Keliones traukiniu į Klaipėdą jau išbandė 16 000 šilutiškių

 

traukiniai 2Vasaros sezonui besiruošiantys „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) pristato atnaujintus traukinių tvarkaraščius. Traukinių Šilutė – Klaipėda – Šilutė išvykimo ir atvykimo laikai liko tokie patys, su visu tvarkaraščiu keleiviai gali susipažinti internetu
www.traukiniobilietas.lt.

Nuo spalio mėnesio, kai buvo paleistas naujasis maršrutas, į uostamiestį traukiniais važiavo jau apie 16 000 šilutiškių. Žmonės traukiniu važiuoja į darbus, studijas, pramoginiais tikslais. Yra ir tokių šilutiškių, kurie, pajutę tokios kelionės privalumus, traukiniu važiuoja iš Klaipėdos į Vilnių. Tokia kelionė, anot jų, nors ir valanda ilgesnė, tačiau yra žymiai komfortabilesnė ir teikianti daug teigiamų emocijų.

 Tvarkaraštis beveik nesikeitė

Šį sekmadienį, kovo 31 d., Lietuvoje įvedamas vasaros laikas. Dėl šios priežasties koreguojami tarptautinių traukinių tvarkaraščiai, todėl nuo tos dienos šiek tiek keičiami ir vietinio susisiekimo traukinių grafikai.
Pasak LG atstovų, traukinio Šilutė – Klaipėda – Šilutė tvarkaraštis išliko nepakitęs. Nuo balandžio 1-osios traukinys iš Šilutės į Klaipėdą darbo dienomis ir savaitgaliais išvažiuos: 6:35, 7:35, 10:00, 16:30 val. Iš Klaipėdos į Šilutę traukinys darbo dienomis važiuos: 5:25, 6:25, 8:45, 14:45 val., šeštadieniais: 8:45, 14:45, 17:45, 20:50 val., o sekmadieniais: 8:45, 14:45, 17:45 val.

Traukinys stoja Kukorų, Vilkyčių, Priekulės tarpinėse stotelėse.

Greičiausiai traukinys į Klaipėdą nuvažiuoja per 56 minutes.

Pasak LG atstovės Novilės Valančės, maršruto Šilutė–Klaipėda tvarkaraščiai yra puikiai pritaikyti prie dirbančiųjų poreikių, tad daugiausiai keleivių sulaukia rytiniai ir vakariniai reisai: pavyzdžiui, iš Klaipėdos važiuojantis traukinys 17:45 val., iš Šilutės 16.30 val. Viena to priežasčių – keleiviams draugiška kainodara. Vienkartiniai traukinio bilietai iš Šilutės į Klaipėdą kainuoja nuo 2 iki 4 eurų, priklausomai nuo pasirinkto maršruto. Įsigiję terminuotus bilietus už keliones moka dar mažiau – perkant ilgesniam laikui galima sutaupyti net iki 65 proc.

Kitas keliaujančiųjų traukiniu argumentas – galimybė išvengti spūsčių šalia Jakų žiedo ir namus pasiekti pigiau, greičiau bei saugiau, nei važiuojant automobiliu, o kelionės metu skaityti knygą ar ilsėtis.Untitled-1 copy

„Tiesa, visi bilietai į traukinius šiuo metu nėra išparduodami. Siekiame, kad daugiau keleivių rinktųsi keliones traukiniu į darbą, tačiau suprantame, kad susiformuoti naujiems keliavimo įpročiams reikia laiko. Dabartinis maršrutas skaičiuoja tik pirmuosius mėnesius, tad tikimės, kad ateityje keleivių srautai augs“, – „Šilutės naujienoms“ sakė N. Valančė.

Šiuo metu LG analizuoja rinkos potencialą ir svarsto, kaip keliones iš Šilutės į Klaipėdą ir atgal padaryti patrauklesnes dar platesniam ratui klientų. Artimiausiu laiku pokyčiai nėra numatyti, tačiau atsižvelgiant į keliaujančiųjų poreikius ateityje traukinio atvykimo ir išvykimo laikai gali būti optimizuoti.

Vis daugiau žmonių keliauja traukiniais

LG skaičiuoja, jog atnaujinus tvarkaraščius keleivių srautus sausio ir vasario mėnesiais pavyko padidinti net ketvirtadaliu. Augo ir krovinių vežimo apimtys, o vasarį gabenimas konteineriais ūgtelėjo net 54 proc.

Išankstiniais duomenimis, per pirmus du šių metų mėnesius „Lietuvos geležinkeliai“ uždirbo 81,9 mln. eurų pajamų, lyginant su tuo pačiu periodu pernai šis rodiklis augo 14,2 proc.

„Matome, jog keleiviai įvertino atnaujintus tvarkaraščius, kurie tapo patogesni tiek asmeninėms, tiek kelionėms į darbą – net ketvirčiu daugiau žmonių rinkosi traukinius. Krovinių srautas taip pat augo, ypač džiugina ženkliai ūgtelėjusios konteinerių Kinijos kryptimi gabenimo apimtys“, – rezultatus apibendrina „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Ženkliai į viršų stiebėsi keleivių vežimo apimtys – keliones traukiniais šių metų sausio ir vasario mėnesiais rinkosi net 24 proc. daugiau keleivių nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Didžiausias keleivių srautų augimas fiksuotas maršrutuose Vilnius–Ignalina (57 proc.), Vilnius–Oro uostas (56 proc.), Vilnius–Kena (56 proc.) ir Kaunas–Marijampolė (48 proc.).

Praėjusių metų gruodį „Lietuvos geležinkeliai“ iš esmės atnaujino daugelio maršrutų tvarkaraščius, pritaikė juos prie keliaujančiųjų darbo ar verslo reikalais poreikių. Daugiau keleivių į traukinius prisikviesti padeda ir nuosekliai vystomos paslaugos verslui, vis daugiau įmonių susidomi galimybėmis darbuotojų kelionėms rinktis geležinkelininkų paslaugas.

Keliones traukiniu pamėgo ir šilutiškiai

Kelionę traukiniu į Klaipėdą pamėgo daug šilutiškių, ypač auginančių mažus vaikus. Juk važiuojant bėgiais atsiveria kitoks kraštovaizdis, kitu kampu pamatomi Klaipėdos krašto pastatai, tiltai per Miniją, Tenenį ir kitas upes.

„Šilutės naujienų“ kalbinti šilutiškiai sakė, kad traukiniu važiuoti kur kas patogiau nei autobusu, nes vagone yra daugiau erdvės, tualetas, norint galima pasivaikščioti. Ne taip kaip autobusas, traukinys stoja tik keliosese stotelėse, tad iki Klaipėdos nuvažiuoja kone 20 minučių greičiau.

Anksčiau į Vilnių autobusu važiuodavusi šilutiškė Rasa, dabar į sostinę keliauja taipogi traukiniu. Tiesa, kelionė būna kiek ilgesnė, nes iš Šilutės dar reikia nuvažiuoti iki Klaipėdos, o tik po to sėsti į traukinį. Tačiau moteris įsitikinusi, kad vardan patogesnės kelionės, galima važiuoti valandą ilgiau. Traukinys į Vilnių yra dar patogesnis, su elektros lizdais, bevieliu internetu, jame galima įsigyti karštų gėrimų ar užkandžių. Taigi nuvažiavęs į Vilnių, nesijauti pavargęs.

Keliones į Klaipėdą traukiniu pamėgo ir šilutiškis Eivanas.

„Labai patogiai, ir greit nuvažiuoja. Man nėra jokio skirtumo automobiliu ar traukiniu važiuoti. Jeigu tik Klaipėdoje nereikia daug kur važinėti, o konkrečiai į vieną vietą, tai traukinys geriausias pasirinkimas. Tik štai dar trūksta bevielio interneto ir elektros lizdų, kad kelionės metu galėčiau dirbti“, – sakė dažnai į uostamiestį važinėjantis vyras.