Katyčių pagrindinė mokykla dalyvauja tarptautiniame Erasmus+ bendrojo lavinimo mokyklų strateginių partnerysčių projekte „Drauge mes žaidžiam, drauge mes laimim: socialinių įgūdžių lavinimas ir inkliuzinis ugdymas per sportą ir užsiėmimus gryname ore“.
Projekto, finansuojamo Europos Komisijos ir administruojamo Švietimo mainų paramos fondo, veikla truks 2 metus, jame dalyvauja Italijos (projekto koordinatorė), Islandijos, Ispanijos, Bulgarijos, Rumunijos, Turkijos ir Lietuvos mokyklos.
Katyčių pagrindinės mokyklos direktorius Algirdas Plaipa, kūno kultūros mokytoja Danutė Plaipienė ir projekto koordinatorė, anglų kalbos mokytoja Vaida Šarkauskienė neseniai grįžo iš pirmojo projekto partnerių susitikimo Akureyri miesto Glerarskoli mokykloje, Islandijoje.
Įdomi Islandijos švietimo sistema
Akureyri – didžiausias miestas šiaurės Islandijoje, dar vadinamas jos sostine. Nors mieste gyvena tik 18000 gyventojų, tačiau čia veikia žvejybos ir prekybos uostas, oro uostas, išvystyta laivų statybos, žuvies apdirbimo, tekstilės ir avalynės pramonė, yra aštuonios mokyklos ir universitetas. Islandijos švietimo sistema kilusi iš Skandinavijos. Be aukštojo mokslo, sistemą sudaro priešmokyklinis, privalomas (pradinis ir žemesnis vidurinis) ir aukštesnis vidurinis mokymas su įprastomis 2-6, 6-16 ir 16-19 metų amžiaus grupėmis.
Glerarskoli bendrojo lavinimo mokykloje mokosi 6-16 metų vaikai. Mokyklos pavadinimas kilęs nuo Glera upės (iš islandų k. „Stiklo upė“), tekančios per miestą, pavadinimo. Mokyklos 1-10 klasėse mokosi 307 mokiniai, dirba 55 darbuotojai, iš jų 35 mokytojai.
Mokyklos vizija – „Protas – Ištiesta pagalbos ranka – Sveikata“. Joje siekiama mokyti vaikus sveikai gyventi, būti draugiškus ir atsakingus už savo darbą, ugdyti jų socialinius įgūdžius, bendrauti su kitais žmonėmis.
Mokyklos vertybės – tai komandinis darbas, pozityvi atmosfera, dėmesys kiekvienam mokiniui, progresas. Daug dėmesio mokykloje skiriama mokinių vertinimui, tinkamo elgesio formavimui, užsiėmimams gryname ore, ekologijai. Ugdymas vyksta remiantis Olweus projekto idėjomis, mokiniai skatinami daug skaityti. Uniformos nenešiojamos. Mokiniai labai mandagūs, draugiški ir tolerantiški vieni kitiems, į mokytoją kreipiasi vardu, mokykloje jaučiasi laisvai, tačiau triukšmo nesigirdi.
Pamokos trunka 40 minučių, tačiau pasibaigus pamokai laiko vaikštinėti, žaisti ar bėgioti koridoriais nėra.
Pradinukams skiriama keletas minučių poilsiui klasėje, o vyresnieji tuo metu gali tik pereiti į kitą kabinetą ir pasiruošti kitai pamokai. Kasdien vyksta 5-7 pamokos, tarp jų yra tik dvi pertraukos. 20 minučių pertrauka judri, ji vyksta lauke, mokyklos sporto aikštyne. Vieną dieną ji skirta pradinukams, kitą – vyresniems mokiniams. Čia blogo oro nėra – vaikai eina į stadioną, nesvarbu, koks oras bebūtų.
30 minučių pertrauka skirta papietauti mokyklos valgykloje. Mokiniai nemokamo maitinimo negauna, priešpiečiams galima nusipirkti stiklinę pieno ir vaisių.
Mokinius į mokyklą atvežti ir iš jos pasiimti privalo tėvai. Kai kuriems vaikams kasdien į mokyklą ir iš jos tenka vykti net 50-100 kilometrų.
Kas pageidauja pasilikti savaitgaliui ar gyvena toliau nuo mokyklos, gali pernakvoti mokyklos patalpose : iškraustomi kabinetai, ant grindų patiesiami čiužiniai. Du kartus per savaitę mokykloje veikia jaunimo centras, kurio patalpas įsirengė patys miesto jaunuoliai.
Mokykla turi puikiai įrengtus mokomųjų dalykų kabinetus, sporto salę ir sporto aikštynus ir net karštųjų versmių vandeniu šildomą baseiną. Kūno kultūros ir plaukimo pamokos yra privalomos, tokios pamokos vyksta ir kitų miesto mokyklų, kurios neturi sporto salės, mokiniams. Mokykla labai atvira bendruomenei: čia nemokamai gali sportuoti ar plaukioti baseine visi norintys miesto ir aplinkinių kaimų gyventojai.
Pamatė unikalią Islandijos gamtą
Glerarskoli mokykloje svečiavomės tris dienas. Kiekvieną rytą rinkdavomės į projekto darbines sesijas, kur kiekviena projekte dalyvaujanti šalis pristatė savo mokyklą, iki susitikimo nuveiktus darbus, pirmosios projekto veiklos „Sveiki, draugai!“ rezultatus, buvo tariamasi dėl tolimesnės veiklos, šalys pasiskirstė pareigomis.
Kiekviena viešnagės diena buvo turininga ir pilna įspūdžių. Islandijoje pasivaikščiojome jos sostinės Reikjaviko gatvėmis, apsilankėme Thingvellir nacionaliniame parke, kur susiduria Šiaurės Amerikos ir Eurazijos tektoninės plokštės, o nuo 930 iki 1798 m. rinkdavosi visos Islandijos parlamentas. Pamatėme krioklius, geizerius, Myvatn karštųjų versmių ežerą bei Namaskard geoterminę vietovę, kur tvyro sieros kvapas, burbuliuoja purvo baseinai, ūžia ir rūksta fumarolės. Grožėjomės įspūdingu šalies kraštovaizdžiu, užgesusiais ugnikalniais, sustingusia lava nubarstytais laukais ir neužšąlančiais fjordais, aukštyn į dangų iškilusiais snieguotais kalnais, kurių papėdėse įsikūrę vietiniai gyventojai, o ant sniego ganosi ištvermingieji islandų arkliai.
Laikas svečioj šaly greit prabėgo, kitas susitikimas vyks balandžio 4-8 d. Ispanijoje, Molins de Rei miestelyje, šalia Barselonos.
Rašyti atsakymą