojai

PASIULYMAI 2Poros mėnesių valdžios kalbos apie ketinimus iškeldinti Šilutės autobusų parką į kitą vietą ir jo vietoje pastatyti naują autobusų stotį su prekybos centru pagaliau perėjo prie konkrečių veiksmų. Praėjusį ketvirtadienį Savivaldybėje įvyko dviejų investuotojų, siūlančių atlikti tokius darbus, prisistatymas.

„Lidl“ tarp investuotojų nėra

Bendrovių „Capital City Group“ ir „Projestos Projektai“ generaliniai direktoriai Mindaugas Zaremba ir Rytis Kanapėnas savivaldybės vadovams ir politikams pristatė pasiūlymus, kaip galėtų įgyvendinti savivaldybės sumanymus. Pasirinkus vieną iš bendrovių, 2018 metais ar net 2017-ųjų pabaigoje Šilutėje atsirastų dar vienas „Maxima“ arba „Iki“ prekybos centras.

Be abejonės, politikai norėjo išgirsti, kad kuris nors iš investuotojų yra prekybos tinklo „Lidl“ atstovas, ir su nauja autobusų stotimi Šilutėje ketina statyti šį visų laukiamą prekybos centrą. Juolab, kad ir to tinklo atstovai, besidominantys autobusų parko teritorija, jau buvo aplankę savivaldybės valdžią.
PASIULYMAI 4
Tačiau, anot savivaldybės administracijos direktoriaus Sigito Šepučio, „Lidl“ atstovams nepriimtinas reikalavimas, kad investuotojas pastatytų ne tik autobusų stotį su prekybos centru, bet ir Dariaus ir Girėno gatvės gale pastatytų naują autobusų parką su reikalinga infrastruktūra. „Lidl“ norėtų už dabartinioautobusų parko teritoriją atsiskaityti pinigais, ir papildomus statybos darbus perleisti Savivaldybei.

Bet rajono valdžia vengia imtis statybų organizavimo, nes baiminasi, kad dėl viešųjų pirkimų virtinės autobusų parko iškeldinimo procesas užtruktų kelerius metus.

Giriasi patirtimi, bet slepia metinę apyvartą

Bendrovės „Capital City Group“ generalinis direktorius M.Zaremba savo prisistatymą pradėjo kalbomis apie visos įmonių grupės darbuotojų skaičių – 400 darbuotojų, bendrą metinę apyvartą – 30 mln. Eur. Minėjo didelę darbo patirtį ir pasirengimą investuoti į Šilutės autobusų parko perkėlimo ir naujos stoties bei prekybos centro „Maxima“ statybas 5 mln. Eur. Tačiau iš savo statybų pavyzdžių paminėjo tik vieną – Palangos autobusų stotį su prekybos centru. Tiesa, dar planuoja būsimas statybas viename iš Baltarusijos miestų.

Pateikdamas autobusų stoties statybų Šilutėje projektą M.Zaremba daugiau dėmesio skyrė statybviečių planams, erdvių išdėstymui, bet nieko neužsiminė apie architektūrinius sprendinius.

M.Zaremba žadėjo, kad jeigu savivaldybės Taryba pasirinktų investuotoją „Capital City Group“, tada naujoji stotis ir prekybos centras pradėtų veiklą 2018 metų pirmąjį pusmetį.

Politikams kliuvo planuojamos autobusų išvažiavimo vietos į Katalikų bažnyčios gatvę. Abejota, ar tikslinga autobusais trikdyti galimas tikinčiųjų procesijas ir t.t.

PASIULYMAI 1Pristatyme dalyvavęs Seimo narys Artūras Skardžius domėjosi įmonės „Capital City Group“ statybų pajėgumais ir patirtimi. M.Zarembos jis prašė pasakyti konkrečią 2015 metų statybos darbų apyvartą, pelningumą. Tačiau M.Zaremba išsisukinėjo, minėdamas tik visos įmonių grupės suminę apyvartą.

A.Skardžiaus smalsumą slopino meras V.Laurinaitis, teigdamas, kad visi nori sužinoti bendrovės siūlymus apie naujas statybas, o ne bendrovės ekonominius rezultatus…

Dėmesys – architektūriniams sprendiniams

UAB „Projestos Projektai“ generalinis direktorius R.Kanapėnas siūlė pastatyti naują Šilutės autobusų stotį su prekybos centru „IKI“, taip pat pastatyti naują autobusų parką.

Nors jo pristatomi nauji statybos objektai buvo vaizdžiai pateikti plakatuose, bet vis tiek savo kalboje jis daug dėmesio skyrė būsimų pastatų architektūrai. Pasak R.Kanapėno, jis pats yra architektas ir todėl nesiryžtų „svarbiausiems miesto vartams“ – autobusų stočiai su prekybos centru – ir netgi autobusų parko administraciniam pastatui siūlyti stačiakampių dėžučių įvaizdį. Jis teigė, kad „Projestos Projektų“ autobusų stoties pastatas bus tampriai suderintas su šalia esančios katalikų bažnyčios ansamblio architektūra. Stotis būtų dekoruota raudonomis klinkerio plytelėmis, pastatą puoštų bokštelis su laikrodžiu.

Autobusų laukiantiems keleiviams, norintiems patekti į prekybos centrą, nereikėtų eiti lauku – stotis ir prekybos centras bus sujungti terminalu.
Niekam nekilo abejonių ir dėl UAB „Projestos Projektai“ patirties, kompetencijos ar finansų. Bendrovė prekybos centrus su autobusų stotimis jau pastatė Kėdainiuose, Klaipėdoje, Skuode, Ukmergėje, Vievyje, turi 20 metų šio darbo patirtį. Metinė statybos darbų apyvarta – apie 30 mln. Eur.

Pasak R.Kanapėno, jeigu „Projestos Projektams“ bus patikėti autobusų parko iškeldinimo, naujos stoties ir prekybos centro statybos darbai, bendrovė šiai investicijai turi 4 mln. eurų ir darbus atliktų iki 2017 m. pabaigos.

Spręs neeiliniame posėdyje

Savivaldybės meras V.Laurinaitis pristatyme buvusiems savivaldybės Tarybos nariams sakė, kad rugpjūčio mėnesį bus sukviestas neeilinis savivaldybės Tarybos posėdis, skirtas tik Šilutės autobusų parko iškėlimo reikalams aptarti ir parinkti investuotoją.