Kada dėl netinkamų padangų žalą teks atlyginti patiems?

Dygliuotas padangas pasikeisti į vasarines šiemet galima iki gegužės 10 dienos, tuo tarpu su žieminėmis nedygliuotomis padangomis važinėti galima ir šiltuoju sezonu.
Draudikai įspėja, kad padangų patikra du kartus per metus yra per reta.

Draudikai rekomenduoja patikrinti padangų protektoriaus gylį, nusidėvėjimo tolygumą ir oro slėgį jose. Skirtingai nei žiemą, kai su vasarinėmis padangomis važinėti draudžiama, nedygliuotos žieminės padangos pavasarį ir vasarą leistinos.

„Jei automobilio būklė neatitinka reikalavimų ir dėl to įvyksta eismo įvykis – draudikas, išmokėjęs draudimo išmoką nukentėjusiam vairuotojui turi teisę ją atgauti iš atsakingo už įvykį asmens“, – pasakoja „Gjensidige“ atstovė Viktorija Katilienė.

Tyrimas parodė, kad 26 proc. Lietuvos vairuotojų padangas tikrina kartą per mėnesį, 25 proc. – du kartus per metus. Ketvirtadalis vairuotojų padangas pasitikrina kartą per mėnesį. Tokiu dažniu reikėtų apžiūrėti padangų išorinę būklę ir sekti slėgį. Tinkamas oro slėgis užtikrina tolygų padangos dėvėjimąsi ir automobilio stabilumą. Šiuolaikiniuose automobiliuose yra įrengtos oro slėgio kontrolės sistemos, kurios įspėja apie netinkamą oro slėgį padangose. „Kai automobilyje įrengta netiesioginė sistema, ji neparodys, jeigu oro slėgis bus sumažėjęs visuose ratuose. Netiesioginė sistema nematuoja faktinio kiekvienos padangos slėgio“, – teigia V. Katilienė.

Oro slėgį reikėtų tikrinti padangai atvėsus, ne iškart po važiavimo. Tuo pačiu patariama pažiūrėti ir padangų protektoriaus gylį, jų nusidėvėjimo tolygumą, patikrinti ar nėra pažeidimų.

V. Katilienė pabrėžia, kad padangų patikra du kartus per metus yra per reta. Nuo padangų būklės priklauso žmonių saugumas, todėl reikėtų sekti svarbiausius padangų parametrus: slėgį, protektoriaus gylį ir išorinius mechaninius pažeidimus.

3 dalykai, kuriuos turi įvertinti vairuotojai:

tinkamas oro slėgis; tinkamas protektoriaus gylis; ant vienos ašies turi būti montuojamos vienodos padangos, nes tai garantuoja tolygų stabdymą ir sukibimą. Taip pat ant abiejų ašių rekomenduojama montuoti vienodo mišinio padangas, nes taip automobilis bus stabilesnis, lengviau valdomas.