Vieni svarbiausių kriterijų, į kuriuos atsižvelgta priimant sprendimą – vidutinis eismo intensyvumas, eismo įvykių pasekmės, lenkimo ribojimai, įskaitiniai eismo įvykiai ir t.t.
„Vienintelis motyvas, kodėl įrenginėjame greičio matuoklius – siekis išsaugoti gyvybes. Nepaisant to, ar greičio matavimo sistemos keliuose yra, ar jų nėra, ar jos fiksuoja greitį, ar įrengti kitiems judėjimo parametrams sekti, eismo dalyviai visuomet turėtų rinktis saugų greitį. Kiekviena žūtis keliuose yra praradimas, tad, jei greičio matuokliai padeda išsaugoti gyvybes, juos ketiname diegti ir toliau“, – sakė LAKD generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Žūčių problemai spręsti taikomos kompleksinės priemonės: ypatingas dėmesys infrastruktūros plėtrai, eismo saugos priemonių diegimui, visuomenės švietimo kampanijoms, darbui su bendruomenėmis keičiant vairavimo kultūrą. Nors vairuotojų sąmoningumas keliuose pamažu auga, greičio matuokliai kol kas išlieka viena efektyviausių priemonių, kurios drausmina vairuotojus.
Lietuva yra išsikėlusi tikslą, kad keliuose iki 2050 m. nežūtų nei vienas žmogus. “Greitis vis dar yra viena pagrindinių žūčių keliuose priežastis, tad kai kurios viešojoje erdvėje nuskambėjusios mintys ar pasiūlymai, kokiu greičiu važiuoti, turėtų būti palikti pačių vairuotojų sąmoningumui, kad greičio matuokliai yra tik priemonė susirinkti baudoms ir papildyti valstybės biudžetą, yra gerokai nutolę nuo realybės“, – sako M. Švaikauskas.
Kelių policijos duomenimis, pirmąjį 2023 metų pusmetį šalies keliuose žuvo 72 žmonės, o tai 41 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. 61 proc. tragiškų nelaimių priežastimi tapo būtent nesaugus ar viršytas leistinas greitis.
Šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose įrengti 72 momentinio greičio matuokliai ir 131 vidutinio greičio matavimo sistema. Greičio matuokliai valstybinės reikšmės keliuose nėra dubliuojami – jeigu yra vidutinio greičio kontrolės ruožas, momentinio greičio matuoklių jame nėra. Valstybinės reikšmės keliuose diegiama įranga taip pat fiksuoja, ar transporto priemonės turi galiojančią TA, civilinės atsakomybės draudimą, sumokėtas kelių mokestis, o nustatytus pažeidimus perduoda į Administracinių nusižengimų registrą.
Pagal BNS inf.
Rašyti atsakymą