Barbė neužleidžia lyderės pozicijų: jau beveik 60 metų vis dar išlieka vienu perkamiausių žaislų

 

5c0446bab1a9fBene garsiausia žmonijos istorijoje lėlė „Barbie“ pavasarį švęs 60 metų jubiliejų. Šis žaislas daugiau nei pusę amžiaus išlaiko net kelių kartų vaikų susidomėjimą. Nepaisant modernaus technologijų amžiaus, „Barbie“ jau šešis dešimtmečius neužleidžia lyderės pozicijų ir išlieka vienu perkamiausių žaislų pasaulyje. Šią lėlę geidžia po eglute rasti šių laikų vaikai, o garsiausi pasaulio dizaineriai jai kuria prabangiausius apdarus. Prie „Dior“, „Givenchy“, „Armani“, „Lagerfield“, „Versace“ prisijungia ir Lietuvos madų kūrėjai – garsiausi mūsų šalies dizaineriai taip pat priėmė „Barbie“ iššūkį ir jau kuria jai sukneles, kurias pristatys kitų metų pradžioje.

Lėlę sukūrė savo dukroms

Lėlės „Barbie“ sumanytoja – Ruth Handler. Nupirkusi savo mergaitėms lėlę Bild Lilli, sukurtą Vokietijoje ir skirtą suaugusiesiems, moteris pastebėjo, kad vaikams daug labiau patinka žaisti su lėlėmis, atrodančiomis kaip suaugę žmonės, o ne su lėlėmis, primenančiomis kūdikius ar mažus vaikus. Taip amerikietei gimė idėja sukurti ypatingą žaislą – lėlę „Barbie“. Pirmoji lėlė buvo pristatyta visuomenei 1959 metais tarptautinėje žaislų parodoje, Niujorke. „Barbie“ sumanytoja lėlę pavadino savo dukros garbei, nesutrumpintas Barbės vardas yra Barbara Millicent Roberts. Kita garsi šios kampanijos lėlė – Kenas. Jis buvo sukurtas po poros metų – sūnaus, kurio vardas yra Kennethas, garbei.

Prekyboje vos pasirodžiusi „Barbie“ akimirksniu pavergė Ameriką. Netrukus ir visą pasaulį apėmė barbių manija, kuri neatslūgsta net ir po šešių dešimtmečių.

Turėjo net 150 skirtingų profesijų

„Barbie“ 2019-ųjų kovo 9 d. švenčia 60 metų. Per šį laiką lėlė tapo savotišku idealios moters simboliu, propaguojančiu lyčių lygybę – moteris gali tapti kuo panorėjusi. „Barbie“ tapo pačių vairiausių profesijų atstove. „Barbie“ – „McDonald‘s“ kasininkė, gydytoja, vaikų darželio auklėtoja, astronautė ir net šešis kartus kandidatavo į prezidentės postą. Iš viso lėlės „Barbie“ įkūnijo pusantro šimto pačių įvairiausių profesijų atstovų. Parduotuvių lentynose galime rasti lėlių, apsirengusių net ir pačiomis prabangiausiomis suknelėmis. 1999 metais pradėta pardavinėti pati brangiausia „Barbie“, kainuojanti net 85 tūkst. dolerių. Šios lėlės suknelė buvo dekoruota net 160 deimantų, o pačią lėlę puošė auksiniai papuošalai. Pirkėjus visame pasaulyje taip pat džiugina vienaragius ar filmo „Saulėlydis“ herojus vaizduojančios barbės.

Įdomu tai, kad viena lėlės gerbėja pasistengė surinkti kuo daugiau sukurtų skirtingų barbių. Į Gineso rekordų knygą Vokietijoje gyvenanti Bettina Dorfmann pateko surinkusi didžiausią lėlių kolekciją – daugiau nei 15 tūkst. lėlių.

Per visą „Barbie“ gyvenimo laikotarpį lėlėms pasiūta milijonas skirtingų drabužių, kurtų įvairių dizainerių ir garsių mados namų, tokių kaip „Dior“, „Givenchy“, „Armani“, „Lagerfield“, „Versace“ ir „Moschino“. Lietuvos dizaineriai taip pat priėmė „Barbie“ iššūkį ir jau dabar kuria jai sukneles, kurias pristatys kitų metų pradžioje. Garsiausiai pasaulio lėlei apdarus kuria Ramunė Piekautaitė, Egidijus Rainys, Liutauras Salasevičius, mados namai „Inži“, Lilija Larionova, „Mas924“ ir kt.

Tarp perkamiausių pasaulyje

Po 57-erių metų „Barbie“ nusprendė pradėti gaminti įvairių figūrų tipų lėles, pakeisti jau visiems įprastą ir žinomą lėlės išvaizdą. „Barbie“ lėlės pradėtos kurti skirtingų odos atspalvių, su pačiomis įvairiausiomis šukuosenomis – ilgais, trumpais, garbanotais, šviesiais, tamsiais plaukais. Taip buvo siekiama neatsilikti nuo XXI amžiaus visuomenės. Šis sumanymas sulaukė daug teigiamų atsiliepimų iš tėvų, nes mergaitėms parodoma, kad moterys yra skirtingos ir turi kuo didžiuotis. O vaikams visada patinka didesnis žaislų pasirinkimas.

„Barbie“ dabar turi savo paskyrą tokiuose socialiniuose tinkluose kaip „Facebook“ ir „Instagram“. O gerbėjų skaičiumi nenusileidžia žymiausioms pasaulio socialinių tinklų žvaigždėms. „Barbie“ „Instagram“ paskyra turi 1,2 milijonus ištikimų sekėjų, o „Facebook“ – per 14 milijonų gerbėjų armiją.

Dėl fenomenalaus „Barbie“ populiarumo ir gebėjimo prisitaikyti prie naujovių bei pokyčių šios lėlės iš lyderės pozicijų nesugebėjo išstumti net ir modernios technologijos. „Barbie“ jau beveik 60 metų vis dar išlieka vienu perkamiausių žaislų. „Mattel“ duomenimis, kas sekundę planetoje parduodama net po tris „Barbie“ lėles. Su šia lėle užaugo jau kelios kartos, ir dabar auganti mažoji karta taip pat dažnai šią lėlę tikisi išvysti po Kalėdų eglute.