IKT ir kūrybiškumo ugdymas bendradarbiaujant XXI amžiaus klasėje

 

diemedzio centras_erasmus_graikija2019 m. spalio 20-28 dienomis „Diemedžio“ ugdymo centro specialioji pedagogė/logopedė Kornelija Martinkienė kartu su anglų kalbos mokytoju Arūnu Kruveliu lankėsi Graikijoje, Kretos saloje esančiame universitete (University of Crete), kuris yra Retimno mieste ir dalyvavo Tarptautiniame Erasmus plius projekte „IKT ir kūrybiškumas bendradarbiaujant XXI amžiaus klasėje: nuo teorijos iki praktikos“, kurio iniciatorė yra „Diemedžio“ ugdymo centro švietimo pagalbos ir konsultavimo skyriaus vedėja Aurelija Kasparavičienė.

Projekto metu buvo diskutuojama ir analizuojama, kaip kūrybiškai panaudoti IKT technologijas ugdymo procese. Projekte dalyvavo keturios šalys: Bulgarija, Slovakija, Latvija, Lietuva. Išklausius teorines paskaitas, buvo suteikta galimybė įgytas žinias pritaikyti praktikoje, kuriant. Kretos universiteto lektoriai dar prieš mokymus mus paprašė įdiegti programą“ Actionbound“. Šioje programoje buvo įvairiausi klausimai apie Kretos universiteto miestelį ir biblioteką. Atsakius į klausimus galėjome keliauti toliau.

Tęsdami pirmos dienos kelionę, visi dalyviai susirinko universiteto auditorijoje, susipažinti. Šalys dalyvės pristatė savo šalį, ugdymo įstaigą, pasidalino gerąja patirtimi. Tą patį vakarą projekto organizatoriai pakvietė į bendrą veiklą Retimno senamiestyje, supažindino su miesto architektūra, venecijietišku uostu bei vaizdinga jūros krantine. Ši programa baigėsi nuostabioje senamiesčio kavinėje, kurioje buvome supažindinti su nuostabia graikiška virtuve (Dakos – duona su pomidorais ir sūriu, Dolmades – įdaryti vynuogių lapai ir t.t).

Kitomis projekto dienomis mokėmės kurti virtualias mokymo(si) platformas bei dirbti jose su mokiniais. Buvome supažindinti su įvairiomis kompiuterinėmis programomis, kurias galėjome išbandyti praktiškai: Book Eater, Com – e knygų kūryba su iPad, Windows Movie Maker – programa, skirta kurti animacinius filmukus (filmukų nuorodos YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=g16s5LExgaM, https://www.youtube.com/watch?v=h6COi0I6zbY&;feature=youtu.be&fbclid=IwAR34yCngH7oG8PR5M5l-_n9xnc-r-ljR9QPfVyu4XObLfwmjo2EOgnosmH4). Taip pat programa quiver – trimate papildytos realybės spalvinimo programėle.

Viso projekto metu mokymai buvo organizuojami komandoje, bendradarbiaujant ir siekiant bendro rezultato. Buvo daug diskutuojama, pateikiama vaizdinė medžiaga su konkrečiomis nuorodomis į konkrečias programas.

Kiekvieną dieną po įdomių, nors ir nelengvų, paskaitų universitete, mūsų laukdavo įdomios edukacinės išvykos susipažinti su salos apylinkėmis ir kultūra. Aplankėme
greta Kretos sostinės esantį Heraklioną ir žymiausią salos archeologinę vietovę – Knoso rūmų griuvėsius, statytus apie 1900 m. pr. Kr, . Mino kultūra laikoma pirmąja Europos civilizacija. Būtent Kretos salos Knoso rūmuose, karaliavo legendinis karalius Minas. Anot legendos, Mino sūnus Minotauras buvo pusiau žmogus, pusiau bulius ir gyveno šių rūmų požemių labirinte. Nors iki šių dienų išlikę tik rūmų griuvėsiai, tačiau tai, be abejo, yra viena svarbiausių archeologinių vietovių Europoje. Archeologiniai radiniai, aptikti Knoso rūmuose, saugomi Herakliono archeologijos muziejuje.

Tarptautinių mokymų metu ne tik turėjome galimybę tobulinti IKT, kūrybiškumo, kalbos įgūdžius, pasisemti gerosios praktikos pavyzdžių iš kitų šalių kolegų, bet ir didinti Centro tarptautiškumą. Įgytas žinias pristatėme Centro pedagogams: quiver, Windows Movie Maker, Book Eater programas, kurias nuo šiol galės išbandyti ir naudoti Centro mokiniai. Tai skatins juos bendrauti ir bendradarbiauti, dirbti komandoje, motyvuos ir kūrybiškai nuteiks ugdymo procesui. Popamokinės veiklos metu programėlių pagalba mokiniai bus skatinami papildomai ir savarankiškai plėtoti IKT įgūdžius.

Z kartos mokiniai puikiai geba naudotis IKT įrankiais, yra inovatyvūs ir žingeidūs. Todėl šiandienos mokykloje pedagogų tikslas yra nuolatos kelti ir tobulinti savo IKT kompetencijas, semtis žinių, nes ateities ugdyme informacinės technologijos bus integruotos į daugelį veiklų.