Eismo saugumas rajono keliuose parūpo ne tik tas problemas kas mėnesį sprendžiančiai Eismo saugumo komisijai, bet ir patiems savivaldybės vadovams: prieš savaitę vykusį išplėstinį šios komisijos posėdį inicijavo ir jame dalyvavo bei naujų minčių pažėrė ir meras Vytautas Laurinaitis, ir kiti administracijos vadovai. Mero nuomone, daugelyje rajono kelių reikėtų leisti važiuoti didesniais greičiais, o greičio stabdymo kalnelių, vadinamųjų „gulinčiųjų policininkų“ turėtų būti žymiai mažiau.
Vargu ar kas pasiginčys, kad Šilutės rajono keliuose greičiau nei 50 km per valandą važiuoti draudžiančių ženklų neretai rasi ir ten, kur atokiai nuo kelio stovi vos viena sodyba. O tų „gulinčiųjų“ kai kur jau prigulė tiek, kad išties jų skaičiumi ko gero jau tapome unikalūs visoje šalyje: pavyzdžiui, Laučių gyvenvietėje jų guli net 5….
Komisijos posėdyje buvo karšta, nes rajono savivaldybės vadovui oponavo Klaipėdos regiono kelių atstovai – klaipėdietis, Eismo ir kelių priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas Gintaras Ramanauskas ir šilutiškis, tarnybos viršininko pavaduotojas Kęstutis Daugalas. Tačiau meras buvo neperkalbamas: anot jo, jei nepavyks susitarti su kelininkais, jis savo pasiūlymus veš į sostinę ir pateiks Kelių direkcijos vadovams, nes žino, jog kai kurios kitos šalies savivadybės jau pasinaudojo savo teise reikalui esant savarankiškai spręsti eismo keliuose problemas.
Gretimose savivaldybėse matė pažangiussprendimus
„Mes šįkart nesame prašytojai, mes jau reikalautojai. Mes gyvename šioje savivaldybėje ir todėl geriausiai matome, kuriuose rajono keliuose reikia pokyčių, o kur ne, kur yra saugu, o kur saugumą reikėtų didinti papildomomis priemonėmis“, – tokie mero V.Laurinaičio žodžiai privertė suklusti ir Eismo saugumo komisijos narius, ir į posėdį sukviestus seniūnus bei policijos atstovus.
V.Laurinaičio nuomone, jau atėjo toks metas, kuomet eismą daugelyje rajono kelių reikia ne riboti, bet intensyvinti. Tai, žinoma, neliečia miesto gatvių, kuriose kylančias problemas nuolat nagrinėja Eismo saugumo komisija. Šįkart kalba eina tik apie regioninius kelius.
Pasak mero, daugelyje gyvenviečių stovintys greitį iki 50-ies kilometrų per valandą ribojantys ženklai yra atgyvena, nes daugelyje tų gyvenviečių šiandien belikę vos 3 sodybos, o ir tos pačios – atokiai nuo kelio. Tad tokie ribojimai keliuose, kuriais pėstieji nevaikšto, neturi jokios naudos ir net kelia juoką.
Savivaldybėje, pasak mero, taip pat sulaukiama vairuotojų skundų dėl, jų nuomone, tiesiog beprasmių apribojimų keliuose. O visiems žinoma, kad jei apribojimų ir draudimų yra daug, žmonės į juos pradeda tiesiog nebekreipti dėmesio ar net jų nebepastebi.
Meras pasakojo važinėjąs ir po kitus rajonus, ir būna nustebintas, kuomet mato, kad tenykštėse gyvenvientėse sustatyti bent 60 km per valandą greičiu važiuoti leidžiantys ženklai. Tą neseniai jis matė Raseinių savivaldybėje.
Kaimyninėje Tauragės svaivaldybėje taip pat išsiaiškino, jog tenykštė Regioninių kelių įmonė labai lanksčiai reaguoja į savivaldos vadovų siūlymus keisti kelių ženklinimą priklausomai nuo besikeičiančios gyvenimo realybės.
Tuo tarpu Šilutės rajone regioninius kelius prižiūrinti valstybės įmonė Klaipėdos regiono keliai, anot V.Laurinaičio, yra labai nelanksti.
„Inkilai“ ir greičio ribojimas reikalingi ne visur
Aptariant ne vieną konkretų kelių ruožą rajono savivaldybės vadovui oponavo VĮ Klaipėdos regiono keliai Eismo ir kelių priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas G.Ramanauskas ir šios tarnybos Šilutės padalinio atstovas K.Daugalas. Kelininkai sutiko tik su nedidele dalele pasiūlymų kur galėtų būti didinamas greitis, ar kur jokios prasmės neturi vadinamieji „inkilai“ – stacionarūs greičio matuokliai.
Visgi kelininkai pripažino, jog mūsų rajono keliuose yra nemažai vietų, kuriose tam tikros eismo saugumo priemonės buvo įdiegtos prieš dešimtmetį ar net kelis. Keičiantis eismo intensyvumui dalis jų seniai prarado prasmę, ir kai kuriose vietose jau tikrai reikėtų naujų.
Kaip nevykę pavyzdžiai buvo paminėtas greičio matuoklis Inkaklių gyvenvientėje, kur ir gyvenvietės šalia kelio nėra. Tad vairuotojams neaišku, kodėl šiuo ruožu jie privalo dardėti neviršydami 50-ies km per valandą greičio. Panaši situacija, tik be matuoklio, yra Vainuto seniūnijos Gorainių kaime, kur leistinas greitis toks pat, nors šalia kelio yra įrengtas pėsčiųjų ir dviračių takas. Šioje gyvenvientėje, V.Laurinaičio nuomone, būtų galima važiuoti žymiai greičiau.
Labiausiai „kliuvo“ kalneliams
Daugelyje Šilutės rajono miestelių ir gyvenviečių, mero nuomone, yra akivaizdžiai per daug greičio mažinimo kalnelių. Jis nesupranta kokiu tikslu toks kalnelis „atgulė“ Vainuto centre, šalia bažnyčios. Dabar jis taip apsunkino vietiniams gyvenimą, kad vainutiškio V.Laurinaičio pastebėjimu, atvažiuojančią mašiną pamatę žmonės dabar jau šoka į pakeles, mat kai šalia to kalno esančią didžiausią duobę užpildė šiemetinės liūtys, ji pavirto ežeru…
Vainuto seniūno Vitalijaus Mockaus nuomone, kalnelis šioje vietoje išties reikalingas, nes kol jo nebuvo, erdvioje sankryžoje ne visi vairuotojai sumažindavo greitį. O tyvuliuojančią pelkę su kelininkų pagalba seniūnas įsipareigojo panaikinti.
Bet bene daugiausia kritikos strėlių, pasak V.Laurinaičio, visų vairuotojų nuomone, reikėtų nukreipti į Laučių kaimą, kuriame kalnelių priguldyta tiek, kad šį kaimą jau ne vienas po jį važinėjantis vairuotojas pavadina unikaliu.
Merą ramina tik šiemet pavasarį Šilutėje apsilankiusio Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo Egidijaus Skrodenio duotas pažadas, jog 2018 metais tikrai bus pradėta kelio Šilutė – Žemaičių Naumiestis rekonstrukcija. O K.Daugalas pažadėjo, jog tuomet visi kalneliai tame kaime „bus šluote nušluoti“. V.Laurinaitis už šį darbą kelininkus net pažadėjo pavaišinti pietumis…
Mūsų savivaldybės vadovo ir Klaipėdos regiono kelininkų ietys tądien susikirto dėl leistino greičio per Usėnus, dėl grindinio Katyčių miestelio centre, dėl Inkaklių „inkilo“ ir daugelio kitų vietų. O dėl tų vietų, kur kelininkų ir mero nuomonės visai prasilenkė, V.Laurinaitis patikino, jog pasiėmęs posėdžio protokolą važiuosiąs į Automobilių kelių direkciją, nes „mums čia bando reguliuoti kaip gyventi“.
Plačiau apie Eismo saugumo komisijoje priimtus sprendimus informuosime ateityje.
Rašyti atsakymą