Ką reikia žinoti vykdant darbuotojų paiešką?

 

workplace-1245776 960_720_1Nustatyta, kad laimingi, motyvuoti ir geroje aplinkoje dirbantys darbuotojai atneša tris kartus didesnę finansinę grąžą. Tai reiškia, kad mokėti atlyginimą laiku ir užtikrinti socialines garantijas – nepakanka. Kompanijos turi daug investuoti į papildomas naudas, darbuotojų motyvaciją ir gero mikroklimato užtikrinimą.

Visgi reikia nepamiršti, kad puikią atmosferą taip pat kuria ir įmonėje dirbantys žmonės, todėl dar vykdant darbuotojų paiešką reikėtų atidžiai rinktis kandidatus ir pasistengti pritraukti potencialius darbuotojus, kurie gali ne tik gerai atlikti savo darbą, bet ir tapti kolektyvo dalimi, įmonės ambasadoriais. Tai – išties sunki užduotis, tačiau tik turint darnią komandą galima pasiekti puikių rezultatų. Kam skirti daugiau dėmesio, kad darbuotojų paieška atneštų saldžių vaisių?

Apibrėžkite, ko tiksliai ieškote

Taip jau yra, kad vienose pareigose ar įmonėse žmonės nesijaučia gerai ir negali įgyvendinti užsibrėžtų tikslų, o kitose jie tarsi sužydi ir tampa itin vertinamais. Tai labai normalu ir su tuo reikėtų susitaikyti kiekvienai įmonei ar darbuotojų paiešką vykdančiai agentūrai. Todėl labai svarbu iš anksto apgalvoti, kokio žmogaus norite šioje pozicijoje ir kas jums svarbiau. Vieniems reikia tikrų savo srities specialistų su didele patirtimi, kurie galėtų dirbti savarankiškai, kitiems svarbiau asmeninės savybės ir gebėjimas prisitaikyti prie kolektyvo, treti reikalauja specifinių žinių (pavyzdžiui, mandarinų kalbos ar patirties tam tikrame sektoriuje), o visa kita yra pasiryžę suteikti patys. Jeigu darbuotojų paiešką vykdysite tiesiog įdėję skelbimą su bendru, iki skausmo pažįstamu pareigų ir atsakomybių aprašymu, pritrauksite daugybę netinkamų kandidatų ir turėsite skirti labai daug savo laiko jų atrankai.

Jūsų skelbimai ir vykdomi konkursai bei atrankos turi nuo pat pirmojo sakinio atspindėti, ko ieškote, kas jums svarbu ir ko tikitės iš naujo darbuotojo. Turite gebėti paaiškinti, kokių rezultatų norite po bandomojo laikotarpio, metų pabaigoje, kokie ilgalaikiai įmonės planai, ar sugebėsite pasiūlyti kandidatui tai, ko jam reikia, pavyzdžiui, aukštesnes pareigas, nuolatinius mokymus.

Nesistenkite savęs parduoti

Viena pagrindinių klaidų, dėl kurios darbuotojų paieška būna nesėkminga – tiek darbdavio, tiek kandidato noras save parduoti. Supraskite, kad tai ne įvaizdinė reklamos kampanija, o tiesus, aiškus ir atviras pokalbis bei procesas, kurio metu turite atrinkti tinkamiausią žmogų į savo komandą. Jeigu nenusakysite realios situacijos ir nepabandysite išsiaiškinti visų potencialaus darbuotojo lūkesčių – vėliau galite smarkiai nudegti. Pavyzdžiui, jei šiuo metu kompanijoje vyksta pokyčiai ir tvyro vidinė įtampa, nesakykite, kad jūsų įmonėje atmosfera nuostabi ir visi užsidegę darbu. Arba žinodami, kad šioje pozicijoje dirbančiam asmeniui teks susidurti su nuolatiniu stresu ir dirbti viršvalandžius, nepieškite svajonių darbo vietos vaizdinio. Galbūt kandidatui šie aspektai yra kertiniai ir jis jus pasirinks būtent pagal juos, o pamatę, kad viskas, ką pasakojote per darbuotojų paiešką ar atranką buvo melas, jie paprasčiausiai išeis.

Praktinės užduotys

Jei darbuotojo paieška vykdoma itin atsakingai pozicijai, labai svarbu įvertinti ir asmenybę, ir žmogaus kompetencijas. Tam padeda įvairūs psichologiniai testai ir praktinės užduotys. Testai labiau padeda įvertinti asmenybės tipą, tam tikras charakterio savybės ir apsvarstyti, ar jos tinkamos ieškomai pozicijai. Praktinės užduotys pateikiamos jau atrankos etapuose, kuomet kandidatai turi galimybę parodyti savo kompetenciją, kūrybiškumą, turimą patirtį ir apsiginti savo idėjas pokalbio metu.

TRUMPA TEKSTINĖ REKLAMA SU NUORODA 60€/MEN.