Baldų fabriko „Germanika“ darbuotojai stato kurėną ir buria vieningą komandą

GERMANIKA KURENAS_4SBA koncerno valdomo Sakūčių kaime įkurto baldų fabriko „Germanika“ darbuotojai iki birželio mėnesio yra užsimoję pastatyti autentišką senovinį laivą kurėną, kuris ir vadinsis „Germanika“. Laivo statybos idėja galimai apjungs visus įmonės darbuotojus, kurie į fabriką iš kelių savivaldybių atvyksta ne tik dirbti, užsidirbti, bet ir buriasi į vieningą bendraujantį kolektyvą. Kolektyvo nariai brangina ne tik darbą, bet ir gerus santykius su bendradarbiais ir puoselėja poilsį kartu. Bent jau tokį sumamymą turi fabriko direktorius Rolandas Baltuonis ir artimiausi jo bendraminčiai.

Gamins savo rankomis

Panašaus kurėno vertė, pasak laivo statybai vadovaujančio tokių laivų statybos meistro, rusniškio Simo Knapkio, rinkoje būtų apie 15 tūkst. eurų. Tačiau „Germanikos“ baldininkams kurėnas tiek nekainuos. Medžiagomis ir meistro konsultacijomis pasirūpins fabriko šeimininkai, o savo laisvalaikio poreikiams skirtą kurėną darbuotojai pasidarys savo rankomis.

Jau dabar savanoriai paruošė statybvietę, sukalė laivo dugną, išpjovė ir sumontavo ragus bei špantus. Darbuotojai buriasi į grupeles kitiems darbams. Kiekvienas fabriko darbuotojas laivo statybvietėje atranda sau tinkamą darbą ar bent sudaro geresnes darbo sąlygas dirbantiesiems: kuria gerą nuotaiką, ruošia arbatėlę ir t.t. Be kita ko tikimasi, kad laivo statybvietėje pasidarbuoti vietos atsiras ir įmonės darbuotojų šeimų nariams, vaikams. Juk iki laivo statybos pabaigos laukia dar daug įvairiausių darbų: reikės impregnuoti ir dervuoti medieną, obliuoti lentas, jas tvirtinti, sukalti lenktomis vinimis, pagaminti suolus ir dar daug kitų medžio, metalo, virvių detalių ir jų tvirtinimo darbų.GERMANIKA KURENAS_6

Kurėno ragas – papuoštas vainiku

Praėjusį antradienį, kovo 13 dieną fabriko darbuotojai suėjo į statomo kurėno pirmąsias iškilmes – vainiko kėlimą. Pasak S.Knapkio, įprasta, kad statant namą vainikas keliamas tik tuomet, kai pasimato būsimo pastato kontūrai ir yra iškeltas stogo kraigas. Statant kurėną tai pat keliamas vainikas. „Germanikos“ kurėno vainikas iškeltas ant laivo rago, kuris prie sumontuoto laivo dugno pritvirtintas kartu su bortų špantais. Kurėno statybvietės brigadininku galima pavadinti 8 metus fabrike dirbantį įrengimų operatorių Daivarą Gruzdovą. Jis organizuoja kurėno statybos talkininkų brigadas, bene pirmasis išmoksta S.Knapkio meistrystės pamokas ir moko kitus.

Todėl statomo kurėno vainiką pakabinti ant laivo priekinio rago kartu S.Knapkiu buvo pakviestas ir D.Gruzdovas. Atlikęs ceremoniją D.Gruzdovas susirinkusiesiems sakė, kad kurėno statyba atitiks pagrindinius fabriko „Germanika“ veiklos principus: „Saugumas, kokybė ir efektyvumas“. Jis patikino, kad darbus prižiūrės ir į pirmąją kelionę Kuršių mariose bus pakviestas fabriko darbų saugos specialistas, meistras S.Knapkis prižiūrės, kad darbai būtų atlikti be kokybės nukrypimų, o 8 metrų ilgio kurėne bus 8 irklai, nors senovėje tokiuose laivuose įprastai buvo montuojami tik 6 irklai. Tiek irklų užtikrins efektyvesnį kurėno plukdymą kai pritrūks palankaus vėjo. Kurėnu saugiai galės plaukti apie 10 žmonių.

Gal statys ir kurėnų flotilę?..

GERMANIKAĮmonės direktorius R.Baltuonis kurėno vainiko kėlimo iškilmėse žiniasklaidininkų buvo provokuojamas pafantazuoti, kad gal vieno kurėno tokiam dideliam kolektyvui nepakaks? O gal ir kitų SBA koncerno įmonių vadovai jau irgi turi planų pasekti „Germanikos“ kolektyvo pavyzdžiu, ir taip sudaryti baldininkų senovinių laivų flotilę?

R.Baltuonis pritarė, kad tai galėtų būti gražios idėjos ir kas žino ką sugalvos kitų fabrikų kolektyvai. Tačiau dabar, pasak direktoriaus R.Baltuonio, yra tikslas su visu draugišku „Germanikos“ kolektyvu įgyvendinti pirmąjį sumanymą – laivo statybos darbus baigti iki birželio mėnesio, nuleisti jį į Kuršių marių vandenis ir išmokti saugiai juo naudotis. Planuojama, kad laivybos metu kurėnas stovės Kintų uoste, o kitu metų laiku bus saugomas fabriko teritorijoje.  

Senovinių laivų meistras S.Knapkis sakė nebeskaičiuojantis kiek dešimčių laivų ir valčių jau yra gaminęs. Pasak meistro, jam skaudžiausia jeigu jo pagamintą laivą užsakovas nenaudoja, o tik pūdo krante. Jis sakė neabejojantis, kad „Germanikos“ kurėno laukia daug kelionių ir apie tai galima spręsti iš laivą statyti pasiruošusių talkininkų gausos.