Lietuviai apsipirkinėja ilgiausiai, estai – pažangiausiai

Nors lietuviai iš visų Baltijos šalių gyventojų parduotuvėje praleidžia daugiausiai laiko, pagal apsipirkimo išmanumą jie nusileidžia estams.

Lietuviai rečiau nei estai naudojasi savitarnos kasomis, maistomatais ar kitomis pažangiomis technologijomis. Latviai labiausiai linkę parduotuvėje apsipirkti tradiciniu būdu, rodo inovatyvių mažmeninės prekybos sprendimų bendrovės „StrongPoint“ iniciatyva atlikta Baltijos šalių gyventojų apklausa.

Siekia išvengti eilių

Lietuviai apsipirkdami parduotuvėse praleidžia daugiausiai laiko. Didžiausia dalis (40 proc.) tam skiria 21 – 30 minučių. Latvijoje ir Estijoje dauguma pirkėjų parduotuvėje praleidžia 11 – 20 minučių.
Du trečdaliai lietuvių apsipirkdami dažnai arba visuomet naudojasi savitarnos kasomis. Šiuo požiūriu lietuviai kiek didesni savitarnos kasų entuziastai nei latviai (63 proc.), tačiau atsilieka nuo estų, kurių 74 proc. pirmenybę teikia būtent joms.

Dauguma lietuvių savitarnos kasas renkasi dėl to, kad nemėgsta laukti eilėse. 60 proc. apklausos dalyvių lietuvių sako savitarnos kasose už prekes atsiskaitantys greičiau nei įprastose. Tokią poziciją išreiškė ir 54 proc. latvių bei 71 proc. estų. Ketvirtadalis lietuvių teigė, kad atsiskaityti savitarnos kasoje jiems trunka tiek pat kiek ir įprastoje, o 15 proc. prekių skenavimas atima net daugiau laiko. Pastarąją poziciją išsakė 19 proc. latvių ir tik 8 proc. estų. Daugiausiai problemų kyla kasos meniu surandant tikslias sveriamas prekes ar kepinius.

„Estijos vartotojai imlūs naujovėms, tai lėmė ir didesnį savitarnos kasų populiarumą bei geresnius naudojimo įgūdžius. Lietuvoje, kur savitarnos kasos pasirodė pirma, naudojimas nenustoja augti, o Latvijoje sparčiai populiarėja. Atsižvelgiant į tai, ieškome būdų pagerinti pirkėjų patirtį. Šiuo metu itin didelį dėmesį skiriame automatiniam prekių atpažinimui, kuris ženkliai pagreitins apsipirkimą savitarnos kasoje“, – sako bendrovės „StrongPoint“ atstovas Rimantas Mažulis.

Atviri naujovėms

Baltijos valstybėse vartotojai linkę išbandyti ir kitas prekybininkų diegiamas inovacijas: savitarnos sprendimą „Scan&Go“ arba maistomatus. Tiesa, minėti sprendimai pirmiausia pritraukia naujovėms imliausių vartotojų segmentą.

52 proc. lietuvių kartas nuo karto būtų linkę naudotis maistomatais, kuriuose būtų galima atsiimti internetu užsakytus produktus, jei tokią galimybę turėtų arti namų. Dešimtadalis gyventojų maistomatais naudotųsi dažnai, o tik 4 proc. tokį apipirkimą jau išbandė. Labiausiai tokiu sprendimu iš Baltijos šalių gyventojų būtų linkę naudotis estai – 71 proc.

Prekybininkai taip pat aktyviai domisi galimybėmis pasiūlyti apsipirkimo procesus optimizuoti leidžiančias inovacijas. Šis susidomėjimas dar labiau išaugo per pandemiją.

„Vartotojų įpročiai bei situacija rinkoje nuolat keičiasi, o tai verčia tobulėti ir mažmenininkus.
Pandemija atvėrė naujas galimybes naudoti technologijas parduotuvėse“, – pažymi R. Mažulis.
Apklausa atlikta kovo – balandžio mėnesiais, kiekvienoje šalyje buvo apklausta po 800 gyventojų.