Dviračiai jau keliuose: ką svarbu žinoti visiems?

Į gatves jau išriedėjo dviračių mėgėjai. Kad dviračio netektų remontuoti tada, kai jau reikia leistis į kelią, ekspertas pataria, kaip jį paruošti sezonui ir kokių taisyklių laikytis prie vairo.

Kad judėjimas būtų saugus ir sklandus, pasaulio rekordininkas, dukart olimpinis čempionas ir dviračių parduotuvių „Umarai“ savininkas Gintautas Umaras pataria juo rūpintis ir skirti ypatingą dėmesį kelių eismo taisyklėms.

„Jei turite dviratį, geriausia juo pasirūpinti rudenį. Tepalų trūkumas, užrūdijimai, pavasarį tik pablogina būklę. Dažnai žmonės atveža dviračius, kurių grandines tenka iškirpti, išmesti ir keisti naujomis“, – sako G. Umaras.

Jo teigimu, atšilus orams dviratis jau turi būti sutepta grandine ir pripūstomis padangomis. Svarbu išvalyti grandinę ir dantračius, juos sutepti, nes grandinės perdavimo efektyvumas itin sumažėja, jei ji ištampyta ar nešvari. Jeigu grandinę ant didžiojo priekinio dantračio galima lengvai atkelti pirštais, o trys nareliai į vieną bei į kitą pusę pakyla nuo dantračio, tokia grandinė yra nusidėvėjusi ir ją derėtų pakeisti. Tai itin svarbu ir dėl saugumo, kad grandinė neprasprūstų.

Reikėtų patikrinti ar gerai veikia stabdžiai, ar vairas nėra laisvas, ar vairo kolonėlė bei guoliai veikia tinkamai, ar vairas neužsikerta. Trinktelėjus dviratį į kietą pagrindą, niekas neturėtų barškėti. Prieš važiuojant į kelią, būtina prisipūsti padangas, jas patikrinti nėra praplyšę, ar nėra įpjovimų.

Jo teigimu, kelyje visuomet būtina dėvėti šalmą, važiuodami jį turėtų būti užsidėję bet kokio amžiaus dviratininkai. Tai priemonė, kuri saugo galvą. Net jei 10 metų važinėjant dviračiu šalmas nepasitarnavo kaip apsauga, vienuoliktaisiais gali nutikti, kad jis apsaugos nuo sužalojimų. Prie šalmo dėvėjimo ypač svarbu pratinti jaunąją kartą, kad ši priemonė jiems būtų įprasta. Šalmas yra būtinybė ir elektriniais paspirtukais važiuojantiems žmonėms.

Važiuojant dviračiu svarbu neužmiršti, kad eisme dalyvauja ir kiti eismo dalyviai, kurie gali pasisukti, sustoti ar vingiuoti dviračių take. „Nėra teisinga, kad mes leidžiame dviratininkams ir paspirtukininkams važinėti šaligatviais. Lietuvoje turime pakankamai gerai išauklėtą vairuotojų bendruomenę. Daug dviratininkų važiuoja gatvėmis bei keliais ir eismo įvykių tikrai mažai”, – sako olimpinis čempionas.

G.Umaras pataria nesiimti darbo, kurio dviračių turėtojai neišmano. Mėgindami sutaupyti ar norėdami išmokti pasirūpinti dviračiu, žmonės užsisako dalių, kurios nevisai tinka jų transporto priemonei. Dviratininkai nežino, kad negalima keisti grandinės nekeičiant dantračių ir atvirkščiai. Jeigu keičiame grandinę, tuomet galinius dantračius – kasetę – irgi būtina pakeisti, ir šios dalys turi būti suderintos. Žmonės, imdamiesi mechanikos darbų, dažnai perveržia dviračio varžtus, veržles, tuomet jų atsukimas būna komplikuotas: pasitaiko, kad dalis tenka nupjauti ar pakeisti dviračio rėmą.

G.Umaras pataria ypatingą dėmesį skirti aprangai. Nebūtina dėvėti ryškiaspalves liemenes, kurios sušilus orui yra nepatogios. Jas puikiai pakeičia mirksintys žibintai, todėl svarbu turėti gerai veikiančius priekinius ir galinius signalinius žibintus. Daugelis jų turi vidinius akumuliatorius, kuriuos galima pakrauti per USB jungtį, todėl galima patogiai saugoti save ir būti matomais kelyje.

BNS inf.