Geriausia parama autobusų parkui – atiduoti visą skolą

AUTOBUSU 1Darbo grupė UAB „Šilutės autobusų parkas“ veiklos kokybei gerinti, kuriai vadovauja vicemeras Šarūnas Laužikas, jau artėja prie konkrečių pasiūlymų atomazgos. Pagrindinė darbo grupės tyrimų išvada – Savivaldybė, norėdama, kad įmonė sėkmingai dirbtų, turi susikaupti ir jau kitų metų pradžioje atiduoti skolą už moksleivių ir kitų lengvatas turinčių asmenų pavėžėjimą – mažiausiai 700 tūkst. litų.

Skolą būtina atiduoti visą – be jokių „trupinimų“. Tada būtų galima kalbėti apie autobusų parko veiklos perspektyvas.

Reikia nedidelių, ekonomiškų autobusų

Šilutės autobusų parko direktorius Artūras Stonkus darbo grupei pateikė kelių mėnesių analizę apie nuostolingiausius maršrutus ir lengvatas turinčių keleivių skaičius.

Išnagrinėję pateiktus duomenis, darbo grupės nariai formulavo, ką reikėtų daryti, kad ekonominė situacija šioje

Savivaldybės susisiekimo įmonėje gerėtų.
Pasak direktoriaus A.Stonkaus, įmonei kuo skubiausiai reikėtų įsigyti 2 ar 3 apynaujus 20-24 vietų keleivinius autobusus. Vieno jų kaina galėtų būti apie 70 tūkst. litų.

Jis pasakojo, kad ir į nuostolingiausius maršrutus tenka siųsti didelius autobusus, nors pakaktų ekonomiškesnių mažų autobusų. Be to, Švėkšnos apylinkėse važinėjantis maršrutinis autobusas sugriuvo ir nebėra prasmės investuoti į jo remontą per 10 tūkst. litų, nes jo tarnavimo resursai seniai pasibaigę.

Atliekamų pinigų autobusams pirkti įmonė neturi. Tiksliau – turi, tačiau juos „priglaudė“ Savivaldybė nuolatinėje, memažinamoje skoloje.

Š.Laužikas pripažino, kad mažesni ekonomiški autobusai tikriausiai užtikrintų ir geresnę paslaugos kokybę, ir duotų ekonominį efektą. Todėl darbo grupė turėtų siūlyti rajono Tarybai kitų metų biudžete būtinai numatyti lėšas, kad būtų panaikinta skola autobusų parkui.

Darbo grupės nariai Vaidas Pavilonis ir Saulius Vytuvis pritarė, kad skola turėtų būti atiduota iš karto visa. Politikai įsitikinę, kad autobusų parko darbuotojai pasipiktins, jei įmonė pirmiausia gaus lėšų autobusams pirkti, o darbuotojams bus vėluojama išmokėti net 2 mėnesių atlyginimus.

Geltonieji autobusai – į vienas rankas

Kalbėdami apie Šilutės autobusų parko papildomas paslaugas, darbo grupės nariai priėjo prie išvados, kad ši įmonė galėtų perimti mokyklose esančių geltonųjų autobusų, skirtų moksleivių pavežimui, valdymą.

Š.Laužiko nuomone, centralizuotai valdant mokyklų autobusus geriau būtų galima suplanuoti moksleivių pavėžėjimo maršrutus. Be to, jei visi mokyklų autobusai būtų techniškai aptarnaujami ir remontuojami Savivaldybės transporto įmonėje, būtų didinamas įmonės pelningumas.

Reikia apsispręsti

Darbo grupė siūlys rajono Tarybai ir Savivaldybės administracijai apsispręsti dėl autobusų parko ir autobusų stoties vietos – kelti šiuos objektus į miesto pakraštį ar palikti toje pačioje vietoje.

Jau anksčiau A.Stonkus yra minėjęs, kad be tokio politikų apsisprendimo įmonė negali investuoti į infrastruktūros gerinimą.

Kam remontuoti pastatus, jeigu ne kartą aukščiausios rajono valdžios lygiu buvo išsakytos prielaidos, jog įmonės sklypą reikėtų užleisti kokiam nors prekybos centrų tinklui.

Šilutės autobusų stotis ir jos valdoma teritorija yra per didelė ir per brangi išlaikyti Savivaldybės įmonei.

Darbo grupė siūlys savivaldybės Tarybai ir administracjai nuspresti, kokios autobusų stoties reikia ir kurioje vietoje ji turėtų būti.

Buvo planuota, kad stotis galėtų būti sugrąžinta į ankstesnę vietą – geležinkelio stotyje. Gautas preliminarus Susisiekimo ministerijos sutikimas dėl tokių planų, tačiau nėra jokių duomenų apie galimą nuomos kainą. Todėl Š.Laužikas mano, jog Savivaldybės administracijai verta atnaujinti derybas su Susisiekimo ministerija, kuri valdo Šilutės geležinkelio stoties pastatus.

Be to, darbo grupė siūlys domėtis, kuris prekybos tinklas imtųsi statyti autobusų stotį kartu su savo prekybai reikalingomis patalpomis.