„Luminor“ bankas įspėja: padažnėjo sukčių atakos telefonu

„Luminor“ bankas perspėja klientus apie itin padažnėjusias finansinių sukčių, telefonu apsimetančių banko darbuotojais, atakas. Susisiekę su „Luminor“ klientais, sukčiai mėgina išvilioti prisijungimo prie interneto banko ar kitą informaciją, todėl gyventojams patariama būti budriems.

„Luminor“ banko ekspertai perspėja, kad pastaruoju metu padaugėjo finansinių sukčių atakų. Dažniausiai rusų kalba kalbantys asmenys skambina klientams ir prisistatę banko darbuotojais prašo pateikti savo prisijungimus, duomenis apie mokėjimų pavedimus ar sąskaitos likučius. Informacijos prašoma teigiant, jog sąskaitos yra nesaugios ir joms bus suteikiama papildoma apsauga.

„Sukčiai apsimeta banko darbuotojais ir klientams pateikia scenarijų, kurio tikslas – išvilioti prisijungimo prie interneto banko duomenis. Perspėjame klientus, kad banko darbuotojai jūsų niekuomet nepaprašys pateikti duomenų apie mokėjimo sąskaitas, atskleisti slaptažodžius ar mokėjimo kortelių numerius, todėl sulaukus tokio prašymo reikėtų neatsakinėti į klausimus ir nutraukti pokalbį“, – sakė banko sukčiavimo prevencijos ekspertas Linas Sadeckas.

Sukčių tikslas – išvilioti lėšas, priverčiant klientą išsigąsti dėl tariamo sąskaitos nesaugumo, nes tuomet nusikaltimo auka tampa emocionalesnė ir mažiau atidi detalėms. Nusikaltėliai stengiasi pasinaudoti žmonių emocijomis ir sukelti paniką, todėl svarbiausia – išlikti ramiems. Jeigu sulaukėte keisto skambučio ar elektroninio laiško – neskubėkite atsakinėti į klausimus, pirmiausiai racionaliai įvertinkite situaciją.

Banko specialistai pataria apie tokius atvejus perspėti vyresnio amžiaus artimuosius, kad jie netaptų sukčiavimo aukomis.

„Luminor“ ekspertai pataria

Jeigu sulaukėte sukčių, apsimetančių banko darbuotojais, skambučio, nedelsdami nutraukite pokalbį ir jokiu būdu neatskleiskite asmeninės informacijos apie prisijungimą prie internetinės bankininkystės, mokėjimo kortelę ar „Smart-ID“ paskyrą.

Jeigu kilo įtarimas, kad jūsų prisijungimai ar kita su banko sąskaita susijusi informacija galėjo būti pavogti, kuo greičiau praneškite apie tai bankui telefonu +370 5 239 3444. Jei visgi praradote lėšas dėl sukčiavimo, nedelsiant kreipkitės į teisėsaugos institucijas.